S@tan va mycket myter det finns om saker å ting! Är det inte att hojen svänger av vägen när man bromsar å ena oket inte funkar så är det att allt skitdyrt är bättre än allt billigt
Jag har kört rätt många mil som f.d. yrkeschaufför, och mesta soppan som åkare tankades på Statoil. Även privat har det blivit statoil eftersom det ofta blir så att man tankar på samma ställe där man känner igen personal etc, iaf fram till att Q-Star öppnade automatstation där jag bodde förut. JET har man ju inte tankat under åren. Delvis pga av alla myter, men även beroende på att morsan förstås påstod att henne jäkla Corolla bara drog typ 4dl/mil när hon tankade där, medan min givetvis drog typ 4l/mil. Alla myter kan inte vara osanna förstås, och för att inte få en töntstämpel på mig av polarna och samtidigt slippa frottera mig med (o)begåvade 70+are vid pumparna så har jag låtit bli. Better safe than sorry...
Till förra året vill säga när det inte bar sig bättre än att jag blev tvungen tanka hojen på JET, vilket resulterade i att bakdäcket var tomt när jag kom hem. Polaren hävdar att det var glasbitarna i däcket som var avgörande, men det vägrar jag att tro på, utan det det var nog deras jäkla skitbensin som pajade däcket.
Det finns dock en faktor till att väga in, för det kan möjligen ha varit en kombination av besöktet vi gjorde på Fultema innan, där jag köpte olja till kommande oljebyte. Så nu funderar man ju på om det är möjligt att hojen kände på sig att jag både köpte billig skitolja och samtidigt tankade skräpbensin, och helt enkelt inte tyckte att jag värderade och brydde mig om den tillräckligt längre?
@Mytkrossarn: Var fick du tipset ifrån om att det skulle hjälpa att bära hem oljan i ICA påsar med Castrol ettiketter på? Har du någon källa eller andra bevis för att det fungerar?
Så är det verkligen myter då