lag på ryggskydd?????

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
motardnisse skrev:
2292757 /snip/
Jag vill inte att mina skattepengar ska gå till någon som inte har vett nog att skydda sig ordentligt.
/snip/
?

Preciiiss - dessutom ska inte skattepengar gå till de som förstört sin hälsa med att äta fet mat, röka, Dricka alkohol, inte använder bilbälte, idkat sex utan kondom och de som inte sköter sin BMI!

Där finns de stora pengarna att spara...

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Bara jag som har auktotittetsproblem nog att strunta i saker av ren princip bara för att någon annan bestämt att det ska vara så :confused:

Dont be a victim of authority :hihi

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
UltraMarine skrev:
2292935 Preciiiss - dessutom ska inte skattepengar gå till de som förstört sin hälsa med att äta fet mat, röka, Dricka alkohol, inte använder bilbälte, idkat sex utan kondom och de som inte sköter sin BMI!

Där finns de stora pengarna att spara...

Absolut, fan du borde bli politiker!!
:lol

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
cowe skrev:
2292641 tjena.
...
har en fundering till,framdäcket sliter snett..varför?
är de pga att den inte spårar hundra eller?
hade iofs lite luft i ett tag plus en läckande packbox i gaffeln.. :confused:

Läckande packbox kan ofta orsaka snedslitet framdäck då det ena gaffelbenet fjädrar marginellt mer...

Mvh Stefan

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
cowe skrev:
2292641 tjena.

har hört att de blev lag på ryggskydd från 1:a juli..
undrar om någon mer hört/vet om detta stämmer..

har en fundering till,framdäcket sliter snett..varför?
är de pga att den inte spårar hundra eller?
hade iofs lite luft i ett tag plus en läckande packbox i gaffeln.. :confused:

Vet ej, men varför köra utan? :3freak
Kanske packväskor eller något som är fel lastade?

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
motardnisse skrev:
2292757 Om man nu går efter din avatar, hur många är det som tävlar som använder ryggskydd?

Jag vill inte att mina skattepengar ska gå till någon som inte har vett nog att skydda sig ordentligt.

Ser många framförallt kromglidare som inte orkar ha på sig handskar, varför kör de inte utan jacka och byxor när de ändå slarvar?

Men köra som du gör på din avatar är ok bara man har skydd.......

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
motardnisse skrev:
2292757Jag vill inte att mina skattepengar ska gå till någon som inte har vett nog att skydda sig ordentligt.

Känns som rätt stenhård dubbelmoral när du har en bild på (Jag antar) dig själv på bakhjulet.

Skitsamma om du har ryggskydd och alla annan utrustning.
Slår man runt på bakhjulet m.m. Så kommer man slå dig hårt när det skiter sig.

Tror faktiskt du kmr kosta mer i skattepengar om du slår över i 130 än kör omkull i 30 utan ryggskydd.

Så varför inte införa en lag där man får stå för alla kostnader själv om man bryter lagen när man kör omkull?
Kanske inte låter så intressant för dig då du kmr drabbas själv den dagen du slår över lr något liknande....

Nej låt folk få köra utan ryggskydd om dom vill.

Har själv klotat iår i tröjja och jeans. Dock körde jag så sakta så jag kunde ställa mig upp och fortsätta färden. Inte ens jeansena gick sönder eller tröjjan.
Men den dagen jag kör omkull i full skyddsutrustning då kommer jag nog åka ambulans då jag kör10 ggr så hårt än när jag kör utan skydd.

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Freddola skrev:
2293014 Känns som rätt stenhård dubbelmoral när du har en bild på (Jag antar) dig själv på bakhjulet.

Skitsamma om du har ryggskydd och alla annan utrustning.
Slår man runt på bakhjulet m.m. Så kommer man slå dig hårt när det skiter sig.

Tror faktiskt du kmr kosta mer i skattepengar om du slår över i 130 än kör omkull i 30 utan ryggskydd.

Så varför inte införa en lag där man får stå för alla kostnader själv om man bryter lagen när man kör omkull?
Kanske inte låter så intressant för dig då du kmr drabbas själv den dagen du slår över lr något liknande....

Nej låt folk få köra utan ryggskydd om dom vill.

Har själv klotat iår i tröjja och jeans. Dock körde jag så sakta så jag kunde ställa mig upp och fortsätta färden. Inte ens jeansena gick sönder eller tröjjan.
Men den dagen jag kör omkull i full skyddsutrustning då kommer jag nog åka ambulans då jag kör10 ggr så hårt än när jag kör utan skydd.

Ööööh
:7peta
Va fan fick du luft ifrån, du har inte märkt vad du har för avatar? Skillnad mellan dig och mig är att min bild kommer från en bana vilket knappast din bild kommer ifrån!

Jag är medveten om att hojkörning är farligt DÄRFÖR använder jag kompl utrustning för att undvika skador så gott de går, men sådana som du tycker om att pröva med jeans & tröja! :7peta

Om du kör 10ggr hårdare enligt din mening så är det frågan om du behöver utrustning överhuvudtaget!!!!

Varför köpte du motard?

Last edited:

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Gulleplutt skrev:
2293757 Jo det borde det.

Alt 2 man får ingen vård om man inte använder det.

Sverige är nog ineffektivt när det gäller ekonomi som det är.

Ingen bryr sig ju om de lagar som redan finns så varför skall vi ha fler?

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
enhjuling skrev:
2293777 Ingen bryr sig ju om de lagar som redan finns så varför skall vi ha fler?

Det stämmer iof...själv skiter jag i alla lagar eftersom de ofta är skrivna av folk som är extremt trångsynta. Dock lag om hjälm och ryggskydd tycker jag vore bra. Faktum är ju att folk i regel följer lagen per automatik utan att tänka själv. Så lite nytta kanske det skulle göra.

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Gulleplutt skrev:
2293805 Det stämmer iof...själv skiter jag i alla lagar eftersom de ofta är skrivna av folk som är extremt trångsynta. Dock lag om hjälm och ryggskydd tycker jag vore bra. Faktum är ju att folk i regel följer lagen per automatik utan att tänka själv. Så lite nytta kanske det skulle göra.

Men du tänker själv.....
Har du nåt exempel på lagar som är skapade av extremt trångsynta som man därigenom kan skita i?
Vi kan väl hålla os till sånt som rör trafiken.

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Snart kommer det väl lagar som reglerar hur fort man får köra på vägarna. :rofl

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
enhjuling skrev:
2293894 Men du tänker själv.....
Har du nåt exempel på lagar som är skapade av extremt trångsynta som man därigenom kan skita i?
Vi kan väl hålla os till sånt som rör trafiken.

1. Hehe ja vi kan ju bara ta det här med att alkohol är tilllåtet men inte marijuana.

2. Eller att kungen får mörda folk utan att straffas men inte alla andra.

3. Ska vi hålla oss till trafiken så är det ju tex olagligt att köra mot rött eller stopplikt.

alla tre tycker jag är riktigt pundade grejor.

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Gulleplutt skrev:
22939723. Ska vi hålla oss till trafiken så är det ju tex olagligt att köra mot rött eller stopplikt.

Ja, fyfan, det är ju helt jättetokigt att man inte får köra mot rödljus eller stopplikt hur som helst. Inför enbart grönljus! :tummenupp

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Tjet skrev:
2293993 Ja, fyfan, det är ju helt jättetokigt att man inte får köra mot rödljus eller stopplikt hur som helst. Inför enbart grönljus! :tummenupp

Det är pga folk som dig som sverige är en kommuniststat.

Använd din engen hjärna istället.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...