kwistfiqare II

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Snyggt skrivet, Robban :yoparty

Alla vinner på ett samarbete, alla förlorar på att några bara tar för sig (som vid detta tillfälle.) Det är då olyckor börjar hända....

Trevlig midsommar och se upp för alla älgar i trafiken denna helg :rolleyes:
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Ja herreguh, skjutas borde dom..

Gillar inställningen "När jag själv kör som en idiot gör jag inga fel. Det gör däremot alla andra".
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Håller med dig Robban. Är det åååå så värt att köra förbi på ett så pass onödigt sätt som på vägkanten när det inom nån kilometer kommer öppen yta.

Tror det var "grupptryck" som orsakade vad du fick erfara. Skall om, annars kör personen bakom mig om före. Ungefär.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Ett inlägg som punkterade min syn på Robban_C. Introvert magsurt gnäll och ja, jag läste noga.

Busa = ok men inte ibland svensson? :va :va

Så du var enbart en surgubbe, tutandes i ett transportskåp med andra ord. Känns kanske jobbigt att du inte fick "hojkredd".

Tycker du kunde prejat dem, berättat vad du tyckte och samtidigt klargjort att du oxå minsann körde hoj osv osv, Silverpil blabla.

Jag menar, hur många hundra kör man om på fel sida med hojen varje år? Jag gör det ständigt med bilen på E4 tex.
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Chronic skrev:
Ett inlägg som punkterade min syn på Robban_C. Introvert magsurt gnäll och ja, jag läste noga.

Busa = ok men inte ibland svensson? :va :va

Så du var enbart en surgubbe, tutandes i ett transportskåp med andra ord. Känns kanske jobbigt att du inte fick "hojkredd".

Tycker du kunde prejat dem, berättat vad du tyckte och samtidigt klargjort att du oxå minsann körde hoj osv osv, Silverpil blabla.

Jag menar, hur många hundra kör man om på fel sida med hojen varje år? Jag gör det ständigt med bilen på E4 tex.

Är detta ett flamebait eller saknar du förmåga att acceptera att andra har en åsikt?
Du vet vad Kwistfiqare står för va?

:corn
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Chronic skrev:
Busa = ok men inte ibland svensson? :va :va

En inställning som delas av mig och de flesta andra som är torra bakom öronen. Till och med nioåringen här hemma förstår vitsen med resonemanget.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Silwer skrev:
Jaha så du kör om i väggrenen flera hunda gånger årligen med bilen, vettig snubbe.

Nu skrev han iofs E4 som är motorväg till största delen. Det gör i princip alla som nån gång åkt genom exvis stockholm vid köbildning, ibland går högra filen snabbare, ibland den vänstra, eller mittersa, eller tredje från mitten... Då har man inte så mycket annat val än att åka om till höger. Eller när en avfart blivit full tex.
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Poacher skrev:
Ogenomtänkt, bilister tänker inte folk på som en grupp, men så lätt konmer inte vi undan som åker hoj.

Köra om på höger sida förstår jag överhuvudtaget inte, men jag antar att man är häftig för polarna då.


kanske ingen bra liknelse och ogenomtänkt.. men min huvudmening med inlägget var ju att inte fan ska Robban skäms över att va hojåkare bara för att två killar kör om på fel sida...

Tycker han ska sträcka på sig o va en stolt hojåkare ja. en sån som inte busar bland svenssons, ett föredöme!
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Hoztic skrev:
Nu skrev han iofs E4 som är motorväg till största delen. Det gör i princip alla som nån gång åkt genom exvis stockholm vid köbildning, ibland går högra filen snabbare, ibland den vänstra, eller mittersa, eller tredje från mitten... Då har man inte så mycket annat val än att åka om till höger. Eller när en avfart blivit full tex.
Läs Första posten den han kommenterar och se sen bilden som är ritad, nån körde om till höger på enfiligt, dvs i väggrenen.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
ozto skrev:
kanske ingen bra liknelse och ogenomtänkt.. men min huvudmening med inlägget var ju att inte fan ska Robban skäms över att va hojåkare bara för att två killar kör om på fel sida...

Tycker han ska sträcka på sig o va en stolt hojåkare ja. en sån som inte busar bland svenssons, ett föredöme!
Jo men jag tror inte han skäms på det sättet utan mer över de andra tokarna.
Och han har rätt i att många tycker vi är likadan allihop.
Bil kör de flesta och därför idiotförklarra de inte sig själva hur som helst hur jäkligt någon anna kör med sin bil.

Visst finns undantag, jag har hört customsnubbar säga att vi med sporthojar är jävla idioter och skulle förbjudas.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hoztic skrev:
Nu skrev han iofs E4 som är motorväg till största delen.
Kanske i Stockholm. Men så fort som man kommer norr om Uppsala så är det ganska få bitar av E4 som är motorväg.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Hoztic skrev:
Jag tolkade det som att du svarade på Chronics inlägg, och han skrev E4!
Ja han går till attack mot Robban_C, som inte alls menade den typen av omkörning du skriver om.

