LCHF - Erfarenheter

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det där är fan inte illa pinkat. Ner till 73 kilo från 100 :klappar
Jag är på väg till 90 från 102, men man kanske skulle höja ribban lite :)

Hur lång är du?

Tack så mycket! :)

Det är bara att kämpa på så långt man vill, lycka till! :tummenupp

181 ca :)

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Ja, helt klart grymt bra gjort! :tummenupp

Men jag gick ner 25Kg på 5 mån med LCHF men jag fick faan inga magrutor. :(
Så jag tror nog du tränat lite också. :)
Ungefär hur mycket per vecka och vad?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Hur ska du förklara detta Busken? Du säger ju att du inte har några magrutor :hihi

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
många som påstår att man går upp allt igen om man börjar på som vanligt igen men nu har man haft sommaruppehåll och jag har ätit mycket glass och en del skräpmat. äter dock inte lika mycket mat el karra som förr. står stabilt på minus 20+ kg.
nåra veckor till så ska man börja igen.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
många som påstår att man går upp allt igen om man börjar på som vanligt igen men nu har man haft sommaruppehåll och jag har ätit mycket glass och en del skräpmat. äter dock inte lika mycket mat el karra som förr. står stabilt på minus 20+ kg.

Jag har inte heller märkt någon markant skillnad. När jag skräpåt ordentligt gick jag upp ca 3kg.
Det är inte mycket av de 20kg jag gått ner :)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har inte heller märkt någon markant skillnad. När jag skräpåt ordentligt gick jag upp ca 3kg.
Det är inte mycket av de 20kg jag gått ner :)

Jag gick er 12 pannor för två år sedan, utan större ansträngning.
Nu har jag gått upp typ 8 av dessa, utan större ansträngning :huvet

Passivitets- och semesterfettet smyger sig på rätt snabbt!

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Jag gick er 12 pannor för två år sedan, utan större ansträngning.
Nu har jag gått upp typ 8 av dessa, utan större ansträngning :huvet

Passivitets- och semesterfettet smyger sig på rätt snabbt!

:D Så är det ju när vi bara lever för dagen.
Det fina är ju att ha en lösning man vet är enkel :tummenupp

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

Jag är helt sockerfri, gått från socker i kaffe till kaffe med mjölk.
Inget sug efter läsk, godis och inga hungerkänslor. Svårt att sia om framtiden men nu smakar mineralvatten godis och igår gjorde jag smootie på färska jordgubbar och det var sött som godis.
Det kommer och har konmit platåer men ändrade matvanor å motion så tror jag att jag har okej kontroll.
Jag har aldrig (!) tidigare gått på ngt diet/bantat utan lchf var en chansning att bli av med IBS och då jag idag är helt besvärsfri så vill jag inte tillbaka till gamla vanor, då lär jag få IBS:en tillbaka.

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Synd att man inte tog några före-bilder innan. Hade vart kul och bra för självförtroendet att ha. Är 1.91 och väger 79-80 pannor. Har gått ner 12kg på 3 mån. Motion och LCHF is da shit!
Nu kan man ju skönja tvättbrädan man hade för 20 år sen! Skulle väl egentligen slita på gymmet men de skiter jag i. Det får räcka med att ana den.:hihi

EDIT; Bra jobbat Bushido!

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Synd att man inte tog några före-bilder innan. Hade vart kul och bra för självförtroendet att ha. Är 1.91 och väger 79-80 pannor. Har gått ner 12kg på 3 mån. Motion och LCHF is da shit!
Nu kan man ju skönja tvättbrädan man hade för 20 år sen! Skulle väl egentligen slita på gymmet men de skiter jag i. Det får räcka med att ana den.:hihi

Tog inga heller, inga helkropps i alla fall :skrämd:gnissla

I kväll blir det räkor och vin :banana
Tjejkompisarna sitter väl å pimplar sin pulverdrink :hihi

Last edited:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj

Bra jobbat :) Jag har försökt hitta bilder på mig från 85kg, men hittar inga. Det var väl inte så kul att ta kort kanske :3freak

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Tack så mycket :)

Lite ja, men faktiskt nästanm bara kondition och löpning. jag har en ganska god grundfysik och är stark rent naturligt, så just styrka är inte något jag känt ett behov av att träna. Tränar således inget på gym, det lilla jag kört har varit ren hemmaträning i form av armhävningar och liknande. Och i ganska liten mängd, kanske ett litet pass i veckan eller något med lite olika övningar. I övrigt nästan bara löpning.

Hur ska du förklara detta Busken? Du säger ju att du inte har några magrutor :hihi

Har jag ju inte riktigt heller, det bara framträder ett diffust mönster av valkar när jag spänner mig:gnissla När jag slappnar av är det helt slätt, så det tänker jag inte visa :D Men såhär ser jag ut nu. Syns ju inte alltför mycket direkt :) Skyller på tur med ljussättningen :D

DSC_0633.jpg

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Bra jobbat :) Jag har försökt hitta bilder på mig från 85kg, men hittar inga. Det var väl inte så kul att ta kort kanske :3freak

Tack, bra jobbat själv!

Men i ärlighetens namn så är det ju med betoning på skönja..:hihi

Jo det är väl så kanske. När man väl vart överens med sig själv att det var dags att ta itu med det så var iaf jag så innerligt trött på mig själv så jag tänkte aldrig tanken liksom.
Tvivlade nog på att jag ens skulle kunna slutföra det så what's the point?
Lite synd nu.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Tack, bra jobbat själv!

Men i ärlighetens namn så är det ju med betoning på skönja..:hihi

Jo det är väl så kanske. När man väl vart överens med sig själv att det var dags att ta itu med det så var iaf jag så innerligt trött på mig själv så jag tänkte aldrig tanken liksom.
Tvivlade nog på att jag ens skulle kunna slutföra det så what's the point?
Lite synd nu.

Det får spela kvitta. Känslan i rörlighet tycker jag är den stora förändringen.
Jag upplevde mig aldrig som överviktig utseendemässigt. Jag har ett skadat ego på det sättet att jag alltid tycker att jag är sktisnygg :hihi

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Tack så mycket :)

Lite ja, men faktiskt nästanm bara kondition och löpning. jag har en ganska god grundfysik och är stark rent naturligt, så just styrka är inte något jag känt ett behov av att träna. Tränar således inget på gym, det lilla jag kört har varit ren hemmaträning i form av armhävningar och liknande. Och i ganska liten mängd, kanske ett litet pass i veckan eller något med lite olika övningar. I övrigt nästan bara löpning.

Har jag ju inte riktigt heller, det bara framträder ett diffust mönster av valkar när jag spänner mig:gnissla När jag slappnar av är det helt slätt, så det tänker jag inte visa :D Men såhär ser jag ut nu. Syns ju inte alltför mycket direkt :) Skyller på tur med ljussättningen :D

View attachment 389877

:rofl säger han och lägger upp en bild där rutorna syns tydligt.
Detta kallas skev självbild :fakta

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
:rofl säger han och lägger upp en bild där rutorna syns tydligt.
Detta kallas skev självbild :fakta
Jag kallar dem tveksamma och diffusa, inte totalt ickeexisterande:fakta vet ju att de finns där under sista centimetern magfett och kan få fram dem med lite spänn, men rent generellt så nja... :gnissla

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Nä men du vet det går bra med efter-bilder med vettu..:D ;)

Hatar att vara med på kort men bjuder på dessa (får bära eller brista ) :gnissla.:crash

Kort på mig i polo taget förra sommaren, de andra två är taget vid Nurburgring i juli i år samt i dagarna.

I morgon ska vi inhandla en sandsäck, upp med en bild på SJ och det lär nog bli en effektiv träning :hihi

Känns så otroligt skönt att få vara fri från alla infektioner så man kan träna regelbundet (förutom lchf så har jag och läk kommit fram till en medicinregi som gör jag är hostfri på nätterna ,detta har gjort otroligt mycket också :))

Bifogat

• 970341_492806800808774_1194658171_n.jpg
    970341_492806800808774_1194658171_n.jpg
    93.3 KB · Visningar: 154
  • 946360_492925947463526_1342026343_n.jpg
    946360_492925947463526_1342026343_n.jpg
    29.3 KB · Visningar: 133
  • 557550_336702953085827_2121459775_n.jpg
    557550_336702953085827_2121459775_n.jpg
    59.9 KB · Visningar: 124
Last edited:
Nyheter