kwistfiqare II

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Pejo skrev:


Flamebait eller onyanserad, sårad fd "förare som har tagit då det ena och andra priset i roadracing." ? Svårt o veta.... just "före detta" låter lite som "efter bäst före-datum"...


Men ändå ett bättre inlägg i debatten än ditt...
 

Fixxxer

Ofarlig och alldeles normal
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Nykvarn
Hoj
-
Idag kommer jag och sambon åkandes på en 50-väg i ett ganska tätt trafikerat område. Jag ser i ögonvrån hur 2 MC-åkare kommer upp bakom oss... och kör om trots mötande bilar! De sket totalt i att det kom mötande bilar, de ligger alltså i fel fil och kör dessutom INTE lagligt eller bra med tanke på att det är SKYMD sikt.

Det är just sådant här som gör att jag undrar... Varför tror ni många olyckor sker? Varför måste man om till alla pris för att man har hoj? Ska alla bilister trängas undan för några av er där ute?

Jag är helt säker på att jag ALDRIG kommer att köra som dessa personer. De kör som fi**or och det är vidrigt att möta dem i trafiken.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Fixxxer skrev:
Idag kommer jag och sambon åkandes på en 50-väg i ett ganska tätt trafikerat område. Jag ser i ögonvrån hur 2 MC-åkare kommer upp bakom oss... och kör om trots mötande bilar! De sket totalt i att det kom mötande bilar, de ligger alltså i fel fil och kör dessutom INTE lagligt eller bra med tanke på att det är SKYMD sikt.

Det är just sådant här som gör att jag undrar... Varför tror ni många olyckor sker? Varför måste man om till alla pris för att man har hoj? Ska alla bilister trängas undan för några av er där ute?

Jag är helt säker på att jag ALDRIG kommer att köra som dessa personer. De kör som fi**or och det är vidrigt att möta dem i trafiken.


Nej, jag tror inte heller du kommer att köra så någonsin. Annars då, allt väl?
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Micke_R1 skrev:
Har läst ditt inlägg ,gick inte till som du beskriver..
Jag råkade körda en av hojarna..
Det är inte alls förbjudet att köra om på enkelfil ,kolla med trafikskolorna får du se..

Att man bara orkar bry sig..
Om du har en annan åsikt om hur det gick till så tycker jag att du ska tala om hur det gick till, annars gäller min åsikt, eller hur? Eller tror du verkligen att jag skulle sitta här och dikta ihop en egen historia? Tror du verkligen det på allvar? Jag ser fram emot din version.

Jag ifrågasätter inte primärt omkörning som sådan, jag ifrågasätter primärt olämpliga omkörningar, ex vis på fel sida respektive att tränga sig in mellan en bil och ett räcke utan att ens förvissa sig om att bilens förare har observerat hojen. Kolla med trafikskolorna får du se. Eller tror du verkligen på fullt allvar att trafikskolorna lär ut att man ska köra om på höger sida på enkelfilig väg? :kocko

Och ja, jag orkar bry mig eftersom jag bryr mig om vad kreti och pleti tycker om oss hojåkare. Och när "hojåkare" beter sig som omogna moppefuckon så reagerar jag. Jag skulle inte alls ha reagerat om det inte vore för att Svensson buntar ihop oss alla till en grupp, "de där mc-åkarna" typ.
Bete er istället som vuxet folk så länge ni är bland övrig trafik så ska jag med glädje respektera er men så länge ni beter er på detta sättet så är och förblir ni bara omogna snorungar.


max__ skrev:
Om jag låg 140-150 km/timmen så skulle jag tänka på vad jag yttrade mig om på detta forum..
Då jag anser att det är faligare att köra 150 km/t med en rostig skåpbil..
Än vad det är att köra 200 km/t med en sportmc från 2004 och med en förare som har tagit då det ena och andra priset i roadracing.
Så FUCK OFF moppetönt..

Tror verkligen inte många människor står ut med dig en hel dag ,förfan du gnäller ju värre än ett fruntimmer..
Borde du veta om du har nåt :arsele

Skriv en bok istället ditt pucko!
Du verkar ju inte ha bekymmer med att hitta på osanna historier bara för att du ska verka bäst i trafiken..

M.V.H Trafikpolisen :yoparty
Vad har min hastighet med saken att göra? Övrig trafik höll som sagt samma hastighet varför jag inte på något sätt avvek.
Jag citerar mig själv från första inlägget:
"jag åker gärna blåfort, på baktofflan, åker på framtofflan (det lilla jag kan), tok-lägger-ner etc. Men jag åker inte på det sättet mitt ibland Svenssons"
Jag sitter alltså inte med pekpinnar mot allt som är olagligt men som jag skrev ovan så reagerar jag då hojåkare drar oss alla i skiten genom att köra på ett sätt som markant avviker från övrig trafik och som genom detta med stor säkerhet uppmärksammas av Svenssons. Som tidigare påpekats så har Svensson en tendens att se oss alla som en grupp vilket innebär att en persons dumheter drabbar alla.

Och jag tror att de flesta här anser att 200 kryssandes mellan bilar med en sporthoj är farligare än att sitta i en av dessa bilar tryggt omgiven av plåt i stora mängder. Men jag var också odödlig en gång i tiden (de som då var äldre påpekade gärna att jag inte var det). Nån här som känner igen sig? :D

"rostig skåpbil.."
Håll dig till det du känner till istället. Bilen är besiktigad med rent papper de senaste 4-5 åren. Den enda gången i min ägo som den inte gått igenom prickfritt var då jag hade missat lastförskjutningsgallret. Jag har klockrena siffror på hejdare varje år och på avgasvärden varje år efter motorrenoveringen (gränsfall innan).
I morgon bitti ska jag besiktiga igen och den kommer med 99% säkerhet att gå igenom då också (jag återkommer) och den kommer definitivt inte att få nån anmärkning på rost. Den enda rost som finns på min bil är av icke bärande karaktär, dvs ytrost, främst på a-stolpar, midja samt ovanför vindrutan. Ytterst få bilägare har sån koll på sin bil som jag har. Hade du funnits med här lite längre så skulle du veta det.
Var det lämpligt att uttala dig om någon annans bil som du bara kortvarigt har sett i halvskymning? :D

"en förare som har tagit då det ena och andra priset i roadracing"
Oj vad imponerande. För min del kan du ha vunnit allt som finns att vinna i hela världen, likförbannat beter man sig inte på det där sättet. Det är INGEN ursäkt alls.
Och om du nu verkligen har åkt rr så borde du ha lärt dig lite ödmjukhet. Social samvaro i tekniska sammanhang brukar oftast resultera i sånt.
Lite hybris kanske? :7peta

"moppetönt"??
Faktum är att jag faktiskt äger en moppe. Kör dock inte med den. Fick den på skallen så att säga. Vägrar köra efter en kort provtur.
Men vare sig jag äger eller inte så kör jag inte som ett moppefucko. Det gjorde faktiskt ni bortsett från hastigheten.

"står ut med dig en hel dag "??
Folk jag jobbar med både står ut och trivs med mig. Men jag har heller ingen anledning att ifrågasätta omoget beteende hos dom.

"ska verka bäst i trafiken.."??
Jag har som sagt redan sagt att vi ska wheela, åka fort etc. Jag är alltså definitivt ingen ängel i trafiken men jag väljer tillfälle att lattja.




Ni två har just sågat er själva. Ni kunde, likt vuxna män, krupit till korset och sagt att "ja, det var dumt, vi drabbades av iver i stundens hetta" (fullt förståeligt, har hänt mig också och jag har också fått kommentarer, av privatpersoner eller av poliser [dyrt]). Hade ni reagerat så så hade ju saken varit ur världen. Då hade ni betett er som riktiga karlar och ni hade antagligen fått massor av respekt. Men istället börjar ni sparka åt alla håll och tappar dämed all respekt. Synd.
 
Last edited:

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
max__ skrev:
... rostig skåpbil ...
I all välmening (med glimten i ögat):
Den är nu nybesiktigad med helt rent papper. Igen. Till och med muntligt cred för gott skick i allmänhet och bra skick på hejdare i synnerhet (1,4/1,4 respektive 0,7/0,7).
"rostig skåpbil"??? :) :7peta
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Fixxxer skrev:
Idag kommer jag och sambon åkandes på en 50-väg i ett ganska tätt trafikerat område. Jag ser i ögonvrån hur 2 MC-åkare kommer upp bakom oss... och kör om trots mötande bilar! De sket totalt i att det kom mötande bilar, de ligger alltså i fel fil och kör dessutom INTE lagligt eller bra med tanke på att det är SKYMD sikt.

Det är just sådant här som gör att jag undrar... Varför tror ni många olyckor sker? Varför måste man om till alla pris för att man har hoj? Ska alla bilister trängas undan för några av er där ute? ...
Bra inlägg. Som jag brukar säga: Vi kör "som fan" men vi gör det så länge det inte drabbar andra trafikanter.
Dvs vi kör inte om på fel sida eller där det av andra skäl är olämpligt.
Vi naggar inte på mötande körfält i skymda kurvor eller i kurvor med möte.
Vi wheelar inte mitt inne i stan.
Vi blågasar inte med högljudd knarr mitt inne i stan nattetid (kanske inte ens dagtid).
Och så vidare. På det sättet kanske vi på lång sikt blir bättre bemötta och får mindre/färre svarta rubriker i media. Men så länge några av oss gör just sådana saker bland Svenssons så kommer vi att riskera än värre stämplar. "MC-huliganer" eller nåt sånt. Jag uppfann ordet! :)

Skit samma, nu ska jag åka o jobba på nästa ställe.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top