Det som upprör är mao inte nån som smyger om i en fil til höger utan en omkörning till höger i väggrenen.

Nu orkar jag faktiskt inte förklara mer och jag förstår att ingen bryr sig heller eftersom jag ser sånt rätt ofta, dock sällan med bil.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Silwer skrev:
Det som upprör är mao inte nån som smyger om i en fil til höger utan en omkörning till höger i väggrenen.
Och dessutom brukar det inte finnas särskilt mycket att kalla vägren när det är en väg med vajerräcken. :tomten
Det blir alltså som att klämma sig förbi i samma fil som en annan bil.
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Håller med dig Robban Till 100 %...

Vill belysa ytterligare en sak... Om man kör lite fortare (lagligt eller inte) än omgivande traffik så blir det nödvändigt att köra om ... Det mesta som man kan behöva köra om är ett knippe tradare i kolonn + svansen av bilister som inte kan/vågar/skall.
Med detta har jag inga problem ,men en hög/gäng med knuttar är faen det värsta, oavsett om det är sporthojar eller kromslädar, detta vart klart för mig nu under de föregående veckorna i och med alla gotlands resare med hoj , då jag passerar stan (gissa vilken, Läppar :) )och ut på 73:an till det förlorade Nynäshamn varje dag så kom jag ikapp rätt många knuttar i olika utstyrslar ( pyjamas eller fransar ) och det finns dom som inte verkar tåla att bli omkörda....... utan skall jävlas/eller rätta till "mitt dåliga trafikkvett"

Ok, att jag kör fort ,på tofflan osv.... ( oxå Gammal som f--n) Men så länge jag inte stör dom som man kör tillsammans med/om ,varför bråka?

Åsikter ????


Att köra om ett gäng på 15-20 knarrar som kör i tät grupp i 70 på en 90 väg är inte lätt.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Håller med om det, speciellt fransknuttar är konsekvent ovilliga att gå åt sidan. Finns inget som tvingar nån att maka på sig för att jag vill om, men har man viss känsla för flyt så är det väl bara att gå till höger. En del ser man verkligen på att de istället går ut till vänster för att göra det knöligt för en att köra om. Men hur som helst. Jag håller på Robban i resonemanget att man väl fan inte kör om på höger sida när det är enfiligt? Tror man att man är stålmannen så är det väl ok, om man känner att man grejar en kollision med en bil.
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Fick vatten på min kvarn igen, tyvärr. Säger bara att

1) bli inte förvånade nästa gång nån poppar upp och vill förbjuda hojar.
2) bli inte förvånade nästa gång en bilist är lite aggressiv.
3 ) jag känner mig numera mycket säkrare med bilar runt mig än med okända hojåkare. Förut var det tvärtom.
(Bilister vet man iaf var man har.) Dit trodde jag aldrig att jag skulle komma.
/u
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Så jäkla ofta händer det ju inte eller? Det kommer ju alltid finnas såna som har bråttom fast de inte vet varför och kör lite fult. (Gör ej jämförelsen med Ghostrider). Jag körde i den tomma cykelfilen längs hela Fleminggatan nyss och körde sakta slalom mellan bilarna på Kungsgatan och förbi Åhlens här i stan. Det känns inte farligt alls och ingen tutade. Brukar däremot inte riskera livet med att köra om på den meter man har mellan vajer och fordon på snabbare vägar. Känns onödigt men de som gör det får väl göra så. Känns inte som att de förstör för "alla oss andra".

ulf_lundin skrev:
Fick vatten på min kvarn igen, tyvärr. Säger bara att

1) bli inte förvånade nästa gång nån poppar upp och vill förbjuda hojar.
2) bli inte förvånade nästa gång en bilist är lite aggressiv.
3 ) jag känner mig numera mycket säkrare med bilar runt mig än med okända hojåkare. Förut var det tvärtom.
(Bilister vet man iaf var man har.) Dit trodde jag aldrig att jag skulle komma.
/u
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
hörrö jag blir faktiskt själv förbannad om någon håller på att göra mig vållande till att han ska dö genom sitt egna körande.

Kör hur fort ni vill, men kör åtminstonde om vettigt så man ser.

Fan ibland hör man inte hojfan sen vrålar det till när ljuddämparen kommer upp vid sidan av, och är det då på fel sida kanske det händer en olycka om det är så trångt som det kan vara ibland.

Tycker heller inte om när hojar kör om en på båda sidor samtidigt när man kör hoj, man har inte riktigt koll om man ska bli torpederad helt plötsligt bara.

Inte fan blir jag arg så länge det inte är nån fara.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top