Jag tror att jag fick blåa piller i bensinen.. Hojfan ställer sig upp hela tiden.
Jag tror att jag fick blåa piller i bensinen.. Hojfan ställer sig upp hela tiden.
Vad är läskigt med den?
Edit:
Förut gick ett program på TV där ett par industridesigners tog på sig att förbättra befintliga prylar genom att förutsättningslöst rita om dem med hänsyn till de vanligaste klagomålen och önskemålen.
Många gånger fick de fram en pryl som var avsevärt mycket bättre än "orginalet" men som aldrig blev annat än en prototyp just för att "kreti och pleti" hade så förutfattade meningar om hur just en sådan pryl skulle se ut så att deras version inte kunde lanseras.
Ett exempel var när de tog fram en helt ny flygplansstol. Den skulle tillåta mer benutrymme, bekvämare sittställning, vara säkrare än "vanliga" flygstolar och dessutom tillåta att man vick skönare ligg/vilo-ställning...
Tyvärr kastades idén av en enda anledning:
- Folk blev osäkra eftersom stolen SÅG bräckligare ut. Folk ville ha de gamla tjocka, obekväma stolarna eftersom de UPPLEVDES som robustare och säkrare...
Folks förutfattade meningar om hur saker "ska" se ut stjälpte således en strålande produkt.
Knarkar dom hårt på Chalmers??
jag tycker fan den var rätt cool. Påminner lite om cyklar för FinalFantasy eller nått
Är det bara jag eller låter artikeln och resultatet lite väl.. ..stereotypt?
"Medan män svarade att prestanda och köregenskaper var viktigt, fokuserade kvinnorna mer på praktiska funktioner som förvaringsutrymen och möjligheten att göra motorcykeln personlig med olika tillval."
Det låter ungefär som att männen vill ha prestandamonster och kvinnorna handväskor på hjul. Jag kanske är omgiven av alltför många starka kvinnor, men slutresultatet för mig tycks närmast sexistiskt. Jag menar, det viktigaste med en motorcykel är att man ska kunna ha en plats för sin mobiltelefon och att den går att få i rosa?
Män bakom skapelsen: 2
Kvinnor på SH som har gillat hojen: 0
Säger det mer om kvinnorna på SH eller männen bakom skapelsen ?
Män bakom skapelsen: 2
Kvinnor på SH som har gillat hojen: 0
Har dom nu gjort en undersökning på vad kvinnor vill ha så kanske SH folket skall lyssna istället för att kritisera. Hur stor del tjejer finns det idag ibland oss?
Om motorcyklar kunde anpassas så att fler tjejer kör så lyssnar jag mer än gärna på nya designförslag.
Ericsson gjorde misstaget att inte lyssna på kunderna och tappade ett överlägset marknadsövertag. Att inte våga utvecklas betyder alltid en tillbakagång. Om det är sexistiskt eller inte hör inte hit. Eller är det så att nuvarande motorcyklar är så maskulina att tjejer inte vill köra?
Bara det är en twin skruvad direkt i ramen så går den nog hem hos de flesta kvinnor.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|