Mr.PB
pbracing.se
Sätter aldrig på nån skylt fram på min hoj!
Stortryne skrev:2399060Jodå. Det blir samtidigt lag på att man när man kör förbi en fartkamera (för fort) måste ta av sig hjälmen, titta in i kameran och säga "omelett", samtidigt som man visar upp sittt körkort för kameran. De nya kamerorna kommer således även att utrustas med mikrofoner som kan kontrollera att man verkligen säger "omelett" när man kör förbi för fort. [Här skrev jag något sarkastiskt, men jag tog bort det eftersom jag insåg att det antagligen skulle komma att implementeras om jag hade låtit det stå.]
Det finns nog inget som gör mig så sur (så ofta) som hur korkakde politiker är.
Busafreak skrev:2399182Varför inte löpa hela linan ut? Helljus och orange roterande ljus monterat på en stång om 1,5 m bakom sadeln. Borde synas bra.
Varför inte en variant av den gamla regeln som sa att det måste gå en gubbe med varningsflagga X meter framför varje bil?Busafreak skrev:2399182Varför inte löpa hela linan ut? Helljus och orange roterande ljus monterat på en stång om 1,5 m bakom sadeln. Borde synas bra.
Inte för att jag kommer rösta vänster, men Moderaterna övertygar ju inte när det gäller trafik. Skyhöga trafikförsäkringar + att dom inte tänker förbjuda vajrar & stolpar mitt i vägbanan (jag har frågat, dom tycker inte det är politikernas sak utan Vägverket får avgöra)Örnie skrev:2399104Och ett råd till alla er idioter som röstade på vänster-sidan förra valet...
Rösta borgligt så kanske vi alla slipper detta dryga samhälle?
>> FARTGALEN << skrev:2399307Inte för att jag kommer rösta vänster, men Moderaterna övertygar ju inte när det gäller trafik. Skyhöga trafikförsäkringar + att dom inte tänker förbjuda vajrar & stolpar mitt i vägbanan (jag har frågat, dom tycker inte det är politikernas sak utan Vägverket får avgöra)
>> FARTGALEN << skrev:2399307Inte för att jag kommer rösta vänster, men Moderaterna övertygar ju inte när det gäller trafik. Skyhöga trafikförsäkringar + att dom inte tänker förbjuda vajrar & stolpar mitt i vägbanan (jag har frågat, dom tycker inte det är politikernas sak utan Vägverket får avgöra)
Henning! skrev:2399381Det är väl klart att den som "nöter på skorna" ska betala. Det är ju GALET att skattepengar går till sjukvård som trafiken genererat.
/H!
Robin Hood skrev:2399416
Snart så ska hela svenska folket ha fot bojja så man kan GÅ säkert
Klabbe85 skrev:2399474Men du kanske vill ha det som i Usa där du måste ha en dyr sjukförsäkring för att inte bli ruinerad om du blir sjuk!
För att de som drabbar av skaer och ting inte ska bli just ruinerade.Klabbe85 skrev:2399474Varför är det galet? Varför är sjukvården överhuvudtaget fri?
Du går tiill en ytterlighet tycker jag. I trafiken utsätter man sig för en viss risk. Som fordonsförare får diu betala för den. Cancer drabbas man av på ett annat sätt.Klabbe85 skrev:2399474
Varför ska vi friska betala för dem som t.ex. har cancer då? Var drar du gränsen när folk själva ska betala för att dom blir skadade eller sjuka?
Var får du det ifrån i mitt resonemang?Klabbe85 skrev:2399474
Men du kanske vill ha det som i Usa där du måste ha en dyr sjukförsäkring för att inte bli ruinerad om du blir sjuk!
Klabbe85 skrev:2399474
Det leder till att dom som har det gott ställt får sjukvård samtidigt som arbetslösa och mindre lyckligt lottade människor inte har råd med sjukvård.
Men visst så länge som du är frisk och har ett jobb så är allt frid och fröjd!
Hoztic skrev:2398075Dom vill väl kunna ta oss i fartkameror. Snart inför dom ägaransvar för fortkörningar också
Det underliga är ju bara att dom satsar så inihelvete med pengar på att hindra fortkörningar, samtidigt som 150 pers dog pga att dom körde påverkade förra året. Sen -97 har jag fått blåsa en enda gång, å det var nog 99 om jag inte missminner mig. Men det är ju enklare att automatiskt kontrollera fortkörning, så att polisen kan koncentrera sig på miniblinkers, för små skyltar å att mumsa munkar
Henning! skrev:2398529Varför skulle de INTE kunna genomföra detta?
Visst, man kan ju hoppas det är ett skämt och att förslaget dör i sin vagga...
/H
kamikaze.MC skrev:2399729Dom satsar ju redan massor av pengar mot fyllekörning. Jag har bara haft mitt körkort i snart 3 år och jag har redan fått blåsa otagliga gånger. Sist fick dom ett larm om att det gått "lite vingligt till" och vips vart man stoppad av två bilar som skurit dom två tänkbara vägarna. Så kom inte och snacka om att dom inte lägger kosing mot rattfylla
Var för övrigt nykter så inte någon får för sig något.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |