motardnisse skrev:2292802Omformulerar frågan lite, vad är det för regler för utrustning för att tävla?
Kortfattat.
Skinnställ
Hjälm
Handskar
Ryggskydd
Stövlar
motardnisse skrev:2292802Omformulerar frågan lite, vad är det för regler för utrustning för att tävla?
P@trik skrev:2292856Kortfattat.
Skinnställ
Hjälm
Handskar
Ryggskydd
Stövlar
motardnisse skrev:2292757/snip/
Jag vill inte att mina skattepengar ska gå till någon som inte har vett nog att skydda sig ordentligt.
/snip/
?
UltraMarine skrev:2292935Preciiiss - dessutom ska inte skattepengar gå till de som förstört sin hälsa med att äta fet mat, röka, Dricka alkohol, inte använder bilbälte, idkat sex utan kondom och de som inte sköter sin BMI!
Där finns de stora pengarna att spara...
cowe skrev:2292641tjena.
...
har en fundering till,framdäcket sliter snett..varför?
är de pga att den inte spårar hundra eller?
hade iofs lite luft i ett tag plus en läckande packbox i gaffeln..![]()
cowe skrev:2292641tjena.
har hört att de blev lag på ryggskydd från 1:a juli..
undrar om någon mer hört/vet om detta stämmer..
har en fundering till,framdäcket sliter snett..varför?
är de pga att den inte spårar hundra eller?
hade iofs lite luft i ett tag plus en läckande packbox i gaffeln..![]()
motardnisse skrev:2292757Om man nu går efter din avatar, hur många är det som tävlar som använder ryggskydd?
Jag vill inte att mina skattepengar ska gå till någon som inte har vett nog att skydda sig ordentligt.
Ser många framförallt kromglidare som inte orkar ha på sig handskar, varför kör de inte utan jacka och byxor när de ändå slarvar?
motardnisse skrev:2292757Jag vill inte att mina skattepengar ska gå till någon som inte har vett nog att skydda sig ordentligt.
majtii skrev:2292816Är lagstadning ett substitut för att slippa tänka själv?
Freddola skrev:2293014Känns som rätt stenhård dubbelmoral när du har en bild på (Jag antar) dig själv på bakhjulet.
Skitsamma om du har ryggskydd och alla annan utrustning.
Slår man runt på bakhjulet m.m. Så kommer man slå dig hårt när det skiter sig.
Tror faktiskt du kmr kosta mer i skattepengar om du slår över i 130 än kör omkull i 30 utan ryggskydd.
Så varför inte införa en lag där man får stå för alla kostnader själv om man bryter lagen när man kör omkull?
Kanske inte låter så intressant för dig då du kmr drabbas själv den dagen du slår över lr något liknande....
Nej låt folk få köra utan ryggskydd om dom vill.
Har själv klotat iår i tröjja och jeans. Dock körde jag så sakta så jag kunde ställa mig upp och fortsätta färden. Inte ens jeansena gick sönder eller tröjjan.
Men den dagen jag kör omkull i full skyddsutrustning då kommer jag nog åka ambulans då jag kör10 ggr så hårt än när jag kör utan skydd.
P@trik skrev:2292749Nej det borde det inte.
Gulleplutt skrev:2293757Jo det borde det.
Alt 2 man får ingen vård om man inte använder det.
Sverige är nog ineffektivt när det gäller ekonomi som det är.
enhjuling skrev:2293777Ingen bryr sig ju om de lagar som redan finns så varför skall vi ha fler?
Gulleplutt skrev:2293805Det stämmer iof...själv skiter jag i alla lagar eftersom de ofta är skrivna av folk som är extremt trångsynta. Dock lag om hjälm och ryggskydd tycker jag vore bra. Faktum är ju att folk i regel följer lagen per automatik utan att tänka själv. Så lite nytta kanske det skulle göra.
Tjet skrev:2293919Snart kommer det väl lagar som reglerar hur fort man får köra på vägarna.![]()
enhjuling skrev:2293894Men du tänker själv.....
Har du nåt exempel på lagar som är skapade av extremt trångsynta som man därigenom kan skita i?
Vi kan väl hålla os till sånt som rör trafiken.
Gulleplutt skrev:22939723. Ska vi hålla oss till trafiken så är det ju tex olagligt att köra mot rött eller stopplikt.
Tjet skrev:2293993Ja, fyfan, det är ju helt jättetokigt att man inte får köra mot rödljus eller stopplikt hur som helst. Inför enbart grönljus!![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |