Lag om regplåt fram !!!!!!!!!

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
:jäs
Stortryne skrev:
2399060 Jodå. Det blir samtidigt lag på att man när man kör förbi en fartkamera (för fort) måste ta av sig hjälmen, titta in i kameran och säga "omelett", samtidigt som man visar upp sittt körkort för kameran. De nya kamerorna kommer således även att utrustas med mikrofoner som kan kontrollera att man verkligen säger "omelett" när man kör förbi för fort. [Här skrev jag något sarkastiskt, men jag tog bort det eftersom jag insåg att det antagligen skulle komma att implementeras om jag hade låtit det stå.]
Det finns nog inget som gör mig så sur (så ofta) som hur :cdevil korkakde politiker är.

Haha :tummenupp Och då tänker dom, att alla kommer att köra lugnt då eftersom ingen orkar ta av sig hjälmen osv när dom kör (för fort) :jäs

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Busafreak skrev:
2399182 Varför inte löpa hela linan ut? Helljus och orange roterande ljus monterat på en stång om 1,5 m bakom sadeln. Borde synas bra.

de va en bra ide

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Örnie skrev:
2399104 Och ett råd till alla er idioter som röstade på vänster-sidan förra valet...
Rösta borgligt så kanske vi alla slipper detta dryga samhälle? :tummenupp
Inte för att jag kommer rösta vänster, men Moderaterna övertygar ju inte när det gäller trafik. Skyhöga trafikförsäkringar + att dom inte tänker förbjuda vajrar & stolpar mitt i vägbanan (jag har frågat, dom tycker inte det är politikernas sak utan Vägverket får avgöra)

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
>> FARTGALEN << skrev:
2399307 Inte för att jag kommer rösta vänster, men Moderaterna övertygar ju inte när det gäller trafik. Skyhöga trafikförsäkringar + att dom inte tänker förbjuda vajrar & stolpar mitt i vägbanan (jag har frågat, dom tycker inte det är politikernas sak utan Vägverket får avgöra)

Även om man är borgerlig/höger-sympatisör så kan man rösta, på sossarna, för att straffa "alliansen"!
Hur förtjust man än är i ett parti så måste man inte rösta på dom om dom lägger förslag som man absolut inte gillar.

Kanske skulle partiledningen inse missnöjet, om alla gjorde så, och då ändra politiken till nästa val...

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
>> FARTGALEN << skrev:
2399307 Inte för att jag kommer rösta vänster, men Moderaterna övertygar ju inte när det gäller trafik. Skyhöga trafikförsäkringar + att dom inte tänker förbjuda vajrar & stolpar mitt i vägbanan (jag har frågat, dom tycker inte det är politikernas sak utan Vägverket får avgöra)

Det är väl klart att den som "nöter på skorna" ska betala. Det är ju GALET att skattepengar går till sjukvård som trafiken genererat.

Vajerräcken är väl iofs VVs sak, men de är antagligen av politikerna för bakbundna kunna besluta om det. Moment 22?

/H!

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Som sagt detta e ju sverge i ett Nötskal dom har nog fått pippin på vv.
skit snyggt me nr skylt framm räddar väll inga liv snarare Cuttar folk. :arsele

Snart så ska hela svenska folket ha fot bojja så man kan GÅ säkert :tummenupp eller kolla vem gör vad i detta land eller kör.
//Robin

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Kan inte alla bara ta ett djupt andetag här? För det första tror jag aldrig detta skulle gå igenom då SMC är inblandade, tror ni att motorcyklisternas egna organisation skulle gå med på att införa skylt fram? Och för er som läste artikeln i länken: http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=918084 så missade ni troligtvis överskriften: "Ingen förslag KLARA"!

Så sluta hetsa upp er över ingenting, förslaget har inte ens lagts fram, man har inte ens börjat prata om det.
Och dessutom skulle nog samtliga i detta land bojkotta förslaget så det skriiiiker om det!

;)

Last edited:

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Henning! skrev:
2399381 Det är väl klart att den som "nöter på skorna" ska betala. Det är ju GALET att skattepengar går till sjukvård som trafiken genererat.

/H!

Varför är det galet? Varför är sjukvården överhuvudtaget fri? Varför ska vi friska betala för dem som t.ex. har cancer då? Var drar du gränsen när folk själva ska betala för att dom blir skadade eller sjuka?
Men du kanske vill ha det som i Usa där du måste ha en dyr sjukförsäkring för att inte bli ruinerad om du blir sjuk!
Det leder till att dom som har det gott ställt får sjukvård samtidigt som arbetslösa och mindre lyckligt lottade människor inte har råd med sjukvård.

Men visst så länge som du är frisk och har ett jobb så är allt frid och fröjd!

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
Robin Hood skrev:
2399416
Snart så ska hela svenska folket ha fot bojja så man kan GÅ säkert

snälla ge dom inga mer förslag

ja själv är jag inte direkt förvånad över dessa idéer. men om man kan läsa i tråden så förstår man ju direkt att ingen kommer sätta dit nån skylt (förrutom "2hjul" som kan tänka sej nåt annat än en fyrkantig plåtskylt). troligtvis kommer man då få böter om man kör utan framskylt. jaha då plockar man väl bara bort den därbak (om den ens sitter där) också, sen stannar man inte för nån... o vem ska man stanna för då, poliserna kommer ju åka 650cc skotrar inom kort så, big deal :tomten det här landet är ett stort jävla skämt. kul att dom glömde siffrorna från 2004 med.. jävla stollar

Palma

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Aldrig att jag sätter skylt fram på hojjen.
Inte fan räddar en nummerskylt fram liv, lägg pengarna/energin på att fixa till vägarna istället..
Dom vill att man ska ha skylt enbart för o kunna dra in pengar från sina fina fartkameror så dom har råd o sätta ut fler fartkameror istället för o bygga om dom trafikfarliga/olycksdrabbade vägarna..:mad:

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
Är det någon som vet om den där Skogsö, GD: n för Vägverket, är politiskt tillsatt? Är han det är det bara att rösta på något av de borgerliga partierna så kanske vi blir av med alla stålligheter från Vägverket. Alliansen har ju, mer eller mindre, gått ut med ett vallöfte om att städa bort alla inkompetenta (politiskt tillsatta) generaldirektörer.

Det som för närvarande stör mig mest är den nonchalanta attityd Vägverket visar upp mot oss motorcyklister tex i frågan om (för oss) trafikfarliga vägräcken. Det är svineri på ren svenska! Medan man i andra länder förbjuder eller monterar säkrare räcken/tillsatser som gör dem säkrare så fortsätter vägverket att montera räcken som om ingenting hänt! Jag säger bara en sak: bort med den där Skogsö så kanske saker och ting blir bättre!

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Klabbe85 skrev:
2399474 Men du kanske vill ha det som i Usa där du måste ha en dyr sjukförsäkring för att inte bli ruinerad om du blir sjuk!

Hur dyr är sjukförsäkringen egentligen här?

Jag tror jag pröjsar en femhundring varje månad för två pers, men då har vi också fått förstklassig vård de gånger det behövts. I mitt tycke en bra mycket bättre deal än den "gratis" vård jag erhållit i Sverige.

Det uppvägs dessutom delvis av att alla färskvaror är skattefria. DET tycker jag är ett bra sätt att minska på de nödvändiga utgifterna för de som har det knapert. I NJ är dessutom kläder befriade från skatt, men så långt vill vi väl inte gå i Sverige?

Nä, USA är skit. Det vet ju alla... :rolleyes:

Glidar-Glans

Till Salu!
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
Suzuki gsx600f
Ljud dämpare!!!

Varför inte en lag om att alla cyklar ska ha slippon så att alla jävlar hör oss istället, det e sällan man missar en sporthoj med ett jävla bröl :)

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Klabbe85 skrev:
2399474 Varför är det galet? Varför är sjukvården överhuvudtaget fri?
För att de som drabbar av skaer och ting inte ska bli just ruinerade.

Klabbe85 skrev:
2399474
Varför ska vi friska betala för dem som t.ex. har cancer då? Var drar du gränsen när folk själva ska betala för att dom blir skadade eller sjuka?
Du går tiill en ytterlighet tycker jag. I trafiken utsätter man sig för en viss risk. Som fordonsförare får diu betala för den. Cancer drabbas man av på ett annat sätt.

Klabbe85 skrev:
2399474
Men du kanske vill ha det som i Usa där du måste ha en dyr sjukförsäkring för att inte bli ruinerad om du blir sjuk!
Var får du det ifrån i mitt resonemang?

Klabbe85 skrev:
2399474
Det leder till att dom som har det gott ställt får sjukvård samtidigt som arbetslösa och mindre lyckligt lottade människor inte har råd med sjukvård.
Men visst så länge som du är frisk och har ett jobb så är allt frid och fröjd!

Ja, det kan vara så där. Så vill vi inte ha det här.

Jag tycker det är rimligt att fordonstrafikanter betalar sjukvårdskostnaden den egna kategorin orsakar.
Lika så tycker jag skall spritskatten och framförallt tobaksskatten skulle vara högre. Tyvärr smugglas ju den balansgången bort.

För att inte tala om utövare av egdesporter och andra extremister som utsätter "mina pengar" i och med stadskassan för onödiga utgifter.

/H!

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Lag om att man inte får skymma ansiktet = ej tonade visir + nummerplåt så har dem kanske det som behövs för att fälla en dom, vad vet jag!
Men mitt motto är att lagar är till för att inte följa, detta gäller ju i högsta grad om något sådant här idiotiskt går genom.
Varför stannar man ens kvar i detta patetiska idiotland.. nej dags att flytta så man får åka hoj året om och kyla ner sig med en drink på sandstranden (när man har hojledigt) ;)

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
Hoztic skrev:
2398075 Dom vill väl kunna ta oss i fartkameror. Snart inför dom ägaransvar för fortkörningar också :4skrika
Det underliga är ju bara att dom satsar så inihelvete med pengar på att hindra fortkörningar, samtidigt som 150 pers dog pga att dom körde påverkade förra året. Sen -97 har jag fått blåsa en enda gång, å det var nog 99 om jag inte missminner mig. Men det är ju enklare att automatiskt kontrollera fortkörning, så att polisen kan koncentrera sig på miniblinkers, för små skyltar å att mumsa munkar :huvet

Dom satsar ju redan massor av pengar mot fyllekörning. Jag har bara haft mitt körkort i snart 3 år och jag har redan fått blåsa otagliga gånger. Sist fick dom ett larm om att det gått "lite vingligt till" och vips vart man stoppad av två bilar som skurit dom två tänkbara vägarna. Så kom inte och snacka om att dom inte lägger kosing mot rattfylla:rolleyes:
Var för övrigt nykter så inte någon får för sig något.

Thompson

uääää!
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
CBR 600RR
Henning! skrev:
2398529 Varför skulle de INTE kunna genomföra detta?

Visst, man kan ju hoppas det är ett skämt och att förslaget dör i sin vagga...

/H

eller att det dör i livmodern, vid förlossningen, vilket som!

Regplåt fram = kiss my :arsele

kamikaze.MC skrev:
2399729 Dom satsar ju redan massor av pengar mot fyllekörning. Jag har bara haft mitt körkort i snart 3 år och jag har redan fått blåsa otagliga gånger. Sist fick dom ett larm om att det gått "lite vingligt till" och vips vart man stoppad av två bilar som skurit dom två tänkbara vägarna. Så kom inte och snacka om att dom inte lägger kosing mot rattfylla:rolleyes:
Var för övrigt nykter så inte någon får för sig något.

Det brukar vara roligt att vingla med flit, då kanske man kan få träffa en :tuttar polis!

Last edited:

Otemanu

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -10 & Speed Triple -11
Visst är Ingemar Skogö en trogen partivän. En av Perssons värsta rövslickare. Han är dessutom så *** nitisk att han själv tror på partiets fåniga förslag som nollvisionen. Ytterligare ett av förslagen i kategorin "Gratis förslag som bara missgynnar en grupp som vi skiter i".

Vad hände med människors egna ansvar för sig sjäv och andra? Hur många % av motorcykelolyckorna skadar någon annan än föraren/passagerare? Hur många % av bilolyckorna skadar andra? Fundera lite...

Vem gjorde regering ansvarig för att folk dör i trafiken? Det står inget i grundlagen om att staten ska vara allas mamma. När skattebetalande 40 åriga gubbar med barn (som jag) funderar på att köra ifrån polisen och starta väpnad frihetskamp har det gått för långt.

Alliansen har inte SÅ mycket bättre trafikpolitik men har ni någon som helst koll så sälj partiboken i år. Det kan inte bli sämre. Annars får man väl starta en riktig motståndsrörelse och befria sverige på annat sätt... det finns massor av kameror att såga ner och det skulle inte skada med lite nertid för polisbilar som inte jagar annat än fortkörare.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...