Nu har jag kopplat in larmet så att det fungerar med kvitering i blinkersarna och så larmet fungerar med tilltsensor och att larmet går när man säter på tändningen. Har fungerat bra hitils efter lite hårslitande tänk och mätning för elschemat som finns i min originalbok till hojen där är det så litet att man ser knapt vad det står eller vad det är för del i elsystemet.
När det gäller tilltsensorn så utlöser inte larmet när jag reser på hojen men om jag knäpper till med pekfingret på sensorn så går larmet direkt vad kan det bero på har monterat den horisonstelt med glasekuppan mot baklampan sen om den är uppochner eller på rättsida det är svårt att veta men det borde ju inte spela någon roll???
Men nu till vad jag har problem att komma fram till, vad jag skall koppla in de övriga kablarna någonstans?
Den vita skall ju vara på minus eller plus beroende på om man har neg eller pos start, vilket jag inte vet vad jag har. Om det är någon snäll själ som vet tar jag tacksamt emot det tippset.
Sen är det svart/vit kabel som skall gå till ena sidan av startrelät och den ljusblåa till anndra sida
Och men sist inte minst, den gula kabeln som skall sitta på
Tacksam för hjälp och svar
Mvh Nicklas.
Ursäkta stavningen har dyslexi.
Ps: skickar med en bild på hur jag kopplat det nu och ett koplingsschema som jag hittade i ett postat inläg här på sporthoj.