Nån som testat HCHF?
Även kallad extra allt och snåla inte på majonnäsen.
Nån som testat HCHF?
Protein bygger muskler
Men jag tror att om man inte är överviktigt eller lider av någon form av livsstilssjukdom (diabetes, HBT, IBS osv) så är inte "bra" kolhydrater dåligt.
Tror som Jacob Gudiol: "Det viktiga är att låta bli skitmaten".
Duh.
Energi behövs för att kunna träna.
Nej, kolhydrater är inte dåligt. LCHF är ju någon sorts bantningsdiet som går ut på att ha ett underskott av energi. Därför är jag lite fundersam på effekterna på kroppen när man samtidigt försöker bygga.
Duh.
Energi behövs för att kunna träna.
Nej, kolhydrater är inte dåligt. LCHF är ju någon sorts bantningsdiet som går ut på att ha ett underskott av energi. Därför är jag lite fundersam på effekterna på kroppen när man samtidigt försöker bygga.
Fett innehåller väl lite energi?
Sorry för lite offtopic:
Mycket intressant TED-talk ang. vikten av våran kost
Här är två stycken intervjuer ang. LCHF. En neutral och en anti (väldigt anti, haha).
Karin Jonsson
Paolo Roberto
Haha, han är rolig Paolo (antagligen utan att veta om det eller försöka vara det).
Kommentarerna på hans intervju är också rätt underhållande.
öspännande, första dagen, provat blomkålsris. helt ok när man dränker de i godsaker.
handlat ett litet grundlager och de blir faen inte billigt men samtidigt spar man in på godsaker och utemat.
spännande, första dagen, provat blomkålsris. helt ok när man dränker de i godsaker.
handlat ett litet grundlager och de blir faen inte billigt men samtidigt spar man in på godsaker och utemat.
Biverkningarna kommer några år senare:
Känt av nga biverkningar?
Biverkningarna kommer några år senare:
http://www.aftonbladet.se/halsa/kvinnlighalsa/article16268577.ab
Allt fler kvinnor får bröstcancer. På bara fem år har
antalet drabbade ökat med 20 procent.
En kraftig ökning som framförallt tros bero på nya levnadsvanor.
[...]
Fet mat misstänks öka risken för bröstcancer, vilket i så fall skulle innebära att populära dieter som GI och LCHF inte är att rekommendera om man vill skydda sig mot bröstcancer,
Jag vägrar ge AB en "hit". Men det skulle vara intressant att veta källan till den kommentaren? Är det AB's egna "journalist" som dragit den slutsatsen eller är det någon som faktiskt besitter lite kunskap i ämnet?
Vill du ha ännu mer borgerlig media än AB så finns även Metro http://www.metro.se/halsa/fettdiet-kan-ligga-bakom-okning-av-brostcancer/EVHmbs!mDz230Yqxm0a2/Jag vägrar ge AB en "hit". Men det skulle vara intressant att veta källan till den kommentaren? Är det AB's egna "journalist" som dragit den slutsatsen eller är det någon som faktiskt besitter lite kunskap i ämnet?
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |