Jag börjar från fel håll:
-Allvarligt talat, så är det jag som gör just dessa grejer, tro det eller ej. Senast imorse fyllde jag på med strumpor och långärmad tröja i "reservlådan" på dagis.
-Kvinnor är samlare och män är jägare. Jag är ganska övertygad om att kvinnor är mentalt bättre på att ta hand om hus och hem (inte nödvändigtvis barn dock) än vad män är. Hur många gånger i ditt liv har du yttrat frasen "Det ser ju ut som ett jävla bombnedslag här" och hur många gånger har dina kvinnor gjort det? Min erfarenhet säger att kvinnor ser och reagerar helt annorlunda "i ett rum" än män gör, även om det såklart finns undantag åt bägge håll.
Man kan oxå ta den fysiska aspekten:
Det är ju ganska allmänt kännt att t ex en stor boxare med mycket muskelmassa tar ut sig betydligt fortare än vad en mindre, lättare boxare med mindre muskelmassa gör. Bara att böja sig ner för att dammsuga under sängen är ju betydligt jobbigare för en 100kg's karl än vad det är för ett 50kg's fruntimmer. Bara en sån sak!
Jag är hyfsat lång och redan efter 30 minuter vid diskbänken så börjar det knaka i rygg och nacke. Köket är helt enkelt mer anpassat för en nätt liten pingla än för en karlslok som mig. Garaget å andra sidan är ju direkt tvärtom.
Naturligtvis finns det även undantag här.
Edit: Jag lagar dessutom, med råge, mest mat i det här hushållet.
Ar du pa riktigt?
Hoppas du forstar att du med dina gelikar med med talibansyn pa kvinnor ar orsaken till att extremistpartier som FI finns.
Du far val skaffa en stol och sitta pa, eller fixa kok i din hojd om det stor dig sa fruktansvart. Du kanske kollade laget pa IKEA, for att vara saker pa att hojden passa frugan sa du slipper diska vareviga dag (du maste ju kunna utfora dina manssysslor i garaget som inte ar hojdanpassad efter din fru)?
Vad ar det dar for dravel, varfor skulle jag vara battre rustad mentalt till att ta hand om hus och hem? Sa du menar att da min kille ar bara manlig och slav till sina maliga gener istallet for rent ut sagt slo och slarvig da han inte orkar gora ett ryck och stada undan sitt skit och tomma diskbanken?
Och att jag ar superkvinnlig som faktiskt stor mig pa mogliga matrester, skitiga tallrikar och fotter som fastnar i mattan?
Hur ligger det till med mitt ex da (kanner att jag behover poangtera har, ett manligt ex), som var pedant och stadade vettet ur mig varteviga dag? Hermafrodit?
Du tror inte att hela ditt tankande och beteende hanger ihop med hur du ar uppfostrat, hur det sag ut hemma hos dig och vila intryck du vaxt upp med? Hade farsan din varit mer pedantisk person an din morsa hade du kanske tyckt annolrunda... For ledsen att behova saga detta och ruinera hela din varlsdbild, men det enda dar konet gor skillnad ar nar det ska fodas barn! Resten ar vad samhallet (foraldrarna, vannerna, media etc) har format dig till (har behovs det inga exemplar om muskler, tuttar, skagg eller langt har hindrar eller underlattar saker och ting).
Herregud. Finns FI kvar, for jag skriver fan upp mig direkt!