Lellesmc gör mig förbannad!

Kraftfull

Återfallsknutte
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda ST 1300
nosense skrev:
2271594
Köpte hojar hos bla dom på -80 talet o servicen o bemötandet var lika dåligt då som nu efter vad jag förstår på dom i tråden som fortfarande handlar där..dom är väl vad jag förstått numera ett nästan renodlat postorderföretag.
Någongång under det glada 80-talet bytte jag in en hoj hos Lelles i Göteborg. Vi hade kommit överrens om ett pris, och när jag kom för att lämna in hojen och hämta den nya, så anmärktes det på att kedjan var sliten eller något motsvarande. Eftersom jag redan betalt handpeng på nya hojen, var det bara att ta skeden i vacker hand och acceptera avdraget på 500:- på min gamla hoj. 500:- var rätt mycket pengar för en 18-åring i början på 80-talet...

Jag köper att kedjan var sliten osv, kör man med en MC så händer det saker med den. Vad jag inte gillar är när man kommer överrens om en sak förutsättningslöst och sedan gäller den inte! :huvet

Hursomhaver, jag blir inte förvånad när jag läser om erfarenheterna hos Lelles i denna tråd. Även om saker och ting kan ändras och det finns bra folk som arbetar hos Lelles idag, så chansar inte jag.

500:- i lärpengar (motsvarar säkert 2500:- idag) - javisst. Idag hade jag vänt upp och ner på stället!
 

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Jag har inte handlat på postorder hos Lelles men jag har varit där många gånger för att försöka hitta lämpliga kläder. Orutinerad som jag är beträffande hojkläder ber jag om hjälp (jag har hyfsad koll på vad jag vill ha och behöver).

Tantadoran som huserar där har alltid varit både otrevlig och kort i tonen.

Jag har många exempel men tar ett.

Jag har grooooova vader och ganska små fötter och har ingen lust att prova mig igenom hela sortimentet av dojjor, alltså frågar jag. Mänskan svarar då avmätt, "Du kan prova där borta" och pekar. Hon jobbar ju där för fasen och borde ha koll på vilka kängor/boots som kan vara lämpliga.

Nu har jag iofs hört andra som tycker att hon är jättebra vilket väcker frågan hos åtminstone mig. Bedömer hon mig som innehavare av liten plånbok och inte intressant? Trist för dem med tanke på att jag behövde både helt ställ (vilket jag nu köpt på annat ställe) OCH ska köpa en ny hoj. Men det blir definitivt inte hos Lelles. Lite mer service och uppmärksamhet kräver jag av dem där jag lägger mina pengar.
 

Micke.deco

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2005
Ort
oj..i en håla....
Hoj
ett lik?
lelle,s

Har varit på Lelles några ggr....."tanten" har alltid varit hjälpsam....sen finns det ena o annan som kanske skulle hålla sig långt ner i källaren o jobba :tummen upp
 

Kazim73

carpe noctum
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Oskarshamn
Hoj
ZX-6R-95
Jag var på lelles förra året och provade ut helt set med personlig utrustning, fick bra hjälp med hjälm, vilket jag frågade efter( hjälpen alltså). Sedan beställde jag grejerna en månad senare....Fick allt utom brallorna ca en vecka efter lagd order.. Och hyfsad rabatt. Brallorna fick jag telefonera efter...(restade, sedan bortglömda) Men ingen tjurighet i telefonen från deras eller min sida...

Ringde nyligen och beställde delar till hojjen, och lite verktyg.. Ville ha snabbfrakt... Fick allting dagen efter på posten...och allt stämde... :tummenupp

Såååå, TVÅ beställningar per postorder....första...lite "ostadig", den andra klockren...

Kan inte klaga.... Har varit med om värre ställen...
 

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Micke.deco skrev:
2274482 Har varit på Lelles några ggr....."tanten" har alltid varit hjälpsam....sen finns det ena o annan som kanske skulle hålla sig långt ner i källaren o jobba :tummen upp
Titta! Du ser! Precis som jag sa! Tänk om hon kunde förhålla sig så till alla kunder!? Jag har varit där massor av gånger och alltid blivit bemött på samma trista sätt av henne. Oh well...

Som sagt, på grund av henne slipper Lelles befatta sig med mina pengar.
 

Lillen79

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSF 600
Lellesmc inget att handla på defenetivt inte online ..
Beställde en enduro ryggsäck och delar från dom för några år sen.. tog 3 veckor för grejerna att komma ..

Jag: när jag ringer upp och frågar var grejerna är..
Lelles:ryggsäcken inte finns i lager ...
Jag : men för i H tänker jag .. frågar då varför dom inte har skickat packningarna och oljan jag hade beställt...
Lelles: JAJA vi får väl skicka dom då ... :confused: " Dom har en bra inställning där " :rolleyes:
Jag: Hur lång tid tar det innan ryggsäcken kommer då ??
Lelles: det tar 2-3 dagar den är beställd nu ..
Jag: VAAAA SA DU ??? Beställd nu ?!?!? Jag beställde den för 2 veckor sen !!!
Lelles: Det kan jag inte se !! Den är beställd nu !!!
Jag : räknar till 10 tyst i mitt huvud... är så nära på att skicka telefon ut igenom fönstret..
Jag : Men ni skickar packningar och olja nu på direkten ??!!
Lelles: Ja det gör vi !!
Jag: bra för jag behöver dom i helgen !!!!!!!!!
Lelles: ingen fara dom kommer !!
Jag: bra .. och se till att skicka ryggsäcken direkt när den kommer !!!!!!!!!!!
Lelles: Jo det är ju klart vi gör..


15 min senare ringer dom från Lelles

Lelles: angående din beställning ?!?! Vi kan inte hitta någon internet beställning från dej !

Jag : MEN VAD I HELVETE HÅLLER NI PÅ MED ?????????????? ÄR NI INTE FRISKA I NÖTTERNA NÅGON AV ER ???????

Lelles: Du behöver inte vara så otrevlig !!!

jag: Kokar av illska men säger inget

Lelles : är du kvar ??

Jag: JA det är jag .. Jag mailar över min bekräftelse till er nu !!!!!!!!

Lelles: ja gör det

2 min senare får jag ett mail om att mailet har kommit fram och att dom är JÄTTE ledsna för att det har blivit fel
:rolleyes:

Jag tänker : skönt nu kommer grejerna till helgen så man kan ut o köra lite ..

Onsdag nästa vecka:
avi på posten om att grejerna har kommit .

Jag hade lånat packningar och olja till helgen så köra blev det ivf .. Men dock blev det inte så mycke köra dom senare månaderna då den fredagen jag körde var fredagen den 13e och det slutade med att sista varvet så busade vi lite och jag gjorde en prakt vurpa :huvet det blev till att åka till AKIS i uppsala för opperation av hand och har 2 axlar som hoppar ur led om jag lyfter något over axelhöjd..

KÖR INTE CROSS/ENDURO/MC på fredagen den 13e !!!

men men ..

går ner och hämtar packet..
Kommer hem och öppnar det ...
Härligt här ligger packningar, olja, och något som likar en ryggsäck ..
öppnar påsen som jag tror att ryggsäcken ligger i ... Och vad hittar man ??!?!? Inte FAN är det den ryggsäck som jag har beställt !!! Nej utan en camelback bara en vanlig camelback .....

Blir förbannad och ringer upp lelles IGEN ..
Jag: hej jag har fått hem mitt packet me mina grejer jag har beställt MEN finns ingen ryggsäck i den !!! Det ligger en camelback som jag inte har beställt där istället !!!

Lelles: Jaha och ???

Jag: VA SÄGER DU FÖR NÅGOT ??? !!!! säger du jaha och ???

Lelles: Ja !! Vad VILL du att jag ska göra åt det då ???

Jag: du är ju för fan dum i hela huvet !!!! JAG VILL ATT DU SKICKAR NER VÄSKAN JAG HAR BESTÄLLT !!!!

Lelles: nu är du otrevlig tycker jag !!

jag : :mad: :mad: :mad: Det kan du ge dej fan på att jag är !! först får man vänta i 3 veckor på grejerna sen skickar ni inte ens rätt grejer FAST jag har skickat INORMATIONEN till er TVÅ gånger !!!

jag: skicka ner rätt väska och skicka med en returlapp så jag kan skicka tillbax grejen jag INTE har beställt så är du snäll...

Lelles: Det kan jag tyvärr inte göra !! du har inte betalt för väskan .. du har betalt för camelbacken!!! så du får beställa ryggsäcken för sej !!

jag: :mad:

Jag: :argpådato " den telfon finns inte längre :mad:

Summa summarum!! Det var sista gången jag någonsin beställer från LELLESSKÄMTC
:mad:

Edit// Det är den där förb nnade kärringen som jag pratade med
 
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Lillen79 skrev:
2274734 Lellesmc inget att handla på defenetivt inte online ..
Beställde en enduro ryggsäck och delar från dom för några år sen.. tog 3 veckor för grejerna att komma ..


vart upprörd bara av att läsa det fast jag inte har nå problem m dom. :3freak
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Lelles verkar ju inte vara någon höjdare. Har själv ingen erfarenhet av dem.
De enda jag beställt av i Sverige är Touringbutiken. Beställde ett visir av dem och eftersom det var kris så betalade jag lite extra för speedleverans.

Fick mitt visir 2 dagar senare. Det är service. :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top