Läst nya BIKE?

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Nää.. inte en billig variant. En F är en riktig factory cykel från KTM som är änny dyrare än en FR och som inte går att få tag i om man inte kör för KTM:s fabriksteam (och knappt då ens kanske...). Bakhjulsbilden är nog en 610F eller så (alltså en specialbyggd factory båge..). De riktiga KTM förarna åker ju inte 660FR utan 660F. 660FR är ju iofs 90% samma som F:en... FR är ju som namnet antyder bara en replika av en rikgit factory båge..

Jag håller på att bygga om min till en 650KR... de blå fälgarna är iallafall beställda.. vill gärna ha helsystem på också...

- Johan

Supermoto skrev:
:confused: Nu är t.o.m jag borta.... Så hojen på bakhjulsbilden skulle ha varit en billig variant? Hmmmm, skulle inte tro det.

Det skulle alltså handla om en KTM 525F :confused: Om den inte är upptagen till mer cc, vilket jag gissar att den är....

Kan man köpa en Husa FS650KR ?? Det vill jag göra om de blå fälgarna ingår ;)
Finns de även i en FS650KRe-version?? Jag vill nog ha elstart på min :D

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Supermoto skrev:
Kan man köpa en Husa FS650KR ?? Det vill jag göra om de blå fälgarna ingår ;)
Finns de även i en FS650KRe-version?? Jag vill nog ha elstart på min :D

För att ens BÖRJA likna en KR, måste du helt slå tankarna på elstart ur hjärnan! Riv bort ALLT som inte är absolut nödvändigt för att hojen ska gå och börja sedan fundera på om du kan riva bort lite till...

Lägg till ett maffigt helsystem, porriga blå fälgar och så toppa med kolfiberpryttlar... En bit på väg iaf! :p

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Yasha skrev:
För att ens BÖRJA likna en KR, måste du helt slå tankarna på elstart ur hjärnan! Riv bort ALLT som inte är absolut nödvändigt för att hojen ska gå och börja sedan fundera på om du kan riva bort lite till...

Lägg till ett maffigt helsystem, porriga blå fälgar och så toppa med kolfiberpryttlar... En bit på väg iaf! :p

Krattanrejsreplikaskinnstället är nog 100 gånger svårare att efterlikna...........heheh

Jag e på spamhumör!!! :squid

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
mr_rockster skrev:
Nää.. inte en billig variant. En F är en riktig factory cykel från KTM som är änny dyrare än en FR och som inte går att få tag i om man inte kör för KTM:s fabriksteam (och knappt då ens kanske...). Bakhjulsbilden är nog en 610F eller så (alltså en specialbyggd factory båge..). De riktiga KTM förarna åker ju inte 660FR utan 660F. 660FR är ju iofs 90% samma som F:en... FR är ju som namnet antyder bara en replika av en rikgit factory båge..

- Johan

Hur det än e, så e det ju en total waste of money!!!
Varför inte bara köpa en "vanlig" 660 och lägga ner lite pengar på trim ist! E ju minst lika bra, och def mkt BILLIGARE!!!! :fakta

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Wheeliegirl skrev:
Varför inte bara köpa en "vanlig" 660 och lägga ner lite pengar på trim ist! E ju minst lika bra, och def mkt BILLIGARE!!!! :fakta
Fortfarande waste of money när man kan köpa en Husa, slita bort batteri och startmotorn samt köpa lite KF-stuff av razor-edge. Med ett helsystem och lite extra pul så har du en riktig killer :fakta

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Wheeliegirl skrev:

Japp! Köp bensin och bra däck för pengarna istället och träna, träna, träna...

Det är en faslig massa pengar för lite småroliga finesser som ride height och uppsamlingskärl och en "färdigtrimmad" motor.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Supermoto skrev:
Fortfarande waste of money när man kan köpa en Husa, slita bort batteri och startmotorn samt köpa lite KF-stuff av razor-edge. Med ett helsystem och lite extra pul så har du en riktig killer :fakta

Men men men..........varför var det inga husor i topp tio på de tävlignarna som var nyss????? :p :p :p :p

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tom Byron skrev:
Men men men..........varför var det inga husor i topp tio på de tävlignarna som var nyss????? :p :p :p :p
Faktiskt en intressant fråga. Kanske för att jag inte varit med ännu :crash

Kan det vara för att inga duktiga förare kör Husa? Som bekant så spelar föraren betydligt större roll än föraren vilket jag kommer visa vid tävlingsdebuten då jag med rätt stor säkerhet kommer ha jäkligt skoj men ändå komma sist.
Tror nog att Ejdehage vunnit även på en Husa :fakta

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Supermoto skrev:
Faktiskt en intressant fråga. Kanske för att jag inte varit med ännu :crash

Hahaha, bra svar :tummenupp

Jo jag antog att det inte var några med, KTM verkar vara poppis samt CRF ..........tvåtaktare verkar det vara klent med om än någon?

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Ronny skrev:
Det här är porr. 109 kg

28897.jpg

Nej men det här e... ;)

Bifogat

• resize of vertemati01.jpg
    resize of vertemati01.jpg
    31 KB · Visningar: 207

karlsson

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
wr 250
TomK skrev:
Japp! Köp bensin och bra däck för pengarna istället och träna, träna, träna...

Det är en faslig massa pengar för lite småroliga finesser som ride height och uppsamlingskärl och en "färdigtrimmad" motor.
jag håller med :tummenupp :tummenupp :tummenupp

borggren

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha 450 quad-04 + Minimoto GRC-99 + Superkart med R6 motor + Snöskoter Polaris 800-04 (nu med trim 141+22hp)
KÖP MÅNGA DÄCK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

i fjol frågade jag min däckhandlare vad jag fick för rabatt om jag köpte 10 däck till min landsvägare.........blev inte så mkt....
Men om jag köper 20 då?....ja då blev det bra....och jag har bara 3 stycken kvar......och har inte sålt några, BARA LEKT :tummenupp

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Supermoto skrev:

Dr Tom har såklart rätt.

HUBBA TRIX !!!

Inte kalla mig så :fatta! Jag kan ju bli förväxlad med någon mupp från Uppsala som inte alls har bråttom i kurvorna :fakta Min image utanför McD kan ju skadas....... Inga sniglar i mitt hojgäng :kär :kär :kär

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tom Byron skrev:
HUBBA TRIX !!!

Inte kalla mig så :fatta! Jag kan ju bli förväxlad med någon mupp från Uppsala som inte alls har bråttom i kurvorna :fakta Min image utanför McD kan ju skadas....... Inga sniglar i mitt hojgäng :kär :kär :kär
Sorry Heda :notme Jag skulle inte heller vilja bli ihopblandad med TomK :D (som jag antar du syftade på).
Det hängde med från nån tråd om tjejer på hoj eller nåt. Antar att det var parodi på Dr Phil...
Ska köra med Dr Heda istället!?!

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Supermoto skrev:
Sorry Heda :notme Jag skulle inte heller vilja bli ihopblandad med TomK :D (som jag antar du syftade på).
Det hängde med från nån tråd om tjejer på hoj eller nåt. Antar att det var parodi på Dr Phil...

Skulle kännas liiiiiiiiiiiiiiiite bättre för mitt självförtroende :hej

Den tråden var rolig (kärlekstråden)

Nu e hojen nybänkad (igen) å jag hittade 0,3 häst till........ okej inte jag men........ så nu e jag över 57 på slangen

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Supermoto skrev:

App, app, app! inga påhopp sådär. Heda menade en viss doktor från Uppsala som körde lite långsamt (och klotade). Jag är varken långsam eller doktor (amatör-gynekolog är det närmsta jag lyckats komma :slicka )...

:D

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
psssst, säg inget till TomK, han tror nog att jag menar DrHising.......ojojoj va fel han har...... :kär :kär :kär :kär

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tom Byron skrev:
psssst, säg inget till TomK, han tror nog att jag menar DrHising.......ojojoj va fel han har...... :kär :kär :kär :kär

Ja, vem ska det annars vara ?? Jag är snabbast i stan just nu, trots att jag kör en gammal gunghäst till KTM :p

Det saknades förresten någon Gävlebo att köra om nu senast på Rörken - hur kommer det sig ? :D Häng med över till Åland om ett par veckor, så får du visa vad du kan :7peta

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TomK skrev:
Ja, vem ska det annars vara ?? Jag är snabbast i stan just nu, trots att jag kör en gammal gunghäst till KTM :p

Det saknades förresten någon Gävlebo att köra om nu senast på Rörken - hur kommer det sig ? :D Häng med över till Åland om ett par veckor, så får du visa vad du kan :7peta

Hehehe, kära vän :kär Låt oss höra när och vem av Gävleborna du har kört om på rörken?? :slicka

Tyvärr så åker jag storbana nu i helgen, sedan jobbar jag helgen efter och sedan lönehelgen är jag sugen att åka upp å heja på Krattan... så jag slingrar mig ett tag till :tummenupp

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!