Maestro
Ny medlem
Endast svart kaffe på morgonen innan motion! Körde jag när jag pluggade, nu vaknar jag för tidigt innan jag ska till jobbet att jag inte pallar lägga tid på motion på morgonen. Numera blir det alltid efter jobbe och på helger.
För mig är det ju tidsaspekten som ställer till det och får väl prova en energibar eller i vätskeform nästa gång för jag kan inte springa direkt inpå matintag.
Sprang 5 km nu på morgonen men tog tvärslut efter 3 km ungefär. Hur ska man göra med näring om man tränar på morgonen för man kan ju inte trycka i sig gröt och ägg innan man ger sig ut. Gillar att springa på morgonen annars.
Alla såna där energybars...... är bluff/onödigt enligt mig. Ta ett glas juice eller ett glas mjölk. Finns gott om energi i båda, iaf tillräckligt för att kunna hålla dig på benen en liten morgonrunda!
För mig är det ju tidsaspekten som ställer till det och får väl prova en energibar eller i vätskeform nästa gång för jag kan inte springa direkt inpå matintag.
Alla såna där energybars...... är bluff/onödigt enligt mig. Ta ett glas juice eller ett glas mjölk. Finns gott om energi i båda, iaf tillräckligt för att kunna hålla dig på benen en liten morgonrunda!
Är det inte jävligt mycket placebo runt allt med kosthållning och löparkläder?
Visst om man ligger bland sverigeeliten men för oss vanliga medelmåttor som stånkar oss iväg nån gång i veckan mest för motionens skull är det väl bra onödigt med kostscheman, powerbars och kompressionstights?
En jobbarkompis till mig håller på med triathlon och är rätt duktig, han kom 7a på ett fjällmarathon i somras och är en bit över 40. Han brukar käka grillchips innan tävling och tycker det är helt onödigt med löparbyxor för flera tusen.
Visst är det så. Särskilt sant är det här i stan. Kanske en på hundra som inte har full proffslöparmundering. Även jag kör med tights, har dock inte köpt dem själv men gillar att kuta i dem. Ripped för ökad förbränning, behövs.
Visst är det så, man skulle ju lätt kunna kuta i sina tofflor och ett par virkade kalsonger, men jag tycker det är roligare med bra grejjor, i synnerhet nu på hösten när det börjar bli lite bistert ut.
Visst kan man leva utan många av prylarna, men de gör löpningen lite roligare, vilket ökar chansen att jag kommer ut.
Är det inte jävligt mycket placebo runt allt med kosthållning och löparkläder?
Visst om man ligger bland sverigeeliten men för oss vanliga medelmåttor som stånkar oss iväg nån gång i veckan mest för motionens skull är det väl bra onödigt med kostscheman, powerbars och kompressionstights?
En jobbarkompis till mig håller på med triathlon och är rätt duktig, han kom 7a på ett fjällmarathon i somras och är en bit över 40. Han brukar käka grillchips innan tävling och tycker det är helt onödigt med löparbyxor för flera tusen.
Sprang en ny runda idag. En del dumma trappor och sånt jobbigt. 5 km blev det med en snittfart på 5.24 min/km. Det går på rätt håll sakta men säkert.
Ska mäta min tid på 5km imorgon, nu när jag har köpt en ny pulsklocka med GPS.
Fan ta dig om du går under 26.20.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |