Larm om cynisk kvinnoimport

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Fan vilket kvinnohat det finns här på sporthoj. Verkar vara några stycken som inte fått ligga på ett tag ;)

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Det står väl män???
Män som samlingbegrepp för alla som har ett manligt könsorgan.
Att sedan etiska svenska män är de som tycker mest synd om sig är specifikt för den gruppen. Missförstådda, oskyldiga, utsötta och allmänt motarbetade...

Jo men nu citerade du ju mig där jag klart och tydligt skrev etniskt svenska medelålders män.
Och nu måste jag nog påstå att jag aldrig, aldrig någonsin mött en etnisk svensk medelålders man som har tyckt synd om sig själv för att han är en etnisk svensk medelålders man.
Däremot så är samhället jävligt duktiga på att alltid ge "oss" skulden för precis allting. Och då menar jag ALLTING.
Det är aldrig batikhäxornas fel, det är de feta etniska svenska medelålders högavlönade männens fel.
Det är aldrig invandrarnas fel, det är alltid politikernas fel, ja de feta etniskt svenska medelålders manliga politikernas fel.
Det är aldrig sporthojpilotens fel, det är alltid den feta etniskt svenska medelålders trafikpolisens fel.
Det är aldrig pedofilens fel, förutom om han är en etniskt svensk medelålders man, men då är det dessutom den feta etniskt svenska polisen, politikern, anstaltschefen, psykdoktorn och slutligen den etniskt svenska övre medelålders pappan till pedofilens fel.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Jo men nu citerade du ju mig där jag klart och tydligt skrev etniskt svenska medelålders män.
Och nu måste jag nog påstå att jag aldrig, aldrig någonsin mött en etnisk svensk medelålders man som har tyckt synd om sig själv för att han är en etnisk svensk medelålders man.
Däremot så är samhället jävligt duktiga på att alltid ge "oss" skulden för precis allting. Och då menar jag ALLTING.
Det är aldrig batikhäxornas fel, det är de feta etniska svenska medelålders högavlönade männens fel.
Det är aldrig invandrarnas fel, det är alltid politikernas fel, ja de feta etniskt svenska medelålders manliga politikernas fel.
Det är aldrig sporthojpilotens fel, det är alltid den feta etniskt svenska medelålders trafikpolisens fel.
Det är aldrig pedofilens fel, förutom om han är en etniskt svensk medelålders man, men då är det dessutom den feta etniskt svenska polisen, politikern, anstaltschefen, psykdoktorn och slutligen den etniskt svenska övre medelålders pappan till pedofilens fel.

Stackarn, vad synd det var om dig då ...

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Faktum är att oavsett var du är i världen så är det män som skapar de flesta problemen med våld, kriminalitet och annat skit. Inget konstigt då vi har tesosteron, men det förändrar inte det faktum att det är män som står för problem med våld och kriminalitet. Detta är fakta som du kan kontrollera.
Det är också så att i stort sett överallt är det män som har makt, främst då medelåders män. Detta är också fakta. Om vi sedan inte skapar fungerande samhälle med den makten så får vi väl ta ett visst ansvar för det?? (Som grupp, inte som individer!)

Sedan är det dessutom så att svenska medelåders män är gnällrövar som tycker synd om sig själv och beklagar sig trots att vi har det bra både vad gäller ekonomi, makt och möjligheter i samhället. Detta är dock till viss del en personlig åsikt!

Skulle du t.ex. vilja byta position med en kvinna, invandrare eller någon annan av de grupper som du tydligen ser som priviligerade?

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Faktum är att oavsett var du är i världen så är det män som skapar de flesta problemen med våld, kriminalitet och annat skit. Inget konstigt då vi har tesosteron, men det förändrar inte det faktum att det är män som står för problem med våld och kriminalitet. Detta är fakta som du kan kontrollera.
Det är också så att i stort sett överallt är det män som har makt, främst då medelåders män. Detta är också fakta. Om vi sedan inte skapar fungerande samhälle med den makten så får vi väl ta ett visst ansvar för det?? (Som grupp, inte som individer!)

Sedan är det dessutom så att svenska medelåders män är gnällrövar som tycker synd om sig själv och beklagar sig trots att vi har det bra både vad gäller ekonomi, makt och möjligheter i samhället. Detta är dock till viss del en personlig åsikt!

Skulle du t.ex. vilja byta position med en kvinna, invandrare eller någon annan av de grupper som du tydligen ser som priviligerade?

Det går ju inte att diskutera på det här forumet längre.
Återigen, jag har inte skrivit om män som en grupp, jag skrev om etniskt svenska medelålders män. Det är ju en lite mindre grupp än "män" som du kanske förstår?
Ni läser ju in saker som inte står skrivet. Om alla andra grupper gnäller på etniskt svenska medelålders män och jag, en enda gång, säger ifrån så innebär det att de andra helt plötsligt är priviligerade? Vad var det som gick sönder där?
-1+1 blir ju inte 2 som du kanske vet?
Jag tycker alltså inte synd om etniskt svenska medelålders män, jag tycker däremot att det är jävligt konstigt att det ALLTID ska vara deras/vårat fel?
Du kan gärna få ge mig ett eller flera exempel på när etniska svenska medelålders män beklagar sig och tycker synd om sig själva. Du får till och med länka till Aftonbladet om du vill, så kan jag ta fram motsatsen så får vi se vem som får fram flest exempel?

Stackarn, vad synd det var om dig då ...

Se ovan.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
konstigt att det ALLTID ska vara deras/vårat fel?

Ska det verkligen vara det?! :va

Jag tycker det är konstigare att så många i denna omtvistade skara har så bräckliga egon att de direkt känner sig anklagade och förorättade, särskilt som det är en betydande del av just dessa egon som ständigt skriker högt om att alla andra är lättkränkta. :hihi

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Ska det verkligen vara det?! :va

Jag tycker det är konstigare att så många i denna omtvistade skara har så bräckliga egon att de direkt känner sig anklagade och förorättade, särskilt som det är en betydande del av just dessa egon som ständigt skriker högt om att alla andra är lättkränkta. :hihi

Jo men nu var ju frågan om det verkligen var så många som hade "bräckliga egon", som uttalade sig om att "anklagade" och förorättade", eller om de ständigt skrek högt om att alla är lättkrenGta"?

Jag hävdar att så inte är fallet.

Jag kan dra ett exempel direkt ur fickan: det politiska partiet FI.
Jag har aldrig någonsin i svensk media sett en manlig motsvarighet till FI. Däremot ser man Gudrun Schymans direkt motbjudande nyna och åsikter tamejfan överallt. Och vem är FI's nemesis? Jo just, den etniskt svenska medelålders mannen.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag hävdar att så inte är fallet.

Tycker inte alls att det är ovanligt att se folk ena dagen vara oerhört förbannade, över "de minsann inte får säga negerboll" eller att de inte får leka "sälja slaven" som de vill, eftersom alla är så lättkränkta, samtidigt som de själva nästintill spräcker blodkärlen i tinningarna av ilska och upprördhet och i det närmaste slår sönder tangentbordet när de hamrar fram arga insändare efter att någon feminist sagt att män är djur....

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Tycker inte alls att det är ovanligt att se folk ena dagen vara oerhört förbannade, över "de minsann inte får säga negerboll" eller att de inte får leka "sälja slaven" som de vill, eftersom alla är så lättkränkta, samtidigt som de själva nästintill spräcker blodkärlen i tinningarna av ilska och upprördhet och i det närmaste slår sönder tangentbordet när de hamrar fram arga insändare efter att någon feminist sagt att män är djur....

Ärligt talat så brukar väl ingen bemöda sig med att möta dessa feministiska uttal.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Det finns undersökningar som visar att testosteron faktiskt har en lugnande effekt på retlighet och våldstendenser. En av de undersökningarna visade samtidigt att en placeboeffekt om tron på testosteron som aggrohormon var det som faktiskt gav aggroeffekten.
Kul va? :) (Och innan någon ber om en länk...)

Sedan tror jag snarare att det är makt som spelar roll i hur mycket krig och elände folk ställer till med. Kvinnor i maktpositioner verkar ha lika mycket elände för sig som män. Den senaste tiden har ju dock män varit i klar majoritet i världens maktelit. :rolleyes:

Visst fan är män djur. Sätt på dem ett par skor med så det blir människor så är vi framme vid målet. :tummenupp

Last edited:

decube

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
Suzuki Bandit-"R"
Jag tycker att import kan vara smart då objekten här hemma i sverige ofta är överreklamerade, bortskämda och för dyra i drift. Men det är klart, utomlands är det väl 99% golddiggers.. nää bättre göra ett hål i vägen/madrassen? :D
Dessutom ska det vara så jämställt nuförtiden! Jag skulle gärna laga middag om kärringen går ut till garaget och fixar bilen/hojen, men det lär ju inte hända :lol
Feministerna har våra kulor i ett skruvstäd i det här landet. Kolla bara på den vidriga feministiska propagandan de lär ut i skolorna nuförtiden. Allt för att öka vårt självhat.

Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Tjejer från thailand som bor i sverige är ofta förmedlare och hjälper tjejer att komma hit.
Genom en släktings thailänska fru har jag fått ett antal erbjudande om unga thailändska tjejer som är i sverige på 3 månaders visum och de är sisådär 20 år yngre än mig och jag behöver bara säg ja en gång så har jag en thailändsk tjej. Jag kan ju tycka att de är lite för naiva och bara hoppar på första bästa man, men tydligen så är de beredda att ta chansen att bli kvar i sverige till varje pris.
Jag tycker att män som slår sina fruar ska ha gängstryk som fan.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
! Jag skulle gärna laga middag om kärringen går ut till garaget och fixar bilen/hojen....

Verkar som om folk har djävligt trasiga bilar, absurd oljeförbrukning och sjukt slitna däck eftersom de på allvar tycker att deras olje & däckbyten samt eventuella bilmekande är jämförbart med den mängd hushållsarbete som svenska kvinnor utför vecka ut och vecka in med tanke på att de flesta undersökningar visar på att kvinnor gör typ 2/3 av det obetalda arbetet i hemmen hur gärna vi svenska män än vill hävda att vi blir orättvist behandlade av alla feminister.

Men det är sant, jag klagar inte:
- "Seften tjärrINg och hämta en öl till! Jag bytte ju förihelvete till sommardäck för ett par veckor sedan dessutom tycker ju DU att det är kul att diska!"
:fyllisar

Vad tycker du om kvinnor som slår sina män då?

Jag tänker inte lägga mig i dina böjelser så du och din chey får göra vad ni vill i bingen. Se bara till att bita hårt i gagballen när hon piskar dig så ni inte stör grannarna. :fakta

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Verkar som om folk har djävligt trasiga bilar, absurd oljeförbrukning och sjukt slitna däck eftersom de på allvar tycker att deras olje & däckbyten samt eventuella bilmekande motsvarar den mängd hushållsarbete som svenska kvinnor utför med tanke på att de flesta undersökningar visar på att kvinnor gör typ 2/3 av det obetalda arbetet i hemmen.

- "Seften tjärrINg och hämta en öl till! Jag bytte ju förihelvete till sommardäck för ett par veckor sedan dessutom tycker ju DU att det är kul att diska!"

De få gånger jag råkat ut för en sambo har jag fått syssla med allt "tekniskt". Dvs byta lampor, laga möbler, fixa spis, datorer och så vidare. Det blir rätt mycket tid till slut. För att inte tala om alla jävla ärenden man blir skickad på. Räknade faktiskt på det under en månad (eftersom att den tösen hade dragit upp det där) och jag spenderade mer tid på massa skit än vad hon gjorde med sin skit.

Sedan ser väl andras förhållanden inte ut som mina (förhoppningsvis)

Jag tänker inte lägga mig i dina böjelser så du och din chey får göra vad ni vill i bingen. Se bara till att bita hårt i gagballen när hon piskar dig så ni inte stör grannarna. :fakta

Nog för att jag gillar det, men det var väl inte det jag tänkte på. :yoparty:tuttar:D

Last edited:

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj

Och det är etniskt svenska medelålders män som säger negerboll och "säljer slavar" på universitetet? Ja, om du frågar random batikhäxa på söder så är det ju såklart så.
Men i dina exempel, vilka var det nu som kastade första stenen igen?

Tänk dig in i scenariot: En riktig rödstrumpeanarkist till batikhäxa står i bästa sändningstid och skriker att män är grisar och svin. Vad blir responsen på det? Inte värst mycket va?
Ta sen en etniskt svensk medelålders man som i förbifarten råkar säga "Fittstim". Vad blir responsen på det? Lynchning. Publikt.

Verkar som om folk har djävligt trasiga bilar, absurd oljeförbrukning och sjukt slitna däck eftersom de på allvar tycker att deras olje & däckbyten samt eventuella bilmekande är jämförbart med den mängd hushållsarbete som svenska kvinnor utför vecka ut och vecka in med tanke på att de flesta undersökningar visar på att kvinnor gör typ 2/3 av det obetalda arbetet i hemmen hur gärna vi svenska män än vill hävda att vi blir orättvist behandlade av alla feminister.

Jag har varit pappaledig i ett halvår nu, och skött de flesta hemmasysslor, bytt blöjor etc. Och visst, jag är hellre på jobbet än diskar, städar och sånt, men det beror mer på att jag är av den åsikten att kvinnor lämpar sig bättre för såna sysslor.

Last edited:

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
De få gånger jag råkat ut för en sambo har jag fått syssla med allt "tekniskt". Dvs byta lampor, laga möbler, fixa spis, datorer och så vidare. Det blir rätt mycket tid till slut. För att inte tala om alla jävla ärenden man blir skickad på. Räknade faktiskt på det under en månad (eftersom att den tösen hade dragit upp det där) och jag spenderade mer tid på massa skit än vad hon gjorde med sin skit.

Sedan ser väl andras förhållanden inte ut som mina (förhoppningsvis)

Jo det gör de.

Killar är ju så bra på sånt, dessutom tycker de att det kul, så tjejer behöver inte göra
slikt. Så den sortens arbete räknas INTE in i könskampen.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Jo det gör de.

Killar är ju så bra på sånt, dessutom tycker de att det kul, så tjejer behöver inte göra
slikt. Så den sortens arbete räknas INTE in i könskampen.

På samma sätt som tjejer tycker det är kul att diska och städa, så den skiten räknas inte in i könskampen heller. :D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år