motardnisse skrev:
2292757
Jag vill inte att mina skattepengar ska gå till någon som inte har vett nog att skydda sig ordentligt.
Ser många framförallt kromglidare som inte orkar ha på sig handskar, varför kör de inte utan jacka och byxor när de ändå slarvar?
Skattepengarna går idag främst till väl skyddade förare av snabba motorcyklar, med låga styren och fotpinnarna långt bak. Inget ryggskydd i världen hjälper din nacke, när hojen och kroppen skjuter på efter att någon träffat en bil med ansiktet först. Man skulle knappast rädda liv genom ryggskyddskrav, däremot genom förbud mot framåtlutande körställning.
Fast jag tycker man får bestämma själv, om man vill åka försiktigt, ligga eller sitta, eller ha skydd, varken eller eller både ock!
Victor skrev:
2297888 Appropå fallskärmshoppning; varför har dom hjälm på sig?
Typ en nackkrage eller nått kan jag förstå men hjälm... Ett par skidglasögon för vinden och det borde väl räcka kan man ju tycka.
Fina blåmärken, när man krockar i luften med de andra som gör formationer! Går fort inte bara nedåt, vet du! Ibland krockas det hängande i skärmen, också, osv. Allt som kan tänkas hända, händer ibland. Nånstans..