Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag bara väntade på den där..
solly
I övrigt så tycker jag som ingenjör instinktivt illa om presentationer i stil med denna hoj. Där tonvikt lagts på design och en massa emotionell mumbojumbo. Det pratat om navstyrning ocjh det ena med det andra. Sedan visar det sig i det finstilta att det rör sig om en okörbar lermodell.
Det gör ett så förmätet intryck. Det är som när några industridesigners "utvecklat" tex en ny laptop med helt ny design. Så långt allt väl, men när de sedan kryddar presentationen med tekniska prestanda som deras lerklump ska klara då blir jag direkt irriterad. Designers och arkitekter ska hålla sig till vad de har gjort tycker jag...dvs har de ritat ett elegant pc-hölje så ska de hålla sig till det och inte börja räkna upp en massa tekniska prestanda som de inte löst.
Motorcykelbyggare som tex Stellan Egeland eller Ola Stenegärd har däremot all rätt att nämna prestande eftersom de löst helheten och har körbara prototyper som infriar löften