Dark_Messenger
Guest
För det första: Om du inte orkar så sk-t i att skriva! enekel regel från internett...
Du har ju givetvis helt rätt där. Jag förstod inte att jag orkade.
För det första: Om du inte orkar så sk-t i att skriva! enekel regel från internett...
Åldern var den samma plus/minus nåt år, men alla tjejer kom direkt hemifrån medans vi killar hade dels gjort lumpen allihop och fått lite vett inbankat från det hållet + jobbat lite innan. Kan nog ha en del med det att göra.
Det är detta som är lurigt med forskning ang kön. Vilket är uppfostran och vad är genetik? Inte helt enkelt för oss som inte forskar på området.
Valet är ditt. Tycker du att behandlingen är jobbig, så strunta i det. Ingen tvingar dig att inhalera.
absolut att valet är mitt....
nu består ju behandlingen av så mycket mer än bara inhalation iof...
Det jag vill få fram är bara att "de lärda" som läst i böckerna hur det ska kännas och vara kanske kunde lyssna lite mer på de som lever och känner just det som de läser om i böckerna.... Vi patienter är inte otacksamma över nya sätt och nya ideer men forskarna måste kunna ta att vi också vill kunna leva ett normalt liv som alla andra...
Menar du att alla som håller på med forskning bara sitter och läser böcker? Den forskning jag känner till syftar till att, just det, beskriva verkligheten, som ofta skiljer sig väsentligt från den verklighetsbild folk som "lyssnar till sina egna erfarenheter" har. En bra egenskap för forskare är för övrigt att kunna bortse från sånt som "magkänsla" och egna erfarenheter då det omedvetet kan göra forkaren partisk och dra arbetet i en viss riktning.
Du måste haft en jäkla otur med dina läkare och forskare. Jag har deltagit i olika slags forskning för olika saker och haft med otaliga läkare under många år att göra och inte en enda som jag har träffat på under alla mina år har sagt eller reagerat på det sättet utan tvärtom istället om man inte "följt" det "väntade" resultatet.Menar att många forskare och läkare som jag sprungit på har haft just den inställningen att : "Nej, sådär kan du inte känna. Så där kan du inte göra. För det står inte i mina böcker...."
absolut att valet är mitt....
nu består ju behandlingen av så mycket mer än bara inhalation iof...
Det jag vill få fram är bara att "de lärda" som läst i böckerna hur det ska kännas och vara kanske kunde lyssna lite mer på de som lever och känner just det som de läser om i böckerna.... Vi patienter är inte otacksamma över nya sätt och nya ideer men forskarna måste kunna ta att vi också vill kunna leva ett normalt liv som alla andra...
Du måste haft en jäkla otur med dina läkare och forskare. Jag har deltagit i olika slags forskning för olika saker och haft med otaliga läkare under många år att göra och inte en enda som jag har träffat på under alla mina år har sagt eller reagerat på det sättet utan tvärtom istället om man inte "följt" det "väntade" resultatet.
Nää det jag kan inte tycka det efter haft en enda gång med parkeringsböter att göra.. var väldigt enkelt avklarat.. Car Park lappade mej för att jag stod på en handikappruta vilket var fel då den rutan var brevid.
Vad tycker du/de flesta härinne om lapplisor?? Usch och blä va??
åååh...så jävla typiskt tjejer, såfort de snackas smärttolerans så drar dem fram sina föda barn o vaxa benen-kort
Lixom WOOOW... konstigt att det gör ont att vaxa benen för första gången när man e 20+ me en hårväxt som tjejerna inte haft på sina ben om man räknar ihop alla hårstrån dem ryckt bort i sina dar. De ska vi dra bort allt på en gång ba sådär utan o gnälla.
Jaaa ni är såååå duktiga tjejer
Kom hit o tävla me mig om ni vill, ja ställer upp på allt utan att föda barn, så ska vi se vem som vinner
Jag tror att kvinnor och män är olika bra på olika saker både genom arv och miljö alltså hur man är uppväxt och med vilka förebilder intressen mm. Men sen tror jag även att det finns enorma variationer inom könen. Vad gäller städning så tror jag inte att man kan vara duktig på det men kvinnor kanske har en fallenhet att se vad som behöver göras i ett hem. Personligen har jag inget emot könsroller jag städar gärna och lagar mat mm om min sambo servar min bil och pular med datorn och diverse andra tekniska grejer, det är ju faktiskt meningen att man ska komplettera varandra. Och sen det där med smärttröskel så kan jag bara säga att jag tror att det är individuellt, även hur man hanterar den. jag tror inte vi kvinnor drog lotten att föda för att vi har högre smärttröskel. mannen behöver ju också tåla smärta för att kunna försvara sin kvinna och sina barn (tänker hur det var förr).
Sen angående forskning som inte ser till människan KIA det finns kvalitativ och kvantitativ forskning där den första verkligen ser till människan och dess upplevelser och bara utgår från det, när jag skrev min c-uppsatts var det lättast att hitta kvalitativ forskning.
Sen lite kuriosa; de första gynstolar/förlossningstolar tillvärkades efter en manskropps mått, lite lustigt faktiskt då inga män föder och den genomsnittliga manskroppen har väldigt olika mått jämfört med kvinnan. Men forskningen på både könen har blivit mycket bättre.
Tack för mej.
Jag är på
Massa dravel..
...Tex så är det ju allmänt känt att kvinnor har högre smärttröskel...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|