Laguna Seca MotoGP

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Imponerande tid av Hayden och ska han vinna ett GP så är det dags nu. Har lärt mig att aldrig räkna bort Rossi...
Jag är varken imponerad eller överraskad. Hayden har kört mer på Laguna Seca än någon annan i startfältet och påverkas mycket av att vara i USA. Han kommer säkert ligga i täten även i racet - men jag räknar med att han som vanligt mattas och kör i mål på plats 4-6.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det här är hur coolt som helst; vilken stämning det verkar vara på the ol' Laguna! Det kommer att bli stenhårt imorgon.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
kollade på bandade kvalet nu, riktigt fränt..

att en del klagar på säkerheten är ju inte konstigt som det ser ut på vissa ställen...

Zergh

Mmpfs... Bytte avatar igen =)
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
På jakt efter en ny Ducce, Cr250n är kvar.
När börjar rejset igentligen?.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Ska Hayden nånsin stå överst på pallen så är nog det här hans främsta chans, fast Rossi blir nog tuff att slå.

Men jag tror inte Rossi kommer chansa eller ta i för hårt på en bana han tycker brister säkerhetsmässigt.

Vem som än vinner så blir det ett häftigt race.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
DET var som... Kul att se Rossi bli frånåkt. Men det hoppas jag inte händer igen. Klart... Det är ok om det är vem som helst utom Biaggi b*g och Sete Übergay som gör det... :3freak

Årets lack: Yamaha... Sååå snygg o nostalgisk... :rullandeu

Coola Ola

Guest
Haha, gillade Haydens kommentar under intervjun efteråt: "it's been since 2002 that I won anything, except that dating game..." :D

Kul att Hayden fick till det till slut! Och kul för Colin som för en gångs skull höll undan för sin teamkompis.

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Bollox skrev:
...Årets lack: Yamaha... Sååå snygg o nostalgisk... :rullandeu

XJR 1300 är definitivt snyggast i svart och gult. :bow

Driver_01_01.jpg

För övrigt: Mera backar i RR! Det kittlade nog dödskönt i kistan, när förarna flög över krönet. :tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Laguna råkkar, vilken bana!
Kul för Nicky, hur många har kört ifrån Rossi i år? Ingen från Rom, iallafall.
Hoppas Roberts blir landsförvisad efter detta; vilken jävla loser. Pinsamt.

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
Känns som att Rossi nog lätt kunde ha vunnit om han hade velat (vågat)...

När han väl tog i på sista varvet var han ju ifatt Edwards direkt. Gissar att han inte ville riskera något och därför körde lite "lugnare" än vanligt, vilket är helt förståeligt med tanke på hur banan ser ut.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
tobbe skrev:
Känns som att Rossi nog lätt kunde ha vunnit om han hade velat (vågat)...

När han väl tog i på sista varvet var han ju ifatt Edwards direkt. Gissar att han inte ville riskera något och därför körde lite "lugnare" än vanligt, vilket är helt förståeligt med tanke på hur banan ser ut.
Haha, ja eller hur?

Coola Ola

Guest
valmers skrev:
Haha, ja eller hur?

Hade loppet varat i ytterligare 5-6 varv är det inte omöjligt att rossi masat sig förbi colin. Men jag tror knappast att Rossi höll igen på nåt sätt.

Fler banor borde vara som Laguna Seca, håller med den ena av kommentatorerna att stora höjdskillnader gör mycket för känslan (även på tv).

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Coola Ola skrev:
Hade loppet varat i ytterligare 5-6 varv är det inte omöjligt att rossi masat sig förbi colin. Men jag tror knappast att Rossi höll igen på nåt sätt.

Fler banor borde vara som Laguna Seca, håller med den ena av kommentatorerna att stora höjdskillnader gör mycket för känslan (även på tv).
Om inte om varit hade Biaggi varit världsmästare.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Laguna verkar riktigt rolig och jag skulle gärna rejsa där men en motogphoj kanske inte är helt idealisk där, tyckte den såg väldigt gropig, twistig och "knort" ut (som man säger i Östergötland). Toppfarter på 250 km/h är ju inte riktigt vad man är van att se liksom!
Men Hayden var värd den här vinsten, sen får han extra bonus för squaredance och roligaste kommentaren hittills på presskonferensen. (Dating game osv...) :rofl

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...