Henning!
Hör av dig till en gammal släkting! NU!
2hjul skrev:2398715
ALLDRIG att jag sätter på en ful fyrkantig reg skylt på min hoj. dock MAX en liten klister regg skylt på rutan
/Tomas
Se där, vissa mjuknar redan!
/H
2hjul skrev:2398715
ALLDRIG att jag sätter på en ful fyrkantig reg skylt på min hoj. dock MAX en liten klister regg skylt på rutan
/Tomas
elwe skrev:2398099Jag kör redan med helljus på dagen. Det gör stor skillnad i hur man upptäcks, inte minst av bilar som väntar på att köra ut från sidovägar. Dessutom blinkar en del (huvudsakligen Volvoägare) och då får jag under färd ett kvitto på att mitt ljus fungerar och det är bra.
När det gäller skylt fram så tycker jag att man ska påminna om att kylarprydnader blev förbjudna för att de var farliga vid krockar, påkörningar, osv. Det är framskyltar också!
Är det så?PutteLiten skrev:2398282Enda landet i världen med skylt fram...
Swedie skrev:2398668Nej, dom kommer inte komma så långt...
WestW skrev:2398869Var nog precis samma sak som folk sa för 10år sedan när någon sa att snart kommer det skåp som fotar dig när du kör för fort.
Henning! skrev:2398723Se där, vissa mjuknar redan!
/H
njelger skrev:2398109Jag vill ta bort lite regler.
Ta bort onödig byråkrati.
Sänka lite skatt...
Henning! skrev:2398706Då fartkameror är ett trafiksäkerhetsgrepp och du inte kan identifieras... Med skylt skulle du kunna identifieras - i teorin. I samband med detta förbjuds säker mörka visir (s.k anonymitetsvisir) också.
/H
Jokke_ skrev:2398903Samtidigt sett så skulle väl inte ett förbud mot mörka visir på ngt som helst sett underlätta för identifiering av förare? Förstår hur du tänker. Men jag menar, tittar man ner på tex hastighetsmätaren så ser dom juh ändå inte genom visiret då ansiktet är neråt. Kan juh knappast kräva att man ska sitta å kika in i alla kameror som man kör förbi
elwe skrev:2398099Jag kör redan med helljus på dagen. Det gör stor skillnad i hur man upptäcks, inte minst av bilar som väntar på att köra ut från sidovägar. Dessutom blinkar en del (huvudsakligen Volvoägare) och då får jag under färd ett kvitto på att mitt ljus fungerar och det är bra.
QUOTE]
Samma sak här, har jag gjort sedan min första 125'a. När bilsterna bråkar/blinkar vet man att dom ser en förväl, då kan man byta till halvljus
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |