goshow
snöar
jaha. vad är det för fel på svett och anabola då?
Jag testar för tillfället att baka med LCHF i åtanke, så istället för vetemjöl kör jag kokosnötsmjöl (60 procent mindre kolhydrater än vetemjöl) och istället för socker ett sötningsmedel kallat sukrin.
LCHF ja.... blir o provbaka lite bröd och testa nya maträtter i helgen - tänk, bara en sån sak, byter man livsstil en stund så lär man sig nya saker, upptäcker nya smaker och det är en rätt häftig upplevelse!
Det är märkligt hur människan är funtad... jag har varit vegetarian i 18 år snart och min erfarenhet är att ämnet mat är mer kontroversiellt och upprörande för människor i ett land som Sverige än både politik, religion eller vad som helst annat... Man rör faan inte svensk falukorv och på julen måste man äta på ett visst sätt osv... När någon säger att de gör andra val i maten så blir man direkt lynchad och ifrågasatt - oavsett. Detta har inneburit att vissa bekantskaper har slängts ut från min närvaro för jag orkar inte år efter år bli ifrågasatt på mina val... Varför kan man inte bara acceptera att vi är alla olika, vi bör och SKA göra olika val, konstigt vore väl annars. Nu började jag med LCHF för tre veckor sedan... då jävlar startade häxjakten igen "vadå? LCHF med veggostyle, det går väl inte, hur klarar du o träna, får du verkligen äta det där...osv?"
Efter 18 års erfarenhet av just denna jakt så är jag nu ganska luttrad så jag bara sträcker stolt på mig och säger "jag gör mina val och lever mitt liv som jag vill, du får göra dina egna val... lev med det". Att argumentera mat med människor är som att försöka snacka sönder ett berg... det går inte!
LCHF ja.... blir o provbaka lite bröd och testa nya maträtter i helgen - tänk, bara en sån sak, byter man livsstil en stund så lär man sig nya saker, upptäcker nya smaker och det är en rätt häftig upplevelse!
Lev och låt andra leva sina liv - thats my point! Dela erfarenheter är däremot något annat, mer sånt. Kärlek på er denna härliga fredag
Enligt min erfarenhet är det aldrig någon som argumenterar / har åsikter om mitt liv och mina val om jag inte väljer att ta upp/visa eller proklamera dem.
Ät vad du vill, låt andra äta vad de vill och håll klaffen om dina val ska du se att ingen bråkar med dig.
Vet inte vad "sukrin" är, men anser att vanligt socker (gärna råsocker, honung eller liknande lågprocessat) är bättre än sötningsmedel.
Dessutom glömde du cannabis i browniereceptet.
http://lchfbutiken.se/171/sukrin-500g
Kolhydratbaserat sötningsmedel som kroppen inte kan ta upp, trots att vi reagerar på ämnet genom att känna sötma. Tycker att det verkade kul att testa och se om det så kallade mirakelsockret faktiskt håller vad det lovar, och än så länge verkar det positivt. Förvisso ganska dyrt, men enligt de flesta recept och trådar jag läst så använder man mycket mindre av detta än socker (man kan inte ersätta det ena med det andra rakt av) så det går åt mindre och man går framförallt upp mindre. Tycker att det verkar coolt att kunna baka grejer och moffa i sig bakelser och kakor utan att behöva oroa sig för att dieten ska gå åt helvete, ty jag är tyvärr ganska kaksvag...
Hur reagerar kroppen då?
Sötningsmedel som inte tas upp av kroppen brukar göra att kroppen reagerar på smaken och förbereder sig på att processa sockret.
Som inte kommer.
Då har du en kropp som vill ha socker.
Då äter du mer av sötningsmedlet.
Spiral mot fetma och diabetes.
Mycket kakao och lite socker brukar funka för kakomaner.
Tror jag.
Fast det jag hört om det här sockret är att det varken ger en blodsockerhöjning (eftersom vi inte kan ta upp det) eller ett insulinsvar (eftersom det inte finns något höjt blodsocker att reagera på). Utebliven insulinreaktion ger inget ökat sötsug... Det jag hört om det här sötningsmedlet är att det skiljer sig från exempelvis aspartambaserade sötningsmedel just på grund av dessa punkter, så därför tycker jag att det skulle bli kul att testa.
Då har du nog koll på läget.
Vill inte att du skall svulla "nyttiga kemikalier" uta att tänka efter.
Du verkar ju dock ha tänkt efter före.
Tja, jag försöker iallafall. Skulle jag behöva välja mellan sockerkakor eller inga kakor skulle jag välja inga kakor eftersom jag för tillfället slåss med övervikt, men kan man nu både ha kakan och äta den (dvs lågkalorikakor) så tycker jag att det skulle vara värt att utforska då jag gillar kakor
Skåningar är feta, rödlätta och ätandes.
Inget att göra åt.
Det är märkligt hur människan är funtad... jag har varit vegetarian i 18 år snart och min erfarenhet är att ämnet mat är mer kontroversiellt och upprörande för människor i ett land som Sverige än både politik, religion eller vad som helst annat... Man rör faan inte svensk falukorv och på julen måste man äta på ett visst sätt osv... När någon säger att de gör andra val i maten så blir man direkt lynchad och ifrågasatt - oavsett.
Jag är född i uppsala
Tänkte även säga det att jag följer inte LCHF slaviskt utan kör min egen variant LCHP (low carbon high protein). Försöker ersätta de flesta kolhydraterna i kosten med antingen grova grönsaker eller kött, fettintaget håller jag på ungefär samma nivå som innan (vilket i och för sig inte är lågt men det är inte oinormalt högt heller). Verkar funka för mig än så länge
Jag tar föresten tillbaks mitt uttalande angående saknade ingredienser, baserat på en film från lundtrakten.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|