kwistfiqare

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
En blå
Tysken skrev:
Ja, det stämmer
Ja då tycker jag du skall flytta hemifrån och börja ta hand om din egen "byk". Så småningom brukar man lära sig livets realiteter, dvs om man överlever.

Är du elektriker på riktigt så borde du har lite hum om hur lätt en människa kolar, eller?

Last edited:

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Sam skrev:
Ja då tycker jag du skall flytta hemifrån och börja ta hand om din egen "byk". Så småningom brukar man lära sig livets realiteter, dvs om man överlever.

Ja, jag ska snart flytta. Då kommer jag nog att börja köra runt runt på en bana också. Som alla bra medborgare.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Sam skrev:
Är du elektriker på riktigt så borde du har lite hum om hur lätt en människa kolar, eller?

Ja det har varit nära ett par gånger men än så är jag i livet som du säkert märker.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Sam skrev:
Jag kör inte bana. Kanske är inte jag en "bra medborgare". JAg vill bara att mina barn och hustru överlever även när de skall ut i trafiken bland tonåringar och fartdårar.

Jag med men jag tror inte vi behöver oroa oss allt för mycket.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Tysken skrev:
Jag med men jag tror inte vi behöver oroa oss allt för mycket.

"Vi människor kommer inte att förstöra jorden, vi kommer bara att ta ihjäl oss själva" Citat från Michael Chrichtons "Juraparken"

Vi sporthojsåkare kommer heller inte att förändra något, vi kommer bara att ta bort oss själva, antingen via förbud eller lagar, eller så kör vi helt enkelt ihjäl oss.

Den brist på ödmjukhet som visas så tydligt i den här tråden är precis det som kommer att göra så att vi inom en snar framtid inte finns längre. Det är väldigt tydligt att det finns många killar på SH som fortfarande är så pass unga att dom tror att dom är odödliga och tror att hela världen snurrar omkring dom, och försöker "försvara" sin så kallade "livsstil"... det är så j-vla patetiskt, precis som att gnälla på snuten när man åker dit för vårdslöshet, ta det som en man och sluta gnäll.
Om Ulf upplever att han blir rädd när ett gäng nissar kör om honom på ett sätt som förmodligen dom flesta vuxna människor skulle uppfatta som idiotiskt så måste han väl få göra det, han blir rädd och han blir arg och vill skriva av sej det på ett forum där det finns människor med liknande intressen och ibland erfarenheter. Ni som då körde i det hör gänget, skippa pajkastningen och acceptera kritiken, ni körde som svin och det finns inget försvar i världen för det, så enkelt är det. Om ni nu vill fortsätta köra så så är det ju upp till er, ingen kan tvinga er att ända på era körvanor annat än ni själva eller liemannen. Men ta åt er av kritiken och sluta upp med igelkottförsvaret, det leder ju bara till att det är ännu fler som tycker att ALLA motorcyklister, med eller utan tröjor, är idioter...

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
In på chatten för tusan, ni fyller upp hela databasen!!! :mad:

Snart får jag väl betala medlemsavgift som ska täcka mer hårddiskutrymme bara för att somliga visst tror de äger hela sajten.
Jag försöker bara surfa runt här helt enligt regelboken osså kommer de sådana som ni och postar både till höger och vänster så man blir alldelens snurrig i kolan.
Ni borde skriva av er på chatten som sagt där ingen annan tar skada av er oförmåga att hålla igen! :kulspruta

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Niklasinorr skrev:
"Vi människor kommer inte att förstöra jorden, vi kommer bara att ta ihjäl oss själva" Citat från Michael Chrichtons "Juraparken"

Vi sporthojsåkare kommer heller inte att förändra något, vi kommer bara att ta bort oss själva, antingen via förbud eller lagar, eller så kör vi helt enkelt ihjäl oss.

Den brist på ödmjukhet som visas så tydligt i den här tråden är precis det som kommer att göra så att vi inom en snar framtid inte finns längre. Det är väldigt tydligt att det finns många killar på SH som fortfarande är så pass unga att dom tror att dom är odödliga och tror att hela världen snurrar omkring dom, och försöker "försvara" sin så kallade "livsstil"... det är så j-vla patetiskt, precis som att gnälla på snuten när man åker dit för vårdslöshet, ta det som en man och sluta gnäll.
Om Ulf upplever att han blir rädd när ett gäng nissar kör om honom på ett sätt som förmodligen dom flesta vuxna människor skulle uppfatta som idiotiskt så måste han väl få göra det, han blir rädd och han blir arg och vill skriva av sej det på ett forum där det finns människor med liknande intressen och ibland erfarenheter. Ni som då körde i det hör gänget, skippa pajkastningen och acceptera kritiken, ni körde som svin och det finns inget försvar i världen för det, så enkelt är det. Om ni nu vill fortsätta köra så så är det ju upp till er, ingen kan tvinga er att ända på era körvanor annat än ni själva eller liemannen. Men ta åt er av kritiken och sluta upp med igelkottförsvaret, det leder ju bara till att det är ännu fler som tycker att ALLA motorcyklister, med eller utan tröjor, är idioter...
Här har vi en stark kandidat till månadens bästa inlägg. Har du riktig tur får du några genomtänkta kommentarer från extremtoaletterna också.

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
Tacksam för debatten. Tror knappast den kommit om jag skrivit i potatiskällaren. Visar iaf att det finns en hel del hojåkare här som har en mer nyanserade verklighetsbild än dom jag skrev om. Det gläder mig. (obs igen, jag
har inte skyllt på potatisarna, bara sagt att jag såg (minst) en sån tröja.)

Två påpekanden:
- det gällde inte enbart motorväg, 'incidenten' fortsatte där avfarten övergått
i en-filig 70-väg med omkörningar på fel sida i den enda 'filen'.
- det fanns en hel del bilar där oxå, så det var säkert några icke-hojåkare som
blev rädda/ilskna oxå.

'Gubbstrutten' i DN idag (sö 22/8 s 14): "Ta det lugnt mc-förare. Tänk på oss
som måste torka bort er från vindrutan."

En kåsör önskade sig innan sommaren bl.a. detta: 'Låt mig slippa mc-förare som kör som dom äger vägen men inte hojen."

Så det finns fler än jag som reagerar. (Jag är rätt ofarlig, sitter varken
i riksdagen eller skriver i tidningar m stora upplagor.)
/u

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
NiklasINorr: Oerhört bra inlägg. Klart o koncist o rakt på utan krusiduller.
Skulle uppskattat det lika mycket även om dina åsikter legat längre från mina.
/u

newbee

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Något nytt på G
ulf_lundin skrev:
Tacksam för debatten. Tror knappast den kommit om jag skrivit i potatiskällaren. Visar iaf att det finns en hel del hojåkare här som har en mer nyanserade verklighetsbild än dom jag skrev om. Det gläder mig. (obs igen, jag
har inte skyllt på potatisarna, bara sagt att jag såg (minst) en sån tröja.)

Två påpekanden:
- det gällde inte enbart motorväg, 'incidenten' fortsatte där avfarten övergått
i en-filig 70-väg med omkörningar på fel sida i den enda 'filen'.
- det fanns en hel del bilar där oxå, så det var säkert några icke-hojåkare som
blev rädda/ilskna oxå.

'Gubbstrutten' i DN idag (sö 22/8 s 14): "Ta det lugnt mc-förare. Tänk på oss
som måste torka bort er från vindrutan."

En kåsör önskade sig innan sommaren bl.a. detta: 'Låt mig slippa mc-förare som kör som dom äger vägen men inte hojen."

Så det finns fler än jag som reagerar. (Jag är rätt ofarlig, sitter varken
i riksdagen eller skriver i tidningar m stora upplagor.)
/u

Jag har nu ägnat ca 15 min på att läsa alla inlägg å ca 2% har med 1 inlägget att göra...

Personligen tycker jag det är korkat att köra om på insidan oavsett!!! (kanske är det motiverat om man förhindrar en krock...) annars är det väl upp till var å ens samvete att köra som ett svin!!!

Kan man inte använda SH till det som det var tänkt till från början????

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Jag har full förståelse för att Ulf blev rädd när hela gänget vill om samtidigt. Jag vill oxå säga att jag inte försvarar hur vissa i gruppen har genomfört omkörningen. Det kan hända att jag låg lite för fort för att hålla ihop gruppen och därigenom tvingade fram idiotiska omkörningar. MEN jag kan inte ansvara för hur andra kör oavsett om dom känner att dom inte hänger med eller inte.

Vad jag har försvarat är PMC som får skit för vad ett par i en grupp gör, även fast vi är minoritet i gruppen.

Med detta sagt.

Ulf jag ber om ursäkt om vi fått dig att känna dig osäker på vägen.

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Ozzian skrev:
Snacka om urspårning:

<snip>

Jaja, ni får tycka som ni vill men att hacka ner Uffe för
hans åsikt tycker jag är fel.

Skönt att du skrev det du skrev, så jag slapp. Som vanligt när någon skriver ett riktigt bra argumenterande inlägg så blir svaren få på inlägget, så även här. Finns väl inget kvar att gömma sig bakom.

/J

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Mattias skrev:
Jag tippar hejvilt på att ordet "moral" i kombination med antingen en benämning på ett litet bakverk eller en nedsättande beskrivning av äldre dam kommer att ingå i dessa inlägg.

Hihih. :rofl

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Tänk om man skulle logga in på ett bilforum och skriva inlägg varje gång en bilist beter sig som en idiot i trafiken.

Man skulle kunna fylla upp deras forum rätt så kvickt,skulle vara intressant att se hur mycket självkritik dom har..

Bara en tanke.

Alla beter vi oss som idioter ibland.. :fakta

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
P@trik skrev:
Tänk om man skulle logga in på ett bilforum och skriva inlägg varje gång en bilist beter sig som en idiot i trafiken.

Man skulle kunna fylla upp deras forum rätt så kvickt,skulle vara intressant att se hur mycket självkritik dom har..

Bara en tanke.

Alla beter vi oss som idioter ibland.. :fakta

Jo, men ibland kan nog vårat idiotiska betéende skapa situationer där det ser ut som bilisten gör fel.
För hög hastighet fram till en korsning eller liknande.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Snabba omkörningar av andra hojåkare _på fel sida_ tycker jag är lite vrickat/taskigt. Ett snabbt filbyte och så ligger båda.
Blev omkörd nära på högern alldeles innan Donken här i byn i våras. Han körde slalom rätt fort så man såg hans lysen på långt håll och var beredd. Han hade nog ingen tanke på att jag kanske, kanske kunde göra samma manöver och då hade vi krokat ihop. 2-3 veckor senare läste jag här, han hade SH-tröja också, att han lagt hojen. Det kändes som att han var en typisk sån där "accident waiting to happen".
Lite respekt, mot andra hojåkare i alla fall, tycker jag man kan visa. Ride safe!

Gabor

Guest
campar skrev:
Jag tror bara Ulf o Tassen e lite avundsjuka!

För att jag inte tycker att det är värt risken att klippa ett par av er med dödlig utgång nästa gång ???
Jag kanske skiter i att titta nästa gång det kommer någon på bakhjulet och försöker köra om....jag tar Dodge Trucken å bara svänger och sen får det yra potatisar ut grösaks landet......tror inte att ni vill det....kan göra lite ont.

Gabor

Guest
Tjoffe skrev:
Mycket åsikter från folk som inte har en aning om vad som hände?

Detta var kanske inte den snyggaste motorvägskörningen som skett men defenetivt inte den värsta heller. Kan förstå att man blir skrämd när det kommer 30talet hojar o bränner om. Vad jag däremot inte kan förstå är hur Potatoes får skit för allt som andra gör när dom åker med på en onsdagskväll. Var o en får stå för sin styrning. Jag står för min!

Att sen Potatoes skulle vara nått slags outlawgäng e ju bara för mycket.

Om man gång efterannan sysslar med trafikbrott när man drar omkring på sin/ sina hojar , sysslar man inte med lagtrots då..?
Gör man det så är man en outlaw, oavsett verksamhet....
Så ser i allafall våra folkvalde politiker på saken..och när svenne skriker om mcbus, så blir det restriktioner, räkna med det...vi är minoritet, inte majoritet i trafiken....verkligheten kommer ifatt oss.

Gabor

Guest
Tjoffe skrev:
Ja det e hemskt att ha tröja utanför stället :va

Varför skulle att vi har tröjor på oss göra att vi får skit för hur andra kör?
Enligt författaren och undertecknad så var det POTATIS tröjor....

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln