Larm om cynisk kvinnoimport

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Angående den thailändska kvinnoimporten ... många av dessa växer upp i muslimsk kultur
:va

Nu har jag aldrig mött en muslimsk thailändare men du har säkert rätt med tanke på att nästan 4% av befolkningen är muslimer i Thailand

Jag skulle å andra sidan vara beredd att påstå att det knappast är de muslimska thailändskorna som hamnar i Sverige.

0scar

Guest
Där håller jag iofs med dig till fullo och där är jag noga med att dra gränsen här hemma. Jag tänker fan inte få dåligt samvete över att jag gjort mindre bara för att hon la fyra timmar på att sy upp nya gardiner för fjärde gången i år enbart för att de hade så bra pris på det där supersnygga tyget som matchar vår soffklädsel.

Hon kommer ju knappast ta disken en hel vecka bara för att jag lagt en dag på att installera nya högtalare i bilen.

Kanns givet, finns det verkligen folk som anser nagot annat och haller millimeter-rattvisa over banala saker som detta?

Inte undra pa skilsmassostatisken ser ut som den gor, fan att folk inte kan leva med varandra som normala manniskor. Allt ska kategoriseras.

Nar vi anda haller pa:http://ladydahmer.se/2011/may/antingen-sa-anstaller-egmont-bara-de-som-ar-s.html#comment

Alla ni som har ungar, varlden kommer att likna talibanstyrt manshimmel inom overskadlig framtid med denna utveckligen.

Mer scrapbooking och disk for kvinnorna, YES ligger i vara gener och det gors bast att ga tillbaka till hur varlden sag ut for 100 ar sen. Inget gnall over importfruar, kvinnors rattigheter eller icke-mans-anpassade diskbankar!

Eller?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
:va

Nu har jag aldrig mött en muslimsk thailändare men du har säkert rätt med tanke på att nästan 4% av befolkningen är muslimer i Thailand

Jag skulle å andra sidan vara beredd att påstå att det knappast är de muslimska thailändskorna som hamnar i Sverige.

Du har med andra ord inte varit på västkusten i Thailand där det kryllar av de små liven. Att det bara är 4% låter konstigt men det låter jag vara osagt.
Jag känner till 3st importare från Thailand, två av dessa är av muslimsk härkomst. Detta grundar jag mina "åsikter" på, givetvis ingen vetenskaplig undersökning utförd av Sifo.

Oavsett religion så tror jag bestämt att de har det bättre här än där och de är knappast ovetande om vad som väntar eller kan inträffa, men de tar helt enkelt den risken.
Och jag är övertygad om att merparten av dem blir väldigt bra behandlade av sina svenska män men som vanligt så hamnar ju det positiva i skymundan.

Och nej, jag är varken för eller emot den Thailändska kvinnoimporten. De är ju inte speciellt vackra därav är jag tveksam till det men de är ju duktiga på att laga god mat och därav är jag positiv. Så jag låter det vara osagt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag känner till 3st importare från Thailand...

Oavsett religion så tror jag bestämt att de har det bättre här än där

Där jag bor är det väldigt många som är från thailand, bl.a. min närmsta granne och ytterligare en ett par hus bort och dessa är buddister liksom alla andra thailändskor/thailändare jag stött på i Sverige så min bild är den motsatta och stöds av det faktum att 95% av alla thailändare är just buddister...

Men jag håller med, de flesta får det bättre här och kommer inte hit p.g.a cyniska "importörer". Båda mina grannar har träffat sina svenska män på andra sätt än via någon form av "importförfarande".

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Oj jävvlar! Jag tror bestämt att jag pissade i genuspoolen :näsblod:arsele

Ar du pa riktigt?

Ibland.

Hoppas du forstar att du med dina gelikar med med talibansyn pa kvinnor ar orsaken till att extremistpartier som FI finns.

Jag tycker det är fint att det finns extremistpartier som FI. Finns inget roligare än att reta upp en riktigt rabiat feminist. Verkar som jag lyckades ännu en gång. :)

Du far val skaffa en stol och sitta pa, eller fixa kok i din hojd om det stor dig sa fruktansvart. Du kanske kollade laget pa IKEA, for att vara saker pa att hojden passa frugan sa du slipper diska vareviga dag (du maste ju kunna utfora dina manssysslor i garaget som inte ar hojdanpassad efter din fru)?

Du låter ju lite som att du redan är högt uppsatt inom FI, med ett par riktigt röda och fina strumpor långt uppdragna ovanför knäna?
Jag ska tänka på din retorik nästa gång jag ser ett fruntimmer som fått punka efter vägen, då ska jag stanna och upplysa henne om att hon kan väl för fan skaffa en lättare bil eller kanske en moped så hon orkar att byta sitt jävla hjul själv? Eller när man har handlat så kan jag säga till kärringen att hon får väl förihelvete TA I LITE när hon får bära alla kassarna själv, och att hon handlade extra mycket för att slippa bära nåt själv!

Vad ar det dar for dravel, varfor skulle jag vara battre rustad mentalt till att ta hand om hus och hem? Sa du menar att da min kille ar bara manlig och slav till sina maliga gener istallet for rent ut sagt slo och slarvig da han inte orkar gora ett ryck och stada undan sitt skit och tomma diskbanken?

Som sagt, vi kanske inte behöver dra allt till det extrema, efter som det sällan är så i hemmen? Som jag skrev så har det inget med slöhet att göra. Killar ser normalt inte ett rum på samma sätt som en kvinna gör, varför tror du annars att 99% av världens fruntimmer t ex är intresserade av heminredning, medans siffran för män troligen ligger runt 1% (och då är halva den procenten homosexuell)? Du är välkommen att motbevisa mig.

Och att jag ar superkvinnlig som faktiskt stor mig pa mogliga matrester, skitiga tallrikar och fotter som fastnar i mattan?

Jag tycker inte du låter värst kvinnlig alls. Snarare rabiat.

Hur ligger det till med mitt ex da (kanner att jag behover poangtera har, ett manligt ex), som var pedant och stadade vettet ur mig varteviga dag? Hermafrodit?

Har du nånsin i livet stött på en situation där det inte finns undantag? Nej, inte jag heller.

Du tror inte att hela ditt tankande och beteende hanger ihop med hur du ar uppfostrat, hur det sag ut hemma hos dig och vila intryck du vaxt upp med? Hade farsan din varit mer pedantisk person an din morsa hade du kanske tyckt annolrunda... For ledsen att behova saga detta och ruinera hela din varlsdbild, men det enda dar konet gor skillnad ar nar det ska fodas barn! Resten ar vad samhallet (foraldrarna, vannerna, media etc) har format dig till (har behovs det inga exemplar om muskler, tuttar, skagg eller langt har hindrar eller underlattar saker och ting).

Nej det tror jag inte. Och jag lovar dig, det finns ingenting du kan säga som kan ruinera min världsbild. Din världsbild är så jävla skev att du inte ens själv fattar det. Du verkar så jävla insnöad i de totalt hjärndöda genusteorierna att din världsbild måste se ut som totalt kaos.
Du är garanterat en sån som tror att människan inte alls är ett djur utan nån högre stående varelse som man kan omprogrammera lite efter hur senaste batikhäxe-rön är på nån genuskurs på folkhögskolan. Så är det inte. Ryck av kläderna, stäng av strömmen och ställ ut i skogen så är vi som vilken jävla primat som helst inom loppet av några veckor. Då kan ju du sitta där med ditt jävla genustänk så får vi se hur länge du klarar dig.

Herregud. Finns FI kvar, for jag skriver fan upp mig direkt!

:hej:såjaponken

Last edited:

0scar

Guest

Du vet ingenting om min varldsbild, men visst skiljer sig den en hel del fran din som du anser hushallssysslor och andra vardagliga masten ar konsbetingade. Och att jag kanske tycker din argument till att undvika diskning for att diskbanken passar din tjej battre ligger ratt hogt pa "dagens dummaste"-listan.

Har hade jag tankt gora litet tankexperiment da jag undrade hur du tankte men trottnade innan jag borjade. Nar du far ungar kanske du inser vilken skillnad det gors mellan konen idag, och forstar lite vad jag stravar efter.

Men tills dess, lat oss halla flickor rosa och sota och pojkar tuffa och spannande sa behover du inte handskas med rabiata feminister (vilket ar vad man far hora sa fort man inte tycker det ar skitkul med asikter som dina). Men det ar ok, vissa killar har svart for att komma pa argument och kor garna pa feministtugget.

Last edited:

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Du vet ingenting om min varldsbild, men visst skiljer sig den en hel del fran din som du anser hushallssysslor och andra vardagliga masten ar konsbetingade. Och att jag kanske tycker din argument till att undvika diskning for att diskbanken passar din tjej battre ligger ratt hogt pa "dagens dummaste"-listan.

Har hade jag tankt gora litet tankexperiment da jag undrade hur du tankte men trottnade innan jag borjade. Nar du far ungar kanske du inser vilken skillnad det gors mellan konen idag, och forstar lite vad jag stravar efter.

Men tills dess, lat oss halla flickor rosa och sota och pojkar tuffa och spannande sa behover du inte handskas med rabiata feminister (vilket ar vad man far hora sa fort man inte tycker det ar skitkul med asikter som dina). Men det ar ok, vissa killar har svart for att komma pa argument och kor garna pa feministtugget.

Du vet inte värst mycket du heller, bevisligen. Jag har 2 egna barn och har genomlevt inte mindre än 6 "plastungar" så kom inte med nåt "När du skaffar barn...", tack.
Jag har en son och en dotter, och då kanske du kan förklara för mig varför min son, utan några som helst yttre påverkningar, totalt ignorerar "tjejiga" leksaker och går direkt på bilar och tåg? Varför tjatar han dagarna i ända om Batman, Spindelmannen, Darth Vader (som han inte ens sett) och inte om Gudryn Schyman och Hello Kitty? Varför går han ifrån TV:n när det är "My little pony", "Brats" och till och med "Fiffi", men står naglad när det är mer "killiga" program?
Hur var det med "inte kan komma på argument"?

Sen var det ju typiskt dig som fruntimmer att gå in i "offer-rollen" direkt angående mitt argument om diskning. Jag skrev inte nånstans att jag undvek diskning, jag skrev att diskbänken är anpassad efter fruntimrets fysik mer än min. FYI diskar jag fortfarande mer än mitt fruntimmer gör, så här undviks ingenting. Med mitt exempel så undrade jag mest varför fruntimmer tycker att det är ok att karlar gör saker som inte är anpassade för fruntimmer, medans det blir ett jävla liv när man vänder på steken? Förklara gärna det?

Jag fattar inte att folk fortfarande tror att vi är precis exakt samma sak med skillnaden penis/slida. Herregud jag skulle kunna överbevisa dig tills du inte får luft längre, att det är jävla trams och nonsens, så du kan spara en massa tid genom att ge upp direkt.

Last edited:

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Jag har en son och en dotter, och då kanske du kan förklara för mig varför min son, utan några som helst yttre påverkningar, totalt ignorerar "tjejiga" leksaker och går direkt på bilar och tåg? Varför tjatar han dagarna i ända om Batman, Spindelmannen, Darth Vader (som han inte ens sett) och inte om Gudryn Schyman och Hello Kitty? Varför går han ifrån TV:n när det är "My little pony", "Brats" och till och med "Fiffi", men står naglad när det är mer "killiga" program?
Hur var det med "inte kan komma på argument"?
Jag måste verkligen instämma där. Min treåriga son, som är lillebror till sin fyra år äldre syrra, är och har alltid varit helt ointresserad av hennes gigantiska samling av Barbies och söta små troll. Han vill ha grävskopor, traktorer och flygplan. Likaså när det gäller TV-program. Det är fanimej en ständig kamp om hennes Barbie och Winx-filmer eller hans samling av Stora maskiner eller Meckar-Micke ska rulla i DVD:n. Två TV-apparater löste det problemet :).

Jag fattar verkligen inte varför det är ett problem att pojkar och flickar, män och kvinnor i grunden är fundamentalt olika.

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
För att gå tillbaks till trådstarten lite så tror jag att problemet på sikt är övergående. Det finns väl ingen förnuftig thaikvinna som kommer vilja bosätta sig i den islamistiska överförmyndarstat till u-land med inbördeskrig som Sverige kommer att vara inom 20 år om man går efter riktningen vi har idag?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
prickfattig text....

Nu har det gått så långt att jag inte ens läser dina inlägg, detta i sin tur innebär att alla svar på dina blir lidande i brist på ursprungstexten. Lägg in din adress så skall jag personligen starta en insamling och skicka ett tangentbord med åäö till dig.

Litar du inte på mina avsikter :hihi så pm.a valfri och jag kan nästan garantera att denne skickar dig ett.

0scar

Guest
Nu har det gått så långt att jag inte ens läser dina inlägg, detta i sin tur innebär att alla svar på dina blir lidande i brist på ursprungstexten. Lägg in din adress så skall jag personligen starta en insamling och skicka ett tangentbord med åäö till dig.

Litar du inte på mina avsikter :hihi så pm.a valfri och jag kan nästan garantera att denne skickar dig ett.

Med tanke pa att jag pratar om genusproblematik pa ett killdominerat hojforum och responsen pa detta, har du verkligen inte missat nat Skaggo :)D)!

Och inte fan jag kan hjalpa att folk pa denna sida polen don't do dots:mad:

:tungan

Back to topic!

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Med tanke pa att jag pratar om genusproblematik pa ett killdominerat hojforum och responsen pa detta, har du verkligen inte missat nat Skaggo :)D)!

Och inte fan jag kan hjalpa att folk pa denna sida polen don't do dots:mad:

:tungan

Back to topic!

Men jag vill ju läsa, bara det att mitt sinne inte klarar hålla koncentrationen på texten, utan börjar spåna på en massa annat.

Genusfrågor är något av det roligaste jag vet (om motparten är kvinna), speciellt på något kalas när jag har tagit en extra öl.:D

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Vad jag kommer att hata mig själv för detta!

Dreggel har, om vi ska hårddra det, rätt i att kvinnor är bättre lämpade att städa än män!
Det råder idag ingen tvekan om att den kvinnliga och den manliga hjärnan skiljer sig åt på många plan. Jag orkar inte bli alltför teknisk eller detaljerad men våra olika metoder att skanna av omgivningen gör att kvinnor har lättare att uppfatta dammråttor.
En av de som framfört denna idé var professor Annika Dahlström, hjärnforskare, och något hon fick en hel del skit för att personer som har bestämt sig för att vi är lika.

Det finns givetvis fler skillnader men jag tror inte att detta är rätt tid eller plats att ta den debatten...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det råder idag ingen tvekan om att den kvinnliga och den manliga hjärnan skiljer sig åt på många plan. Jag orkar inte bli alltför teknisk eller detaljerad men våra olika metoder att skanna av omgivningen gör att kvinnor har lättare att uppfatta dammråttor.

Jag tror väldigt många är rörande överens om att det finns skillnader som gör att tjejer lättare ser damråttor (och omatchade gardiner och nya tallriksunderlägg och stänk på badrummspegeln och skit på fönstret och fläckar på besticken och och och.....)

MEN den stora frågan är om det finns något om gör dem mer lämpade att faktiskt städa bort skiten? Finns det något biologiskt som gör dem mer lämpade att manövrera en dammsugare eller som gör dem mindre uttråkade och självmordsbenägna av att stryka skjortor o.s.v.?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tror väldigt många är rörande överens om att det finns skillnader som gör att tjejer lättare ser damråttor (och omatchade gardiner och nya tallriksunderlägg och stänk på badrummspegeln och skit på fönstret och fläckar på besticken och och och.....)

MEN den stora frågan är om det finns något om gör dem mer lämpade att faktiskt städa bort skiten? Finns det något biologiskt som gör dem mer lämpade att manövrera en dammsugare eller som gör dem mindre uttråkade och självmordsbenägna av att stryka skjortor o.s.v.?

Finders keepers.
Inte biologiskt, men ändå en "bra" anledning. Hehe.

0scar

Guest

Tack Korven for att du lyckas formulerade det hela mer begripligt an jag!:Bugar

Last edited:

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj

Jo fast nu delar ni ju upp frågan. Vi skulle ju till och med kunna hårddra det så hårt att säga:
"Är kvinnor mer lämpade än män att avlägsna oönskade partiklar från metall, trä och porslin?"
Då är ju svaret kanske nej, men jag tycker frågan innehåller mycket mer än så. 0scar tycker att det räcker så.

0scar

Guest
Jo fast nu delar ni ju upp frågan. Vi skulle ju till och med kunna hårddra det så hårt att säga:
"Är kvinnor mer lämpade än män att avlägsna oönskade partiklar från metall, trä och porslin?"
Då är ju svaret kanske nej, men jag tycker frågan innehåller mycket mer än så. 0scar tycker att det räcker så.

Vad mer an sa ar det? Var det inte precis det detta handlade om, huruvida kvinnor ar battre anpassade (i brist pa annan formulering) till att skrubba, dra en dammsugare eller torka ytor?

Vad galler resten av diskussionen kring genetiken ar det poanglost, da det finns 2 pappor har med soner som bada foredrar pojkleksaker (vad fan ar pojk- vs. flickleksaker btw). Da maste alltsa problemet vara pahittat. Vi fortsatter kopa Barbie till tjejerna och bilar till grabbarna, utan att reflektera och varldsfreden ar bevarat.

Allt ar som det ska vara:tummenupp

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Om nu män har svårt o se dammtussar mm så kan väl kvinnorna påminna männen om att det kanske skulle behöva städas.Och kanske stå ut med att männen inte gör på exakt samma sätt som de när de städar eller tvättar

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år