Låna din hoj?

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
Jo det är så att jag kör upp på fredag och önskar låna en brukshoj av någon, givetvis mot betalning, så har du en hoj med 700cc och över 35kw o vill tjäna en liten hacka hör av dig! (ska vara i norrköpingsområdet +/- 2mil)
Vill inte köra upp på en Kawa ZX9R, så som sagt vill du tjäna en skattad sedel rakt ner i fickan för ingetting + att jag tankar hojen åt dig så hör av dig snarast!
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
Det får väl bli jag som säger det...

Tror det kan bli svårt att få nån du inte känner att låna ut hojjen till dej.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det får väl bli jag som säger det...

Tror det kan bli svårt att få nån du inte känner att låna ut hojjen till dej.

Speciellt när det ska köras manöverprov med den.
Det tappas nog en hel del hojjar vid manöverprov.

Tyvärr, det blir till att chansa med din egen plastraket, lycka till!
 

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
Körskolans kostar väl runt 800 att låna?

Dom lånar inte ut hojen om man inte tagit lektioner hos dem.

Kör bra och så, men bara svängradien med den jävla ninjan som stör mig lär, ramla har jag nog aldrig gjort, jo med en dt125a en gång i tiden när man var 16 eller nåt, är 25 idag.
 

IronMike

Guest
du hade kunnat ta min...den är dock inte mer än 700cc, men tillräkligt med bhp, aja byråkratiska regler dom har anyways. lånet i sig löses enkelt med att - blir det skador får den som lånar stå för, lånet kostar inget, bara den lämnas åter med bensin i tanken.. ju mer man åker hoj, så inser man hur "folket" är, procentuellt hundratals fler försäkringsbedrägerier än bilägare, massor fler som ska pruta, massor fler som begär överpriser i annonser, en jävla stor drös "jag älskar mig själv, och tycker jag e så jävla ball" människor, eller f d mobboffer som måste hävda sig med vass båge, som om det var något att komma med i stora sammanhanget, livet...

:huvet
 

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
du hade kunnat ta min...den är dock inte mer än 700cc, men tillräkligt med bhp, aja byråkratiska regler dom har anyways. lånet i sig löses enkelt med att - blir det skador får den som lånar stå för, lånet kostar inget, bara den lämnas åter med bensin i tanken.. ju mer man åker hoj, så inser man hur "folket" är, procentuellt hundratals fler försäkringsbedrägerier än bilägare, massor fler som ska pruta, massor fler som begär överpriser i annonser, en jävla stor drös "jag älskar mig själv, och tycker jag e så jävla ball" människor, eller f d mobboffer som måste hävda sig med vass båge, som om det var något att komma med i stora sammanhanget, livet...

:huvet


Okej det måste vara 700cc och över 35kw, om det är 699cc skiter dom nog i.
Jag har 110hk i min triumph men 100cc för lite :(
Jag får försöka med 900 ninjan idag, kör upp om 3 timmar.
 

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
Lycka till! Berätta sen hur de gick! :)

Tack! jag behöver dock en hel del hjälp av herren ovan, nervös som fan för banan. Trafiken o det kommer jag klara utan större problem, men den där jävla svängen får mig att vilja spy, hehe aldrig varit så nervös i hela mitt liv.
B kortet var inget, mest för att det är över 2mån väntetid på ny uppkörning :(
 

Twinex

Medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Karlstad
Hoj
YZF-R6 - 03
Tack! jag behöver dock en hel del hjälp av herren ovan, nervös som fan för banan. Trafiken o det kommer jag klara utan större problem, men den där jävla svängen får mig att vilja spy, hehe aldrig varit så nervös i hela mitt liv.
B kortet var inget, mest för att det är över 2mån väntetid på ny uppkörning :(

Går säkert bra! :tummenupp
Ska köra upp den 18 Juni med min R6:a.
Känns lite jobbigt pga av svängradien, men ingenting är omöjligt!
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
När jag körde upp så sa kontrollanten- "o du med helkåpor, du behöver inte ge upp ifall du kommer lite utanför linjen svängradien är ju inte den bästa på din hoj."
Nu klarade jag det naturligtvis ändå inannför linjen (kung som jag är) men du kanske också får en förstående kontrollant. Ta´t lugnt.
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
men den där jävla svängen får mig att vilja spy, hehe aldrig varit så nervös i hela mitt liv.
(

Just do it!


Mao tänk inte, fundera inte, bara sväng.
Hojen som jag gjorde garagevändningen med gick som snävast 20cm utanför maxmåtten, och då var tutan utkopplad för tut-knappen slog emot tanken.
Ser dom att du har någorlunda koll på cykeln så är det lugnt! :tummenupp
Lycka till!



Edit: Jag tror jag förbättrade sanningen lite he he. Den gick alldeles utmärkat att svänga innanför med, om man lutade den in mot centrum.
Om man inte lutade och ledde den runt ståendes rakt upp så gick den utanför markeringarna
 
Last edited:

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
När jag körde upp så sa kontrollanten- "o du med helkåpor, du behöver inte ge upp ifall du kommer lite utanför linjen svängradien är ju inte den bästa på din hoj."
Nu klarade jag det naturligtvis ändå inannför linjen (kung som jag är) men du kanske också får en förstående kontrollant. Ta´t lugnt.

Skönt att höra, lite överseende får dom ha det är ju hojen som begränsar körningen inte jag :(

Fast jag ringde och kollade med vägverket hur det funkade om man tex ska köra upp på en HD med megagaffel och omöjligen kan ta banan, hon sa att vi kan inte ge några undantag, varpå jag sa men då ska ni väl inkludera i lappen att man måste ha en hoj med minst X meter svängradie, ja det förståss sa hon men så är det tyvärr (hon var trevlig)
Lite dåligt, dom borde anpassa banan efter hojen, isf borde hojar med långa framgafflar vara olagliga att framföra på väg isf.
 

noGAS

McGyver
Gick med
26 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Triumph 600 TT
Just do it!


Mao tänk inte, fundera inte, bara sväng.
Hojen som jag gjorde garagevändningen med gick som snävast 20cm utanför maxmåtten, och då var tutan utkopplad för tut-knappen slog emot tanken.
Ser dom att du har någorlunda koll på cykeln så är det lugnt! :tummenupp
Lycka till!


hehe var det en brukshoj då ? sporthojar har ju så jäkla seg svängradie ?=(
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Skönt att höra, lite överseende får dom ha det är ju hojen som begränsar körningen inte jag :(

Fast jag ringde och kollade med vägverket hur det funkade om man tex ska köra upp på en HD med megagaffel och omöjligen kan ta banan, hon sa att vi kan inte ge några undantag, varpå jag sa men då ska ni väl inkludera i lappen att man måste ha en hoj med minst X meter svängradie, ja det förståss sa hon men så är det tyvärr (hon var trevlig)
Lite dåligt, dom borde anpassa banan efter hojen, isf borde hojar med långa framgafflar vara olagliga att framföra på väg isf.

När jag körde upp så bestämdes utrymmet för manöverprovet som minsta möjliga vändradie för hojen som man körde upp med + en par decimeter eller en halvmeter, minns inte exakt hur mycket man la till. Det vill säga kör du upp med en HD som har 104 meter i vändradie så har du 104,5 meter på dig i manöverprovet att svänga runt på. Det vore ju taskigt om hojens vändradie ska vara avgörande för om du klarar provet eller inte.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top