tack vet jag försvarets 258or; de kan man fan vrida styret 180 grader på
Till trådskaparen - är det fysikaliskt omöjligt att leda hojen igenom den berörda konbanan? Om inte så är det bara å öva
Min sv med clip-on styre är knappast världens svåraste hoj att köra konbana med, men jämfört med farsans dominator var den som en pansarvagn
Nu har inte jag läst hela tråden men jag körde upp på en zx9a det var andra gången jag körde motorcyckel i hela mitt liv, dock har jag mångårig erfarenhet av cross. jag klarade det galant!
Hade du bott i sthlm hade du fått låna min hoj för några hundringar + nytvätt!!
/ Svensken
Kan man se hur konbanan ser ut, mått och sådant så man själv kan ställa upp konor och träna privat?
ops... jag beklagar sorgen,,,, själv ska jag köra upp den 4e. jag har inte tagit någon lektion osv.... undra om de kmr gå åt helvete.. får man bara 1 försök på manöverbanan ?? typ om man sätter ner 1 fot är man körd då ?
Kan man se hur konbanan ser ut, mått och sådant så man själv kan ställa upp konor och träna privat?
Det är skitsnack att det inte går att klara uppkörningen på en sporthoj.
Däremot är det naturligtvis svårare att krypköra med en sporthoj än med en gammal blukshoj.
Körställningen gör att man måste "stötta" sig mot sina clipons, vilket gör hela krypkörningen svårare.
Behärskar man hojen (vilket man ska göra) är det klart som korvspad att det går.
No offence, men satte du ner foten för att du kom utanför linjen eller?
Respekt för dom som tar lappen med sporthoj, men tror samtidigt att man har sänkt sina chanser rätt rejält då kontrollanterna oftast är rätt nitiska och med en sporthoj lär dom vara ännu mer nitiska.
Kommer man med en tråkhoj får man fler chanser, borde inta var så!!!
Skönt att höra, lite överseende får dom ha det är ju hojen som begränsar körningen inte jag
Fast jag ringde och kollade med vägverket hur det funkade om man tex ska köra upp på en HD med megagaffel och omöjligen kan ta banan, hon sa att vi kan inte ge några undantag, varpå jag sa men då ska ni väl inkludera i lappen att man måste ha en hoj med minst X meter svängradie, ja det förståss sa hon men så är det tyvärr (hon var trevlig)
Lite dåligt, dom borde anpassa banan efter hojen, isf borde hojar med långa framgafflar vara olagliga att framföra på väg isf.
Jag körde upp samtidigt som en gubbe, som blivit av med alla behörigheter och höll på o ta om A-kortet.. Han körde på en sprojlans HD med långgaffel, han klarade alla moment och klarade kortet (ja, dom nya manöverbanorna)..
Så det går allt med sånna också!!
Dom gör upp banan olika beroende på tillfällen med vetu, var säkert inte samma som när du körde upp, denna kurva gick inte att komma in rakt nog för att stanna rakt vid dubbelkonerna för att sedan fortsätta, hade inte klarat just den biten om ja ens gått med hojen.
Det går säkert om man är en jävel på hoj men om du läser hela tråden så har jag bara kört kanske 150-200 mil totalt, vilket är mycket mer än de flesta på körskolan kört men dom körde upp med en brukshoj = as enkelt förmodligen, ena kompisen körde upp o han har bara kört 5-7mil under hela sitt liv på en MC o klara provet.
Men hade räknat med nederlag, blir att låna körskolans denna gång.
Det går säkert om man är en jävel på hoj...
De tar inte hänsyn till hoj, kommer du med en R6 tror jag inte du en får köra upp pga att din svängradie är större än svängen i konbanan, altså omöjligt att klara...
Hyr en hoj istället.
Han jag fick var trevlig o gav mig många chanser för han visste att det var en svår hoj att köra upp med.
Jag är imponerad av den som kan ta samma bana som jag fick med den hojen, minst sagt.
tror inte att jag är ensam om att tycka att ovanstående attityd är lite konstig. Om du inte är en "jävel på hoj" kanske du inte borde ha A-behörighet? Man måste inte vara Rossi för att klara det; finns folk som kört upp med allt från R1or till HDs. J
ag har fortfarande jäkligt svårt å tro att det inte är möjligt att få igenom gammelninjan genom lågfartsdelen. Var det inte någon här i tråden som klarat det till och med?
Hoppas du klarar det nästa gång.
Jag tog mitt körkort på körskolans suzuki GSX 750(inte R). Körde sen dit själv till banan nån dag senare med thunderacen bara för att försöka igen men hade inte en chans att klara det med den då. hehe. Hade säkert inte klarat det idag heller(2 år senare). Men minns att körskoleläraren körde den lilla konbanan i krypande fart med sin stora kawa zzr 1100 så visst går det. hehe.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |