kwistfiqare II

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Kan vi inte bara enas om att omkörning till höger i en riktig fil är helt ok, att omkörning till höger på vägar med bara en fil åt vardera hållet är förkastligt och att man ska hjälpas åt i trafiken, det heter ju medtrafikanter och inte mottrafikanter? :) :krama
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag tycker iofs att det är lika pinsamt som "hojbroder" men det står för "kW istället för IQ". Han som kom på det får säkert mysklubba varje gång det nämns på Bike och Sporthoj.

Markus skrev:
Jag vet inte:(.
Kan du berätta?
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Markus skrev:
Jag vet att du just kommit ur fängelset för skenförsäkring, det är därför du hållt dig undan. :hihi
Ha! jag minns nog hur du började din bana här på forumet.

Nä, jag tänkte bara prova på klimatet här igen, få är ju kvar som man känner igen (och få av de andra minns mig) så det kändes ok för en omstart, sen är väl hojintresset lite högre just nu med på sommaren.

Men jag kommer säkert försvinna igen när tillräkligt med folk är arga på mig:lol
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Silwer skrev:
Nä, jag tänkte bara prova på klimatet här igen, få är ju kvar som man känner igen (och få av de andra minns mig) så det kändes ok för en omstart, sen är väl hojintresset lite högre just nu med på sommaren.

Jag kommer ihåg dig :rolleyes:

//Anders.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Hoztic skrev:
Kan vi inte bara enas om att omkörning till höger i en riktig fil är helt ok, att omkörning till höger på vägar med bara en fil åt vardera hållet är förkastligt och att man ska hjälpas åt i trafiken, det heter ju medtrafikanter och inte mottrafikanter? :) :krama
Exakt så. Hade tänkt avsluta med nåt sånt ända tills jag läste ditt inlägg. Så länge vi beter oss "snyggt" bland kreti och pleti så ökar förhoppningsvis förståelsen och acceptansen medan "dåligt" beteende antagligen ger motsatt effekt och det har vi absolut inget behov av.
Dvs vi ska ju åka fort, lattja, wheela etc men vi ska välja tillfälle (det har jag propagerat för förr men det skadar nog inte att tjata om det) så kanske vi slipper några knutna nävar i luften.

Och jag för min del räknar in måttlig ljudnivå (vilket kan handla mer om rätt körsätt på rätt plats än om originalsystem vs slipon) i att vi "beter oss snyggt".


@Silwer:
Kul att se dig! Det var inte igår. Tamejfan inte ens i förrgår. :)
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Robban_C skrev:
”Jävla moraltant” säger nu någon om mig. Nej, inte alls, jag åker gärna blåfort, på baktofflan, åker på framtofflan (det lilla jag kan), tok-lägger-ner etc. Men jag åker inte på det sättet mitt ibland Svenssons.
Jaja, jag kanske är gammal. Men jag åkte också med stor säkerhet knarr innan ni ens hängde i pungen och dinglade. Och jag har lärt mig att inte ställa till det för andra så som ni gör.
Jaja, ni kanske gör snabbare varvtider på bana än vad jag gör, främst därför att tidsbristen tar ut sin tribut i form av rost men det ursäktar inte att ni kör på det här sättet ute bland andra trafikanter.
Jaja, ni är säkert skitduktiga på att hantera knarren men det innebär inte att ni får nån sorts fri lejd från att skapa dåligt rykte åt oss andra. Och det gör er heller inte med automatik till riktiga hojåkare. Riktiga hojåkare blir ni först den dan ni börjar leka/köra med förnuft (notera att jag inte utesluter nöjet/leken/skojset). Till dess är ni som sagt endast moppefuckon.

Till motardsnubben och hoj #2 om ni läser detta:
Ja, det var jag i det vita skåpet som tutade (du hörde ju uppenbarligen i alla fall eftersom du vände dig om) och det gjorde jag därför att jag anser att du kör så att du ställer till det för oss andra. Vad tror ni Svensson anser om oss? Dom ser inte skillnad på er och riktiga hojåkare.
Vad hade hänt om nån av oss varit lite halvsåsig och suttit och snackat i yuppienallen och ryckt till vid åsynen av en oväntad knarr i ögonvrån på "fel" ställe? Hur tror du det känns att sitta inklämd mellan en bildörr och ett räcke? Gå tillbaks till mopeden istället tills ni har mognat, jävla snorungar!

//Robban. En obekväm jävel, eller hur?
Hade du skippat detta så hade det varit ett kanoninlägg :D
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Kanske ska säga att jag körde om en bil på fel sida igår för första gången någonsin, men han låg toklångt åt vänster i under 50 på en 70-väg
 

Micke_R1

skarvsladden
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Husaberg 650 ,Suzuki GSXR 750
Har läst ditt inlägg ,gick inte till som du beskriver..
Jag råkade körda en av hojarna..
Det är inte alls förbjudet att köra om på enkelfil ,kolla med trafikskolorna får du se..

Att man bara orkar bry sig..
 
Last edited:

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Micke_R1 skrev:
Har läst ditt inlägg ,gick inte till som du beskriver..
Jag råkade körda en av hojarna..
Det är inte alls förbjudet att köra om på enkelfil ,kolla med trafikskolorna får du se..

Att man bara orkar bry sig..

Berätta gärna hur det gick till och jo det finns uppenbarligen några som orkar bry sej. :tummenupp
 

max__

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
E-tuna
Hoj
Gsx1000r
Angående omkörningen

Robban_C skrev:
Fyfan vad jag skäms för att vara hojåkare ibland. Senast vid ca 21:35 på väg hem från garaget. E20 från Tumbo mot Eskilstuna. Mellan påfarten från Tumbo/Västerås och avfarten mot Hällby/Folkesta köpcenter, 2+1 väg (dvs väg med växlande 1- och 2-filigt), 1-filigt för vår del. Framför mig ligger en Peugeot 307 och framför den en bromskloss som håller ca 90 km/h. Jag ville hålla 140-150 eftersom jag var sen hem och det var rätt lite trafik. 3 hojar kommer ikapp. ”Fine, dom kör säkert om där det blir 2-filigt utanför Folkesta köpcenter” tänkte jag. Icke. Den första, en motard, körde om mig på höger sida (dvs mellan mig och räcket), därefter skiftade han och körde om Peggan och bromsklossen på vänster sida. Nästa knarr (sporthoj) körde om oss alla på vänster sida men fortfarande vid 1-filigt. Sista knarren (blåvit Suz R med passagerare) väntade faktiskt tills det blev 2-filigt. Dock väntade han iofs tills det 2-filiga var slut, dvs han körde om där det bara var en extra bred enkelfil.
Nåja, så fort det blev 2-filigt pep jag och Peggan om bromsklossen, det visade sig då att ca 140 km/h passade honom rätt bra också. Och vad händer? Jo, när vi kommer ner till rakan utanför Volvo Construction Equipment (dvs där det åter blir 1-filigt) så ligger knarrarna och fegåker i 110-120 km/h och bromsade alltså oss. Då var det dom som var bromsklossar helt plötsligt!
Nåja, de fick till slut upp farten igen i alla fall. Bara för att därefter svänga av på nästa avfart. Dom skulle alltså inte längre än till avfarten vid Statoil/McDonalds.

Jag skäms verkligen för att vara hojåkare då jag ser sånt här. Inte för att jag anser dessa förare vara hojåkare, de är moppefuckon, utan därför att Svensson ser ju ingen skillnad på dom och på mig.

”Jävla moraltant” säger nu någon om mig. Nej, inte alls, jag åker gärna blåfort, på baktofflan, åker på framtofflan (det lilla jag kan), tok-lägger-ner etc. Men jag åker inte på det sättet mitt ibland Svenssons.
Jaja, jag kanske är gammal. Men jag åkte också med stor säkerhet knarr innan ni ens hängde i pungen och dinglade. Och jag har lärt mig att inte ställa till det för andra så som ni gör.
Jaja, ni kanske gör snabbare varvtider på bana än vad jag gör, främst därför att tidsbristen tar ut sin tribut i form av rost men det ursäktar inte att ni kör på det här sättet ute bland andra trafikanter.
Jaja, ni är säkert skitduktiga på att hantera knarren men det innebär inte att ni får nån sorts fri lejd från att skapa dåligt rykte åt oss andra. Och det gör er heller inte med automatik till riktiga hojåkare. Riktiga hojåkare blir ni först den dan ni börjar leka/köra med förnuft (notera att jag inte utesluter nöjet/leken/skojset). Till dess är ni som sagt endast moppefuckon.

Till motardsnubben och hoj #2 om ni läser detta:
Ja, det var jag i det vita skåpet som tutade (du hörde ju uppenbarligen i alla fall eftersom du vände dig om) och det gjorde jag därför att jag anser att du kör så att du ställer till det för oss andra. Vad tror ni Svensson anser om oss? Dom ser inte skillnad på er och riktiga hojåkare.
Vad hade hänt om nån av oss varit lite halvsåsig och suttit och snackat i yuppienallen och ryckt till vid åsynen av en oväntad knarr i ögonvrån på "fel" ställe? Hur tror du det känns att sitta inklämd mellan en bildörr och ett räcke? Gå tillbaks till mopeden istället tills ni har mognat, jävla snorungar!

Hoj #3: Lite cred för att du höll igen med omkörningen. Iofs var omkörningen rätt bedrövlig men ljusår bättre än dina polare. Men det kanske berodde på att du hade passagerare.


//Robban. En obekväm jävel, eller hur?



Om jag låg 140-150 km/timmen så skulle jag tänka på vad jag yttrade mig om på detta forum..
Då jag anser att det är faligare att köra 150 km/t med en rostig skåpbil..
Än vad det är att köra 200 km/t med en sportmc från 2004 och med en förare som har tagit då det ena och andra priset i roadracing.
Så FUCK OFF moppetönt..

Tror verkligen inte många människor står ut med dig en hel dag ,förfan du gnäller ju värre än ett fruntimmer..
Borde du veta om du har nåt :arsele

Skriv en bok istället ditt pucko!
Du verkar ju inte ha bekymmer med att hitta på osanna historier bara för att du ska verka bäst i trafiken..

M.V.H Trafikpolisen :yoparty
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top