Läst nya BIKE?

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
TomK skrev:
Det saknades förresten någon Gävlebo att köra om nu senast på Rörken - hur kommer det sig ? :D

Kanske för att man blir trött på allt tjafs om ljudkrav mm. Helt otroligt att Hisings hoj blev utkastad!!??! :skrämd
Har ingen lust att strypa ner hojen för att åka ner och upptäcka att väst nr.15 precis delats ut.... Drygt 10 mil hem igen.... :zpy Som jag sagt tidigare, då är det betydligt närmare till Tierp!!! :D När ska Tom komma dit o visa hur rullen ska användas då?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tom Byron skrev:
psssst, säg inget till TomK, han tror nog att jag menar DrHising.......ojojoj va fel han har...... :kär :kär :kär :kär
Skönt att jag är överens med en av "Tom:arna" då, hehe :D

Ingen av er man har chans att få se på Kinnekulle den 18e maj?? TomK har jag ju redan sett iofs på årsmötet förra året... För det var väl du med det otrevliga benbrottet och kryckorna??, eller är jag mer förvirrad än vanligt??

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Supermoto skrev:
Ingen av er man har chans att få se på Kinnekulle den 18e maj?? TomK har jag ju redan sett iofs på årsmötet förra året... För det var väl du med det otrevliga benbrottet och kryckorna??, eller är jag mer förvirrad än vanligt??

18:e är jag uppbokad med annat och denna månad har jag inga stålar kvar att åka långturer för - får hålla mig på hemmaplan tills efter löning :(

Jo, det var jag som var invalido - är inte återställd ännu, men så länge jag kommer upp på hojen så...

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Krattan skrev:
Jag kan meka i gnistgallret i Veronicas hoj så kan du köra om mej, NOT;)

Så bra! då har jag någon att jaga då - hoppas du åker ännu snabbare i år än tidigare :) Nej, det var faktiskt Heda som jag funderade på - han verkar ju så ivrig att köra ifrån mig, så jag tänkte göra honom till viljes ett par varv medan jag värmer däcken :bow

Ebbe: Jag ska faktiskt till Tierp om ett par veckor, men tyvärr utan hoj. Det är annars ett ställe som jag försöker undvika - till och med kråkorna tycks inte gilla stället, utan flyger upp-och-ned :eek: . Finns kanske något tillfälle dock som kan fungera - speciellt framåt juni börjar kalendern se glesare ut. :tummenupp

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Tom ska du till Rörken på Måndag?? Jag e ledig på em, tänkte åka ned mumsa lite korv å snacka lite skit i depån (hangaround groupie)....

Fast det kanske inte är så roligt om man inte känner någon där....

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tom Byron skrev:
Tom ska du till Rörken på Måndag?? Jag e ledig på em, tänkte åka ned mumsa lite korv å snacka lite skit i depån (hangaround groupie)....

Fast det kanske inte är så roligt om man inte känner någon där....

Jo, jag ska dit. Får hoppas på bra väder igen, så jag slipper meka om till regndäcken, för jag jobbar under dagen och då brukar det vara bråttom att lasta i och komma iväg i god tid.

Jag känner de flesta som är där, så då känner du dem med, per automatik :) Kanske Hising dyker upp igen, om han fixat till ett gnistgaller till Husan.

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
TomK skrev:

Ebbe: Jag ska faktiskt till Tierp om ett par veckor, men tyvärr utan hoj. Det är annars ett ställe som jag försöker undvika - till och med kråkorna tycks inte gilla stället, utan flyger upp-och-ned :eek: . Finns kanske något tillfälle dock som kan fungera - speciellt framåt juni börjar kalendern se glesare ut. :tummenupp

Men det är ju inte Tierp som småstad/by du ska till, utan en feeet landningsbana med fin asfalt och roliga slajdkurvor!!!!! Dålig ursäkt det där... :whip :brynad

Belle

********285********
Gick med
7 May 2003
Hoj
lc4 & xt som bud hoj
Rörken

Vilka dagar är det körning på rörken och vilken tid? :confused:

/Belle

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Rörken

Belle skrev:
Vilka dagar är det körning på rörken och vilken tid? :confused:

/Belle

Måndagar, maj-september, kl 18-22. Max 15 personer i varje grupp, men du kan med Duken köra i vilken grupp som helst. Motardgruppen går, men du kommer att känna dig som ett rundningsmärke :) Landsvägsgruppen funkar kanonfint, då kan du slåss med Rettor och Blades på lika villkor eller hänsynsgruppen om det är första gången på bana och du vill ta det lugnt. Ljudkrav med max 100dB uppmätt vid förbipassering.

Sedan kan du ju haka på med över till Åland i Kristi Himmelfärd - det är bankörning i dagarna tre och då helt utan publik - bara vi motardfånar som apar oss :)

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nurse Ratched skrev:
Jag Kommer...

/Hising

Hinner du fixa till något gnistgaller eller annan ljuddämpande lösning ? För du ska väl köra i alla fall ?

Belle

********285********
Gick med
7 May 2003
Hoj
lc4 & xt som bud hoj
Tack för info´n TomK

Just nu kan jag inte köra själv för att jag är ett enarmat mcbud efter en arbets olycka (fan vad fint det lät) men jag kommer att åka dit på måndag och kolla lite iallafall
(klarar nog inte ljudkravet heller)

/Belle

Krattan

14 000 rpm
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX10R
Re: Re: Rörken

TomK skrev:
Måndagar, maj-september, kl 18-22. Max 15 personer i varje grupp, men du kan med Duken köra i vilken grupp som helst. Motardgruppen går, men du kommer att använda mej som ett rundningsmärke :) Landsvägsgruppen funkar oxå, då kan du slåss med Rettor och Blades! Ljudkrav med max 100dB uppmätt vid förbipassering.

Sedan kan du ju haka på med över till Åland i Kristi Himmelfärd - det är bankörning i dagarna tre och då helt utan publik - bara vi motardfånar som apar oss :)
Det är inte duken som gör att du blir rundningsmärke Tom, det är föraren ;) ! Belle du kan väl köra försiktigt nu när armen är av, vissa vad mc-bud går för :rock :rock :rock

//Anders :hej

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Rörken

Krattan skrev:
Det är inte duken som gör att du blir rundningsmärke Tom, det är föraren ;) ! Belle du kan väl köra försiktigt nu när armen är av, vissa vad mc-bud går för :rock :rock :rock

I jämförelse med tvättäkta motarder är Duken långsammare pga extra vikt. Det går att köra fort med den, speciellt om man lägger på riktiga sulor, men motsvarande förare kör ännu snabbare med något annat. Om vi nu snackar små gokartbanor. Den blir då automatiskt ett rundningsmärke tillsammans med ett gäng oskruvade XR650 och någon gammal DR :)

Att sedan många Duke-åkare på Rörken inte kör fort, hänger nog på andra saker... :rolleyes: Inte hojen som gör det, utan något annat.

...och tro inte att jag missade ditt försök till urkundsförfalskning där Krattan!!! :brynad :whip Ajabaja - må dina ventiler sätta sig hårt i sätena...

Krattan

14 000 rpm
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX10R
Re: Re: Re: Re: Rörken

TomK skrev:
I jämförelse med tvättäkta motarder är Duken långsammare pga extra vikt. Det går att köra fort med den, speciellt om man lägger på riktiga sulor, men motsvarande förare kör ännu snabbare med något annat. Om vi nu snackar små gokartbanor. Den blir då automatiskt ett rundningsmärke tillsammans med ett gäng oskruvade XR650 och någon gammal DR :)

Att sedan många Duke-åkare på Rörken inte kör fort, hänger nog på andra saker... :rolleyes: Inte hojen som gör det, utan något annat.

...och tro inte att jag missade ditt försök till urkundsförfalskning där Krattan!!! :brynad :whip Ajabaja - må dina ventiler sätta sig hårt i sätena...
Jag ska försöka va snäll nu! :notme

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Nurse Ratched skrev:
Jag Kommer...

/Hising

Ahhhhh... Doktor Hising!!! Första gången jag ser dig här! :tummenupp Vart kommer Nurse Ratched ifrån, jag borde veta det, det känner jag. Det är så bekant på nått vis.... :confused:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Ebbe skrev:
Ahhhhh... Doktor Hising!!! Första gången jag ser dig här! :tummenupp Vart kommer Nurse Ratched ifrån, jag borde veta det, det känner jag. Det är så bekant på nått vis.... :confused:

Gökboet... Otäck tant!

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
Här är hon.....

Ebbe skrev:

Bifogat

• bignurse.jpg
    bignurse.jpg
    18.9 KB · Visningar: 81
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy