notrightrider
Thought is the enemy of flow
Galne Dansken skrev:Det som är vår utmaning just nu - det är att "någon" har smugglat ett litet undantag in i kommande EU lagstiftning - som gör det möjligt för medlemsländerna at reglera separata hastighets gränser för MC. Läs Trafikverket!
När Trafikverket nu släppta runt årsskiftet, sitt krockvåldsstudie tillsammans med Autoliv - då kom det, som kan bli en ny definition i 0-visions arbetat - som kan konkludera att en MC inte får köra mera 60 km/t.
Det var fan...?!
Trafikverket är alltså på väg att fastställa en "säker hastighet" för MC?
Stort, måste man säga.
60 knyck in i dödsräcken...? Any takers?
Skulle inte tro det, nej. Jag ifrågasätter chansen att överleva ens i den hastigheten.
60 knyck på vajerväg där det är skyltat 100? Jag tvivlar inte på att man skulle bli överkörd om man försöker.
Kan dom backa bort våra hojar för att komma åt en P-ficka, ostraffat, så är det väl inte långt bort att man bara kör rakt över oss för att komma fram lite fortare...?
Undrar om inte Turkiet släppte sina differentierade hastighetsgränser för MC, då, för några år sedan när man var inne på att EU-anpassa sig?
Och nu söker Bilistverket stöd i Bryssel för att få strypa motorcyklismen för gott.
Undrar vilken väg som först skyltas ner för MC?
Ingen högoddsare att det kommer bli någon av dessa:
Sedan kan man - med intensiv övervakning, peka på fantastiska resultat på just dessa vägsträckor och rulla ut 60-gränsen över hela landet.
Att några bilister skulle ställa upp och protestera...?
Det kan ni fetglömma. Dom har vi redan retat upp genom att ha "fri lejd förbi fartkameror".
Hur många protesterade när lastbilarna fick sitt strypkoppel under -90 talet?