jag orkade inte läsa hela tråden, men jag skulle gissa på att denna hoj är frantagen för kvinnor som INTE kör hoj
Det är ju som att designa en enhjuling för benamputerade, det finns ingen efterfrågan, ingen marknad, ingen mening.
jag orkade inte läsa hela tråden, men jag skulle gissa på att denna hoj är frantagen för kvinnor som INTE kör hoj
Är det bara jag som ser likheter mellan "kvinnornas motorcykel", och den här!?
(Troligtvis, men vafan.. ligga, någon?)
jaså.... du har köpt en sådan nu?! trodde bara du skämtade...kommer på fredag o testarÄr det bara jag som ser likheter mellan "kvinnornas motorcykel", och den här!?
(Troligtvis, men vafan.. ligga, någon?)
Jag råkade gå förbi och tjôta lite med killarna som byggt den när de skjöt filmen. Den ser lite knepig ut... Och den styr helt bakvänt. Vrid "ratten" åt höger och hjulet vrids åt vänster. Men det känns väl tydligen logiskt för fruntimmer...
Det blir nog spännande i fart det med tanke på motstyrningseffekt.
Är det bara jag eller låter artikeln och resultatet lite väl.. ..stereotypt?
"Medan män svarade att prestanda och köregenskaper var viktigt, fokuserade kvinnorna mer på praktiska funktioner som förvaringsutrymen och möjligheten att göra motorcykeln personlig med olika tillval."
Det låter ungefär som att männen vill ha prestandamonster och kvinnorna handväskor på hjul. Jag kanske är omgiven av alltför många starka kvinnor, men slutresultatet för mig tycks närmast sexistiskt. Jag menar, det viktigaste med en motorcykel är att man ska kunna ha en plats för sin mobiltelefon och att den går att få i rosa?
Skojters är cheyigt.Nu har ju inte jag läst hela tråden...
Men när man läser beskrivningen så ser det ju nästan ut som att en scooter är vad kvinnor vill ha.
Sedan förstår jag inte varför kvinnor tydligen är så intresserade av att det ska vara hydraulisk navstyrning och variabel markfrigång.
Det är ju som att designa en enhjuling för benamputerade, det finns ingen efterfrågan, ingen marknad, ingen mening.
Jag tror inte att "resultatet kan vara sexistiskt". Resultatet är i bästa fall neutralt och visar hur de tillfrågade svarade utan att lägga in en värdering i det. Det går alltid att vinkla en undersökning genom att utforma frågor på ett visst sätt, men är det så att 90 av 100 kvinnor inte frågade om prestanda kan man ju dra vissa slutsatser. Då skulle man kunna säga att "merparten av kvinnorna" det ena eller det andra...eller "endast 10% av de tillfrågade kvinnor fokuserade på xxx medan 90% fokuserade på yyy" , men faktum skulle ju kvarstå att de allra flesta tillfrågade brudar skiter i prestandan. Kanske därför är det inte så många tjejer som kör potenta literhojar...om man nu ser på samma antal sporthojsförare.
Om du frågar 1000 slumpmässigt utvalda kvinnor i åldern 30 -45 och lika många lika slumpmässigt utvalda män hurvida prestandan och handling hos en bil är en mycket viktig faktor vid inköp...vad tror du att du får för svar ? Det vet vi redan nu och det finns inget sexistiskt där utan det är så mainstream fördelas. Det finns ju snubbar som gillar att dansa balett också, men det är inte vad jag DIREKT förknippar med ett "maskulint" hobby. Sexistisk, eller bara sant ?
Tvärtom kanske, en ovan/normalförare får ju då lättare, hoj och reptilhjärnan i fas.
Min första tanke också, men tänk mer på hur du faktiskt kör. När du går in i en kurva, så läggs ju instinktivt tyngden på insidan. Med deras konstruktion skulle du köra rakt fram.
Jag skulle själv gissa att det har mer med blicken att göra än motstyrningen, men du kan ha rätt. För mig skulle det iaf kännas väldigt onaturligt att, i ingången av en kurva, styra inåt med lutning. I kurvan, när vikten ligger på insidan, skulle det också kännas onaturligt att trycka med yttre handen.
Men det kanske är annorlunda för kvinnor och HD-förare.
Liten kul detalj: "Artificiellt motorljud som gör att motorcykeln hörs trots sin tysta elmotor." Var det någon som sa "Loud pipes saves lifes"?
Nu kastar du pil i kuvös unge man. Det ju inte jag som har åkt av i kurva för inte så länge sedan.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |