Lördag 5/7 stockholm "Glasstouren"

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Underbart kul dag! Tack Benkar för en ypperlig guidning!!! Du är kung :bow För mig var det första gången jag hängde med men jag lovar att det INTE är den sista. Tempot var perrfa för en newbie som jag. Hamnade av misstag (ingen annan åkte) rakt bakom Benkar på slutet, sorry om jag bromsade upp maniacen på XR 650 hojjen :skrämd Jag måste f*n säga att jag lärde mig mer idag än på hela MC utbildningen när jag tog lappen. Det HÄR är ju att köra MC :tummenupp Och jag jag har oxå tvättat bort muskötunnel skit ikväll :mad: Jag håller ögona öppna efter nästa repa! Vi ses då. Tack alla för ett supertrevligt sällskap :D

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
jP skrev:
Jasså, men det var ju inte Mattias själv som klotade. Mattias körde f.ö. själv en ZX6R.

Ah! Se där! Jag läste visst illa jag med... Jaja... Jag har sett Mattias wheela. Det är jag nöjd med. :)

/Lucky9

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
STORT TACK till alla er som hängde med ut till Muskö för inköp av glass o annat gott. Hoppas det smakade bra?

Vädret var ju kanonbra och hur mäktigt var det inte att se 25 motorcyklar komma inrullandes.
Nu vet jag inte riktigt vilka alla var, men det ger sig nog ju mer ni skriver i tråden. Kul att se att det fanns spättor med också :tummenupp

Glassmaskinen frös till och stannade helt efter all glassproduktion.. Tjejerna skyllde på mig när kunderna blev utan mjukglass :rolleyes:
Trist som sjutton att höra att Peuter vurpade också!

Väntar nyfiket på roliga bilder!
Tack allihopa! You made my day!

Upp till kamp i glasskampen, jag har phett med bildbevis!
:rock
Maverick är ju bara elak med sina hemska bilder ;)

Nämnde jag förresten att jag jobbade måndag-onsdag nästa vecka? Välkomna :rock

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
eisbaer skrev:
Ja tack för idag, allt var trevligt utom motard-vägen (gropig ja) då damen fick sig en flygtur =)

Kommentar, och så ett tips till fröken bakpå... ;)

Dom Svenska vägarna är till stor del i ett misserabelt skick :( När jag snickrar ihop en runda runt Tokholm försöker jag välja bort dom värsta avarterna, ju slätare väg dessto bättre, men jag/vi kommer alltid få leva med att det kommer komma partier då det är skumpigt värre, kanske mellan två bra vägar, bara att gilla läget.... :rolleyes:

Jag brukar annars ha med mig en underbar skjuts, dock inte idag, har "trimmat upp henne" vad det gäller inbromsningar i hög fart, märker knappt av henne trots att det nästan blir stoppie (men jag kan ha en smula ont i låren av att hon kniper med låren... :eek: )

Så, det är en liknande teknik som gäller på skumpväg, jag kniper mot tanken, och sjutsen kniper åt hon också, skumpar och slår, men ingen som studsar eller ramlar av i alla fall :)

/B

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
benkar skrev:
Kommentar, och så ett tips till fröken bakpå... ;)

Dom Svenska vägarna är till stor del i ett misserabelt skick :( När jag snickrar ihop en runda runt Tokholm försöker jag välja bort dom värsta avarterna, ju slätare väg dessto bättre, men jag/vi kommer alltid få leva med att det kommer komma partier då det är skumpigt värre, kanske mellan två bra vägar, bara att gilla läget.... :rolleyes:

Jag brukar annars ha med mig en underbar skjuts, dock inte idag, har "trimmat upp henne" vad det gäller inbromsningar i hög fart, märker knappt av henne trots att det nästan blir stoppie (men jag kan ha en smula ont i låren av att hon kniper med låren... :eek: )

Så, det är en liknande teknik som gäller på skumpväg, jag kniper mot tanken, och sjutsen kniper åt hon också, skumpar och slår, men ingen som studsar eller ramlar av i alla fall :)

/B

Såå otrevlig var inte vägen, bara det minst trevliga på turen =)
Fröken därbak har lärt sig att knipa så det är nog mer min körning inte allt står rätt till med =)

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
SV650S och GSX-R400
Lägger upp mitt "eftersnack" i denna tråden också

Kände mig lite utanför där ute i trådlistan :rolleyes:

Kenta wrote tidigare:
"Tja!

Vill bara tacka alla som var med på `Glasstouren´ idag för en riktigt skön hojåkardag :cool:

Speciellt tack till Benkar. Klockren som reseledare! :tummenupp

Jävligt synd med vurpan Peuter åkte på :(
Vet att de känns hårt. Men de är bara att bita ihop o komma igen :rodnar

Tack för 88an o burkColan BB :öl

Naken FWS rules!! :squid // Kenta :hej

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Passar på att tacka i den här tråden också... Faan Benkar du :rock :ar som reseledare.
Tur att du finns för här drar man igång en glassplundringsresa och har faan ingen aning om vart man ska
MEN då kommer Benkar som en skänk från åvan och räddar situationen.
Hade ju kunnat bli pinsamt om man ska visa vägen för 25st hojjar och sen hittar man inte för 5-öre.. :rodnar

Tack även till Ace som visade vägen till Benkar :fakta

Nää nu ska jag drömma gott om den här dagen och kanske ge sig ut på en liten runda i möra med :crash

Tack alla för en gryyymt härlig dag :fakta

Synd på Peuter bara som promt skulle visa sina botaniska kunskaper om vad som växer i dikeskanten. Tur att det inte var värre än det var.

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ktm660smc
RoLLER skrev:
Underbart kul dag! Tack Benkar för en ypperlig guidning!!! Du är kung :bow För mig var det första gången jag hängde med men jag lovar att det INTE är den sista. Tempot var perrfa för en newbie som jag. Hamnade av misstag (ingen annan åkte) rakt bakom Benkar på slutet, sorry om jag bromsade upp maniacen på XR 650 hojjen :skrämd Jag måste f*n säga att jag lärde mig mer idag än på hela MC utbildningen när jag tog lappen. Det HÄR är ju att köra MC :tummenupp Och jag jag har oxå tvättat bort muskötunnel skit ikväll :mad: Jag håller ögona öppna efter nästa repa! Vi ses då. Tack alla för ett supertrevligt sällskap :D

Hehe, sorry om jag råkade stressa dig när jag låg bakom några gånger. Tyvärr så är det inte så lätt att komma förbi en sporthoj på rakorna om man själv sitter på en motard, och i kurvorna är det aj-aj att köra om på.

Jo, att åka i grupp kan ge ganska mycket i form av att lära sig spårval och så. (iofs så kan behöver ju inte framförvarande ha så stor koll på spårval heller, och motarder kan ha lite udda spårval ibland också.. menmen)

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lartes skrev:
Passar på att tacka i den här tråden också... Faan Benkar du :rock :ar som reseledare.
Tur att du finns för här drar man igång en glassplundringsresa och har faan ingen aning om vart man ska

Bara kul få äran att lura ut er på lite krokvägar, jag har ju hunnit träna några år, (är ju nästan fusk, och kör säkert som en kratta/långsamt jämförelse med många andra, är en klar looser på bana, men å tredje sidan så är krokväg en sak, banåka en annan, på landsväg handlar det för mig om att försöka hitta en skön/mjuk rytm som möjligt och ha en smula marginal för det oväntade, samt försöka hålla reda på att alla är med... ) Några rundor till så är ni ett helt gäng som hittar som i er egen ficka på både Södertörn och i Roslagen, så hänger jag med på i slutet av svansen istället! :)

/B

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
benkar skrev:
Trist :( Ute på Slingerbulten? "Vanliga nypande vänsterkurvan vid kalhygget" eller? Kom du precis efter?

