Har du kollat den Brodin? http://www.rollcentre.co.uk/html/t200_lap_timer.html
Ja, såg att ipermoto sålde/säljer? den. Men jag ska kolla närmare på den och kanske ta några idéer!
Har du kollat den Brodin? http://www.rollcentre.co.uk/html/t200_lap_timer.html
Jag vet, jag vet... Det närmar sig så mycket kan jag säga! Men jag kan inte lova något datum. Hoppas på April/Maj då allt ska vara klart inkl dokumentation. Läs "bloggen" på min hemsida så hittar du lite info om vilka begränsningar som gäller för basicversionen.nr12 skrev:Mitt program TrackTimer (som kommer i en riktigt bra prissatt budgetversion alldeles snart)
när då
brodin skrev:Vad sitter det för batteri/er i AIM's och Rollcentre's laptimers? Jag kör med ett 9V men det känns inte riktigt bra på grund av dålig kapacitet och stor effektförlust.
Okej, jag är en idiotTorkel skrev:But I did! http://forum.bikeproject.com/Forum/showthread.php?s=&threadid=807
Fast nu ska vi inte snacka om T200'an utan om Brodins laptimer!
AIM kör med cr2430, 2 styck. Sändaren har 12V.brodin skrev:Vad sitter det för batteri/er i AIM's och Rollcentre's laptimers? Jag kör med ett 9V men det känns inte riktigt bra på grund av dålig kapacitet och stor effektförlust.
AIM kör med cr2430, 2 styck. Sändaren har 12V.
Plattbatterier är bättre. AIM klarar sej halva säsongen utan byte.brodin skrev:Så vad skulle ni föredra, 9V batteri vilket medför större kapsling, eller 2 x 3V alkaliska "plattbaterier" vilket gör kapslingen mindre?
Fördelen med 9V är ju att det går att ladda dem. Plattbatterier måste ju bytas ut. Men den blir bra mycket mindre med plattbatterier!
Laddningsbara röstar jag för!brodin skrev:Så vad skulle ni föredra, 9V batteri vilket medför större kapsling, eller 2 x 3V alkaliska "plattbaterier" vilket gör kapslingen mindre?
Fördelen med 9V är ju att det går att ladda dem. Plattbatterier måste ju bytas ut. Men den blir bra mycket mindre med plattbatterier!
SpeedAbuser skrev:Laddningsbara röstar jag för!
Drygt att behöva byta batterier 2 gånger/säsong. Finns nog med saker man måste tänka på ändå...
Japp, i AIM måste man öppna hela dosanbrodin skrev:Hur sitter batterierna monterade i AIM och rollcentre's laptimers?
Måste man skruva upp kapslingen för att byta?
På min AIM Mycron2 så har jag kopplat in den på hojens batteri! Behöver inte tänka på att nåra batterier kan ta slut..
brodin skrev:Precis, detta vore ju den bästa lösningen, så tänker jag själv köra också. Men det verkade som om de flesta ändå föredrog batteri förr när jag frågade.
Om man gör en laptimer utan batteri så får man ju ner priset ytterligare och speciellt storleken kan göras betydligt mindre! Sen tycker jag att det är lämpligare utan batteri, jag kör hellre med snabbkopplingar på + och - kabeln så man enkelt kan ta bort laptimern ändå om man vill vid t.ex. tvätt av hojjen.
Chris Ash skrev:Och vi som inte har batteri? Synd om det skulle bli omöjligt på grund av en sån sak....
brodin skrev:Jag visste inte att ni var utan 12V elsystem på era hojar. Jag förstod att ni saknade batteri, men jag trodde att det ändå fanns ett 12V elsystem
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |