Kvinnornas motorcykel...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag bara väntade på den där.. :FU

:D solly

I övrigt så tycker jag som ingenjör instinktivt illa om presentationer i stil med denna hoj. Där tonvikt lagts på design och en massa emotionell mumbojumbo. Det pratat om navstyrning ocjh det ena med det andra. Sedan visar det sig i det finstilta att det rör sig om en okörbar lermodell.

Det gör ett så förmätet intryck. Det är som när några industridesigners "utvecklat" tex en ny laptop med helt ny design. Så långt allt väl, men när de sedan kryddar presentationen med tekniska prestanda som deras lerklump ska klara då blir jag direkt irriterad. Designers och arkitekter ska hålla sig till vad de har gjort tycker jag...dvs har de ritat ett elegant pc-hölje så ska de hålla sig till det och inte börja räkna upp en massa tekniska prestanda som de inte löst.

Motorcykelbyggare som tex Stellan Egeland eller Ola Stenegärd har däremot all rätt att nämna prestande eftersom de löst helheten och har körbara prototyper som infriar löften
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Medan män svarade att prestanda och köregenskaper var viktigt, fokuserade kvinnorna mer på praktiska funktioner som förvaringsutrymen och möjligheten att göra motorcykeln personlig med olika tillval.

Goldwing någon?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S

Det mest tragikomiska citatet ur artikeln:
"Förvaring: Medtagbar cykelkorg som kan användas som ryggsäck":rofl -Yeah right bajby! Ta kombin istället, vet jag!

Fast, allvarligt, det är ju helt värdelöst opraktiskt med hoj ibland? Om någon hade kunnat lösa förvaring på ett snyggt (dvs inte topbox/sidoväskor) och funktionellt sätt hade det ju varit guld. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så tror jag att vissa av deras idéer faktiskt kan ha sina poänger, det är mer formen på koncepthojen som gör att folk blir negativa.
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Fast, allvarligt, det är ju helt värdelöst opraktiskt med hoj ibland? Om någon hade kunnat lösa förvaring på ett snyggt (dvs inte topbox/sidoväskor) och funktionellt sätt hade det ju varit guld. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så tror jag att vissa av deras idéer faktiskt kan ha sina poänger, det är mer formen på koncepthojen som gör att folk blir negativa.


Nu är inte jag tjejen som har Pradan och Chihuauan med mig när jag kör hoj. Det handlar med om vilket ändamål man har för att köra. Men om man resonerar att den är opraktisk, så kan man lika gärna ta bilen. En hoj är möjligtvis tänkbar att utrusta med rygga/packrulle och kanske tankväska vid...långsemester! Jag har svårt att tänka mig att man skulle kunna fixa en annan slags förvaring till våra sporthojar med tanke på strömlinjeformen för att inte ta för mycket vindmotstånd, men kan man lösa det så hade det varit supergreat! Men vad är det du egentligen behöver ha med dig när du är ute och kör en dag eller två mer än körkort. Kanske kreditkort och mobiltelefon, samt i vissa fall kontanter och dessa får du plats med i skinstället. Ja, jag har tänkt på tandborsten, den köpter du givetvis under vägen och trycker ner under kutsen. :tummenupp

Jag kan svara för min del att jag köper inte koncepthojen med tanke på att den handlar enbart om yttre tjafstjafs medans jag hade kollat på prestandan i kombination med funktion. Två rader "teknik", vad är det jämfört med att vi skulle kunna få ut så mycket mer. Som sagt, det är skillnad på att vara tjej och åka hoj och vara tjej och köra hoj.

Och ja, mer ugly mother fucker får vi leta efter i koncepthojsväg!
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
lol, fulaste och mest okörbara jag sett.

Tror de bara frågat kvinnor som inte kommer och aldrig har kört mc någonsin i sitt liv. Och de kommer ju ändå inte köpa någon hoj och inte heller denna då de inte kör eller någonsin kommer att köra... Så givande undersökning...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top