Larm om cynisk kvinnoimport

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
men det beror mer på att jag är av den åsikten att kvinnor lämpar sig bättre för såna sysslor.

Ja och du är i gott sällskap. Finns fler som delar den åsikten.. Jag är övertygad om att ni skulle vara överens om att kvinnor är bättre på att sköta hemmet och att vi män är bättre på att sköta arbetet och försörja familjen.
angry_muslims2.jpg

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Och visst, jag är hellre på jobbet än diskar, städar och sånt, men det beror mer på att jag är av den åsikten att kvinnor lämpar sig bättre för såna sysslor.

Om vi är lite seriösa för en stund innan de släpper pucken i kvällens match...
- Vilka medfödda egenskaper är det som gör kvinnor mer lämpade för att sköta det moderna hemmet och byta engångsblöjor, plocka i/ur diskmaskinen och tvättmaskinen, dammsuga, dammtorka, skura, skriva veckans matlista och inköpslista (ja, vi stackars män får betala och bära kassarna) och vad gör dem så lämpliga att se till att våra barn alltid har rena kläder på dagis för allvarligt talat:
- Hur stor del av gångerna är det du som inventerar vilka ombyteskläder dina knoddar har på dagis och hur ofta är det då som håller kolla på vilka skor som blivit för små och måste bytas även om du helt på eget initiativ köpte de där fräcka fotbollsdojorna med ditt lags logga som var så fräcka och i barnstorlek?!

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
föräldrarna får se till att lära sina söner att hjälpa till i hemmet.Finns vuxna män som inte kan få igång en tvättmaskin .Ganska skrämmande

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
föräldrarna får se till att lära sina söner att hjälpa till i hemmet.Finns vuxna män som inte kan få igång en tvättmaskin .Ganska skrämmande

:D Så sent som i söndags stod jag och pratade med en granne när hans sambo gick förbi på väg mot tvättstugan så jag frågade henne om han visste hur man startade tvättmaskinerna:
- "Det tror jag inte, han har aldrig tvättat så länge vi bott ihop!"

Fast jag tror iofs han bytte däck och dessutom har han ett tungt ansvar för grillen på helgerna.

Edit: Jag tror iofs inte min pappa vet hur man startar tvättmaskinen och det enda han kan laga är falukorv och makaroner men han tar ett tungt ansvar för grillning och däcksbyte.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Om vi är lite seriösa för en stund innan de släpper pucken i kvällens match...
- Vilka medfödda egenskaper är det som gör kvinnor mer lämpade för att sköta det moderna hemmet och byta engångsblöjor, plocka i/ur diskmaskinen och tvättmaskinen, dammsuga, dammtorka, skura, skriva veckans matlista och inköpslista (ja, vi stackars män får betala och bära kassarna) och vad gör dem så lämpliga att se till att våra barn alltid har rena kläder på dagis för allvarligt talat:
- Hur stor del av gångerna är det du som inventerar vilka ombyteskläder dina knoddar har på dagis och hur ofta är det då som håller kolla på vilka skor som blivit för små och måste bytas även om du helt på eget initiativ köpte de där fräcka fotbollsdojorna med ditt lags logga som var så fräcka och i barnstorlek?!

Jag börjar från fel håll:
-Allvarligt talat, så är det jag som gör just dessa grejer, tro det eller ej. Senast imorse fyllde jag på med strumpor och långärmad tröja i "reservlådan" på dagis.
-Kvinnor är samlare och män är jägare. Jag är ganska övertygad om att kvinnor är mentalt bättre på att ta hand om hus och hem (inte nödvändigtvis barn dock) än vad män är. Hur många gånger i ditt liv har du yttrat frasen "Det ser ju ut som ett jävla bombnedslag här" och hur många gånger har dina kvinnor gjort det? Min erfarenhet säger att kvinnor ser och reagerar helt annorlunda "i ett rum" än män gör, även om det såklart finns undantag åt bägge håll.

Man kan oxå ta den fysiska aspekten:
Det är ju ganska allmänt kännt att t ex en stor boxare med mycket muskelmassa tar ut sig betydligt fortare än vad en mindre, lättare boxare med mindre muskelmassa gör. Bara att böja sig ner för att dammsuga under sängen är ju betydligt jobbigare för en 100kg's karl än vad det är för ett 50kg's fruntimmer. Bara en sån sak!
Jag är hyfsat lång och redan efter 30 minuter vid diskbänken så börjar det knaka i rygg och nacke. Köket är helt enkelt mer anpassat för en nätt liten pingla än för en karlslok som mig. Garaget å andra sidan är ju direkt tvärtom.
Naturligtvis finns det även undantag här.

Edit: Jag lagar dessutom, med råge, mest mat i det här hushållet.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hur många gånger i ditt liv har du yttrat frasen "Det ser ju ut som ett jävla bombnedslag här"

Okej, jag får ge mig halvägs... Även jag tror att det finns vissa generella skillnader som gör att kvinnor som grupp har lättare att se detaljer än män som grupp och det gör att kvinnor som grupp lättare ser och stör sig på "stök" än vi män.. Jag tror att vi män som grupp kan ha lättare att t.ex ta ut riktpunkter/landmärken när vi är ute på vift varför det kan te sig som att vi har bättre lokalsinne än kvinnor som lätt virrar bort sig själva vid första korsningen eftersom de snöade in på detaljer istället för att se det stora djävla grå huset som man måste gå förbi INNAN man skulle svänga vänster...

MEN, när det gäller det moderna hushållet och vårt moderna arbetsliv är jag övertygad om att dessa skillnader är försumbara. Skillnaden mellan individer är som sagt större än den mellan könen. Även om kvinnor är "renligare" än män är t.ex Dee_Cati mer pedant än valfri kvinna...

Jag skulle snarare hävda att det handlar om just det slita uttrycket roller... Vi har sen barnsben sett morsan slita med tvätten medan farsan bytt däck och grillat. Och även om vi försöker vara jämställda så fortsätter vi ha lättare att trivas med att tilldelas däckbytesrollen än tvättrollen och tjejer som hela livet sett sin morsa och mormor diska och sy kommer vara mer benägna att ta på sig den typen av uppgifter utan gnäll.

Givetvis finns det en lång rad undantag och snart kommer SH:arna bomba tråden med att de minsann är den som diskar eller tvättar men trots att jag är omgiven med det som Bazooka så föraktfullt kallar "hunsade killar med spagettiarmar som puttar barnvagn" så är det ändå slående att även bland dessa så är det tjejerna som gör mest i hushållen om man skulle ta och skriva ner varje grej som görs. Skillnaderna var mindre på den tiden man bodde i lägenhet och saknade barn men när alla nu har barn har skillnaden blivit ännu större.

Jag är ju forumets militantaste blockflöjtstoffelhjälte och inte ens jag kan säga att jag gör lika mycket trots att jag försöker dra mitt strå till stacken hushållsmässigt och dessutom tillskriver mig omaket att formatera strulande datorer, göra det mesta med bilarna och dessutom byggde en mur under flera helger härom sommaren.

Jag lagar dessutom, med råge, mest mat i det här hushållet.

Jag lagar med råge godast mat i hushållet och nästan hälften... :D

.....Däremot är det intressant att så många killar, vars matlagningskunnande sträcker sig till Billys Pan Pizza tror att de är guds gåva till grillkonsten trots att deras flickvänner står för matlagningen under 98% av årets dagar...

Sen förstår jag iofs att ingen vill byta bort en grillöl och skitsnack vid webern mot att sno ihop sallader, vika servetter och ställa ut på bordet..

Last edited:

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Okej, jag får ge mig halvägs... Även jag tror att det finns vissa generella skillnader som gör att kvinnor som grupp har lättare att se detaljer än män som grupp och det gör att kvinnor som grupp lättare ser och stör sig på "stök" än vi män.. Jag tror att vi män som grupp kan ha lättare att t.ex ta ut riktpunkter/landmärken när vi är ute på vift varför det kan te sig som att vi har bättre lokalsinne än kvinnor som lätt virrar bort sig själva vid första korsningen eftersom de snöade in på detaljer istället för att se det stora djävla grå huset som man måste gå förbi INNAN man skulle svänga vänster...

MEN, när det gäller det moderna hushållet och vårt moderna arbetsliv är jag övertygad om att dessa skillnader är försumbara. Skillnaden mellan individer är som sagt större än den mellan könen. Även om kvinnor är "renligare" än män är t.ex Dee_Cati mer pedant än valfri kvinna...

Jag skulle snarare hävda att det handlar om just det slita uttrycket roller... Vi har sen barnsben sett morsan slita med tvätten medan farsan bytt däck och grillat. Och även om vi försöker vara jämställda så fortsätter vi ha lättare att trivas med att tilldelas däckbytesrollen än tvättrollen och tjejer som hela livet sett sin morsa och mormor diska och sy kommer vara mer benägna att ta på sig den typen av uppgifter utan gnäll.

Givetvis finns det en lång rad undantag och snart kommer SH:arna bomba tråden med att de minsann är den som diskar eller tvättar men trots att jag är omgiven med det som Bazooka så föraktfullt kallar "hunsade killar med spagettiarmar som puttar barnvagn" så är det ändå slående att även bland dessa så är det tjejerna som gör mest i hushållen om man skulle ta och skriva ner varje grej som görs. Skillnaderna var mindre på den tiden man bodde i lägenhet och saknade barn men när alla nu har barn har skillnaden blivit ännu större.

Jag är ju forumets militantaste blockflöjtstoffelhjälte och inte ens jag kan säga att jag gör lika mycket trots att jag försöker dra mitt strå till stacken hushållsmässigt och dessutom tillskriver mig omaket att formatera strulande datorer, göra det mesta med bilarna och dessutom byggde en mur under flera helger härom sommaren.

Jovisst, det kan nog ligga mycket i det du säger, men samtidigt är fruntimrena duktiga på att tillskriva sig sysslor i hemmet som kan vara diskutabla. Ta t ex att springa på Ikea och köpa dynga för att det ska göras om en massa. För vem gör hon det? Ska hon ha jämställdhetskrigs-cred för det?
De flesta karlar gör inga förändringar om det inte finns praktiskt fog för det, medans kvinnor går efter en en intrikat karta med inslag av astrologi, menscykel, årgång och väderlek.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jovisst, det kan nog ligga mycket i det du säger, men samtidigt är fruntimrena duktiga på att tillskriva sig sysslor i hemmet som kan vara diskutabla. .

Där håller jag iofs med dig till fullo och där är jag noga med att dra gränsen här hemma. Jag tänker fan inte få dåligt samvete över att jag gjort mindre bara för att hon la fyra timmar på att sy upp nya gardiner för fjärde gången i år enbart för att de hade så bra pris på det där supersnygga tyget som matchar vår soffklädsel.

Hon kommer ju knappast ta disken en hel vecka bara för att jag lagt en dag på att installera nya högtalare i bilen.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Vad tycker du om kvinnor som slår sina män då?
Eftersom att den här tråden går i sexismens förtecken lixom. ;)

Ja mitt ex klappade till mig en gång,,,,, den har jag innestående har jag tänkt.:)
Jo men de flest män klarar att värja sig mot en kvinna och gör han inte det,,,, ja då är det bara att gratulera kvinnan till ett liv utanför slaveriet.:tummenupp

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748

Ähh, försökte göra frukost härom veckan men hittade inte receptet på rostat bröd så jag fick lov att väcka frugan som fixade till det.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja mitt ex klappade till mig en gång,,,,, den har jag innestående har jag tänkt.:)
Jo men de flest män klarar att värja sig mot en kvinna och gör han inte det,,,, ja då är det bara att gratulera kvinnan till ett liv utanför slaveriet.:tummenupp

Det finns inget med ren fysik hos män som ger dem några direkta fördelar gentemot kvinnor vid handgemäng. Fick man lära sig när man tränade diverse kampsporter där det inte var massa fjollande med att dela på män och kvinnor.
Det är mest bara psykologi...

Så, din hållning "grattis brewden, du har hittat en svag man" är ju faktiskt (tror jag) det som är grunden till att kvinnor tar stryket.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag är för fruimport.
Och mansimport.
Och fruexport.
Och mansexport.

Fan vilken skön värld vi skulle ha om vi knullade sönder alla ras, lands, religions, kultur och etnicitetsgränser!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Ja och du är i gott sällskap. Finns fler som delar den åsikten.. Jag är övertygad om att ni skulle vara överens om att kvinnor är bättre på att sköta hemmet och att vi män är bättre på att sköta arbetet och försörja familjen.
angry_muslims2.jpg

Skulle tro att majoriteten i världen är för det, vilket med demokratiska mått betyder att det är rätt.

Tja, varför inte, mitt kön slipper ju bli stenade iaf, gooo multikulti! :banana

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Fan vilken skön värld vi skulle ha om vi knullade sönder alla ras, lands, religions, kultur och etnicitetsgränser!

Sen fyllde du fjorton och började inse att det kostar att knulla. Direkt eller indirekt.
När du fyllt 30 inser du att det inte är värt det.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Har inte debatten lämnat huvudämnet lite väl mycket?? Devlis mitt fel.
Jag summerar i alla fall debatten hitills med att det finns biologiska skillnader mellan män och kvinnor som gör att kvinnor är mer lämpade att ta hand om hemmet men inga biologiska skillnader som förklarar mäns överrepresentation vad gäller våld och krminalitet. Då är det kulturella skillnader.

Å kvinnor som flyttar till Sverige är lycksökare!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag summerar i alla fall debatten hitills med att det finns biologiska skillnader mellan män och kvinnor som gör att kvinnor är mer lämpade att ta hand om hemmet

Å kvinnor som flyttar till Sverige är lycksökare!

Kvinnor har mindre fötter, det gör att dom kan stå närmare diskbänken.

Varför exluderar du alla andra kvinnor?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det där med kvinnoimporten är ju en sak.

Men varför är det aldrig någon som tar upp problemet med den bristande svenska kvinnoexporten?

gudrun_33548662.jpg

mona_sahlin_s_53259226.jpg

Olofsson_maud.jpg

error_button_98694012.png

Jag redigerade lite då sistnämnda person är för ful för att visas offentligt. I övrigt så måste jag säga att det var nog det vettigaste du har klämt ur dig på länge :tummenupp

Skillnaden mellan individer är som sagt större än den mellan könen. Även om kvinnor är "renligare" än män är t.ex Dee_Cati mer pedant än valfri kvinna...

Det är väl en bra egenskap, eller :va

Dagens kvinnor är inte vad de brukade vara. Nackdelarna är att de är latare, mer egensinniga och tar sig för stora friheter :mad:
Fördelarna är väl att de är betydligt lösaktigare än förr :rolleyes:

Angående den thailändska kvinnoimporten så tror jag inte att de har det sämre här, de blir antagligen dåligt behandlade i hemlandet också då många av dessa växer upp i muslimsk kultur och vi vet alla vad det innebär :brinnerup

Och det är ju inte så att de INTE känner till vad som väntar många i deras situation, svenska män är hårdvaluta där nere då de tydligen är bättre än genomsnittet att gifta sig med.

Last edited:

0scar

Guest
Jag börjar från fel håll:
-Allvarligt talat, så är det jag som gör just dessa grejer, tro det eller ej. Senast imorse fyllde jag på med strumpor och långärmad tröja i "reservlådan" på dagis.
-Kvinnor är samlare och män är jägare. Jag är ganska övertygad om att kvinnor är mentalt bättre på att ta hand om hus och hem (inte nödvändigtvis barn dock) än vad män är. Hur många gånger i ditt liv har du yttrat frasen "Det ser ju ut som ett jävla bombnedslag här" och hur många gånger har dina kvinnor gjort det? Min erfarenhet säger att kvinnor ser och reagerar helt annorlunda "i ett rum" än män gör, även om det såklart finns undantag åt bägge håll.

Man kan oxå ta den fysiska aspekten:
Det är ju ganska allmänt kännt att t ex en stor boxare med mycket muskelmassa tar ut sig betydligt fortare än vad en mindre, lättare boxare med mindre muskelmassa gör. Bara att böja sig ner för att dammsuga under sängen är ju betydligt jobbigare för en 100kg's karl än vad det är för ett 50kg's fruntimmer. Bara en sån sak!
Jag är hyfsat lång och redan efter 30 minuter vid diskbänken så börjar det knaka i rygg och nacke. Köket är helt enkelt mer anpassat för en nätt liten pingla än för en karlslok som mig. Garaget å andra sidan är ju direkt tvärtom.
Naturligtvis finns det även undantag här.

Edit: Jag lagar dessutom, med råge, mest mat i det här hushållet.

Ar du pa riktigt?

Hoppas du forstar att du med dina gelikar med med talibansyn pa kvinnor ar orsaken till att extremistpartier som FI finns.

Du far val skaffa en stol och sitta pa, eller fixa kok i din hojd om det stor dig sa fruktansvart. Du kanske kollade laget pa IKEA, for att vara saker pa att hojden passa frugan sa du slipper diska vareviga dag (du maste ju kunna utfora dina manssysslor i garaget som inte ar hojdanpassad efter din fru)?

Vad ar det dar for dravel, varfor skulle jag vara battre rustad mentalt till att ta hand om hus och hem? Sa du menar att da min kille ar bara manlig och slav till sina maliga gener istallet for rent ut sagt slo och slarvig da han inte orkar gora ett ryck och stada undan sitt skit och tomma diskbanken?

Och att jag ar superkvinnlig som faktiskt stor mig pa mogliga matrester, skitiga tallrikar och fotter som fastnar i mattan?

Hur ligger det till med mitt ex da (kanner att jag behover poangtera har, ett manligt ex), som var pedant och stadade vettet ur mig varteviga dag? Hermafrodit?

Du tror inte att hela ditt tankande och beteende hanger ihop med hur du ar uppfostrat, hur det sag ut hemma hos dig och vila intryck du vaxt upp med? Hade farsan din varit mer pedantisk person an din morsa hade du kanske tyckt annolrunda... For ledsen att behova saga detta och ruinera hela din varlsdbild, men det enda dar konet gor skillnad ar nar det ska fodas barn! Resten ar vad samhallet (foraldrarna, vannerna, media etc) har format dig till (har behovs det inga exemplar om muskler, tuttar, skagg eller langt har hindrar eller underlattar saker och ting).

Herregud. Finns FI kvar, for jag skriver fan upp mig direkt!

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Du far val skaffa en stol och sitta pa, eller fixa kok i din hojd om det stor dig sa fruktansvart. Du kanske kollade laget pa IKEA, for att vara saker pa att hojden passa frugan sa du slipper diska vareviga dag (du maste ju kunna utfora dina manssysslor i garaget som inte ar hojdanpassad efter din fru)?

Jag har problem med det där med att alla jävla diskbänkar är 2 dm för låga för mig, vilket gör att man får sträcka sig ner under kranjäveln och sånt där. Brukar ha ordentligt ont i rygg/nacke efter en omgång diskning.
Min lösning var rätt uppenbar, skaffa diskmaskin. ;)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år