/B

Nej, inte där. Backen innan man kommer ner till 40-sträckan (där vi avslutade dagens runda). Jag kom precis efter. Killen verkade lite chockad, men jag stannade i tio minuter och pratade med honom och fick igång hojen och sådär. Den var körbar, så det gick nog finfint.

Lucky9: Jag wheelade inte alls! Jag kör ju in, remember?

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Tack ska ni ha allihop!

Även jag får lov att stämma in i lovsången av tack. Det var en riktigt trevlig sväng idag, och vädret blev bara bättre och bättre under e.m. Lartes, Benkar och alla som deltog ska ha tack för att ni bidrog till en härlig dag.

Jag tog några bilder som jag lägger upp i Benkars bild-tråd så att allt ligger samlat på ett och samma ställe. Bilderna finns HÄR!

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
gpf skrev:
Hehe, sorry om jag råkade stressa dig när jag låg bakom några gånger. Tyvärr så är det inte så lätt att komma förbi en sporthoj på rakorna om man själv sitter på en motard, och i kurvorna är det aj-aj att köra om på.

Men kan vi inte alla försöka lära oss att sakta ner lite och släppa förbi den som flåsar oss i nacken. Titta i backspegeln lär man sig på körskolan så alla borde ha koll på om det är nån ser ut som att han vill köra lite fortare. Det känns onödigt och tråkigt att vänta ända till nästa stopp med att smyga förbi den man vill om.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jodå då... det är ju klart att man gör det. Jag såg faktiskt inte honom innan han svishade förbi, han låg nog ganska nära i samma spår så han inte syntes i backspeglarna. Jag insåg att jag bromsat upp han när det var försent. Sorry en en ggn. Jag har för litet rutin, men det kommer :D Ace Nicki. Visst var väl du i Waxholm idag? Tyckte jag såg dig där runt 14-14:30 tiden. Polisen hade tydligen en kontroll på Bogesundsvägen, märkte ni nåt av det ?

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ace Niki skrev:
Men kan vi inte alla försöka lära oss att sakta ner lite och släppa förbi den som flåsar oss i nacken. Titta i backspegeln lär man sig på körskolan så alla borde ha koll på om det är nån ser ut som att han vill köra lite fortare. Det känns onödigt och tråkigt att vänta ända till nästa stopp med att smyga förbi den man vill om.

Jag har nästan alltid någon i backspegeln som ser ut vilja köra fortare än vad jag gör..... :eek: ;) :(

Mitt förslag, men antagligen exakt det Ace Niki menar: Om man tappar avstånd till hojen framför sig, och någon samtidigt ligger och "trycker på" bakom, vinka då förbi honom/henne som ligger bakom, som då antagligen kan/vill köra fortare. Ett dilemma kan vara att det på en del sorts vägar, typ stora med högfartsböjar kan gå snabbare för en del, medans det för dom går långsammare på småknixiga vägar, och tvärtom, klurigt värre!

Ex. som idag (söndagen), på mer högfartsaktiga vägar var Motarderna relativt nöjda, medans dom på den värst rejält småknixiga vägen antagligen satt och gäspade.... :D (Samtidigt som jag själv närapå slet som ett djur.... :rolleyes: OK, lite snabbare kan jag på småkrokigt, men inte mycket... )

/B

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Körde ni idag oxå? Det missade jag :( Jag var runt 7 timmar med en polare, hade gärna hängt på er om jag visste att det blev åka av idag oxå.

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ktm660smc
RoLLER skrev:
Ace Nicki. Visst var väl du i Waxholm idag? Tyckte jag såg dig där runt 14-14:30 tiden. Polisen hade tydligen en kontroll på Bogesundsvägen, märkte ni nåt av det ?

Såg ingen kontroll när jag mys-tourade bogesundsvägen vid 18-tiden iaf.

peuter

nyfiken som bara den
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
Yamaha fazer 600
Lartes skrev:
[
Synd på Peuter bara som promt skulle visa sina botaniska kunskaper om vad som växer i dikeskanten. Tur att det inte var värre än det var. [/B]

*ASG*
Tack Lartes den var klockren.... :tummenupp

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S