Oj jävvlar! Jag tror bestämt att jag pissade i genuspoolen
Ibland.
Hoppas du forstar att du med dina gelikar med med talibansyn pa kvinnor ar orsaken till att extremistpartier som FI finns.
Jag tycker det är fint att det finns extremistpartier som FI. Finns inget roligare än att reta upp en riktigt rabiat feminist. Verkar som jag lyckades ännu en gång.
Du far val skaffa en stol och sitta pa, eller fixa kok i din hojd om det stor dig sa fruktansvart. Du kanske kollade laget pa IKEA, for att vara saker pa att hojden passa frugan sa du slipper diska vareviga dag (du maste ju kunna utfora dina manssysslor i garaget som inte ar hojdanpassad efter din fru)?
Du låter ju lite som att du redan är högt uppsatt inom FI, med ett par riktigt röda och fina strumpor långt uppdragna ovanför knäna?
Jag ska tänka på din retorik nästa gång jag ser ett fruntimmer som fått punka efter vägen, då ska jag stanna och upplysa henne om att hon kan väl för fan skaffa en lättare bil eller kanske en moped så hon orkar att byta sitt jävla hjul själv? Eller när man har handlat så kan jag säga till kärringen att hon får väl förihelvete TA I LITE när hon får bära alla kassarna själv, och att hon handlade extra mycket för att slippa bära nåt själv!
Vad ar det dar for dravel, varfor skulle jag vara battre rustad mentalt till att ta hand om hus och hem? Sa du menar att da min kille ar bara manlig och slav till sina maliga gener istallet for rent ut sagt slo och slarvig da han inte orkar gora ett ryck och stada undan sitt skit och tomma diskbanken?
Som sagt, vi kanske inte behöver dra allt till det extrema, efter som det sällan är så i hemmen? Som jag skrev så har det inget med slöhet att göra. Killar ser normalt inte ett rum på samma sätt som en kvinna gör, varför tror du annars att 99% av världens fruntimmer t ex är intresserade av heminredning, medans siffran för män troligen ligger runt 1% (och då är halva den procenten homosexuell)? Du är välkommen att motbevisa mig.
Och att jag ar superkvinnlig som faktiskt stor mig pa mogliga matrester, skitiga tallrikar och fotter som fastnar i mattan?
Jag tycker inte du låter värst kvinnlig alls. Snarare rabiat.
Hur ligger det till med mitt ex da (kanner att jag behover poangtera har, ett manligt ex), som var pedant och stadade vettet ur mig varteviga dag? Hermafrodit?
Har du nånsin i livet stött på en situation där det inte finns undantag? Nej, inte jag heller.
Du tror inte att hela ditt tankande och beteende hanger ihop med hur du ar uppfostrat, hur det sag ut hemma hos dig och vila intryck du vaxt upp med? Hade farsan din varit mer pedantisk person an din morsa hade du kanske tyckt annolrunda... For ledsen att behova saga detta och ruinera hela din varlsdbild, men det enda dar konet gor skillnad ar nar det ska fodas barn! Resten ar vad samhallet (foraldrarna, vannerna, media etc) har format dig till (har behovs det inga exemplar om muskler, tuttar, skagg eller langt har hindrar eller underlattar saker och ting).
Nej det tror jag inte. Och jag lovar dig, det finns ingenting du kan säga som kan ruinera min världsbild. Din världsbild är så jävla skev att du inte ens själv fattar det. Du verkar så jävla insnöad i de totalt hjärndöda genusteorierna att din världsbild måste se ut som totalt kaos.
Du är garanterat en sån som tror att människan inte alls är ett djur utan nån högre stående varelse som man kan omprogrammera lite efter hur senaste batikhäxe-rön är på nån genuskurs på folkhögskolan. Så är det inte. Ryck av kläderna, stäng av strömmen och ställ ut i skogen så är vi som vilken jävla primat som helst inom loppet av några veckor. Då kan ju du sitta där med ditt jävla genustänk så får vi se hur länge du klarar dig.
Herregud. Finns FI kvar, for jag skriver fan upp mig direkt!