Lellesmc gör mig förbannad!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Gabor skrev:
Bra sagt, håller med. :tummenupp

Detta jäv...." vad får jag för rabatt ? varför då ? Sätt låga priser å ingen rabatt. Ha service nivå - HÖG. Då kommer kunderna, å kommer tillbaks åxå.
Nu var det ju det tråden handlade om. Låg servicenivå. Men visst, ert resonemang är helt rätt. Dessvärre verkar få av Sveriges MC-handlare klara av att hålla den "tänkta service" man kan räkna med.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Gabor skrev:
Bra sagt, håller med. :tummenupp

Detta jäv...." vad får jag för rabatt ? varför då ? Sätt låga priser å ingen rabatt. Ha service nivå - HÖG. Då kommer kunderna, å kommer tillbaks åxå.
jag anser att rabatten är bra för att kunderna ska känna sig nöjda oavsett om det blir billigare. :D
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Jag har handlat väldigt mycket saker på Lelles.
Bland annat: 2st hojar, 2 uppsättningar mcutrustning och en hel del tillbehör och reservdelar.

Jag brukar få bra bra service och låga priser.

Reservdelsavdelningen är dock inte så bra, tar mycket lång tid att köpa småsaker då de inte hittar sakerna fast det ska finnas hemma. Om det är mycket folk i butiken blir alltså väntetiden väldigt lång. Klädesbutiken fungerar mycket bättre.

Jag har personligen aldrig handlat via postorder och kommer aldrig att göra det heller. Tror inte det är många % som får rätt grejer i rätt tid.

Sen en annan sak med deras postorder som är irriterande, en kompis beställde en hel del grejer till sin cross och bad dom att skicka allt samtidigt efterssom han betalade med postförskott. Inte fan gjorde dom det, blev flera leveranser iaf, och med fel prylar :)
 

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Liiiiidingö
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
Jag passade på att gå in där när jag besökte flickvännen i Uppsala. Hittade ett par grymma miniblinkers i deras katalog. Jag var där på en lördag och dom lovade att skicka grejorna hem till mig så att jag skulle få dom senast på fredagen veckan efter. Det lät ju jävligt bra! Jag väntade och väntade. Nästa gång jag var uppe typ en månad senare så var jag hos dom igen och frågade vart fan det hade tagit vägen. Dom var restade... Men jag skulle få dom om en vecka. Är sakerna restade så kan dom åtmindstånde skicka ett mail eller ringa till en och tala om det. Men jag fick inte sakerna nästa vecka heller... det dröjde 3 månader innan jag fick det. Då hade jag ringt 3 gånger och varit där tre gånger. Det är illa! En sak hade varit om do hade ringt och berättat att det var trubbel med leveranserna då är det förlåtligt men att inte höra av sig är riktigt illa! Nä JAg handlar inte av dom igen!
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Jobbar själv inom detalj handeln och har lärt mig en del gyllene regler som jag försöker följa:

* Lova ALDRIG en kund något du inte kan hålla. Vare sig det gäller om man har saken hemma, leveranstider eller hur bra kvaliteten är på saker.

*Säg som det är när de undrar om den billiga modellen är lika bra som den dyra. DVS. you get what you pay for

*Gör så mycket du bara kan för att göra kunden nöjd. Han/hon får aldrig gå ur butiken eller lägga på luren besviken på dig och butiken för att du har varit ignorant eller inte har hållit det du utlovat. De kommer aldrig mer igen. DJUNGEL TELEGRAFEN

Regler som jag tycker att alla som jobbar inom handels borde leva efter och borde känna till vid det här laget. Tydligen har personalen på Lelles svårt med detta. Både av egen erfarenhet och alla historier i denna tråd med flera. Fattar inte hur man tänker när man behandlar kunder på ett så kasst sätt som de gör.

basta :mad:
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Liwa1 skrev:
Hmmm, hur ska du göra på Gotland Ring då? DIn MC ställer upp för mc-förare så att det inte ska kosta skjortan för deltagare att vara med där. DOm är sponsor och har vart det 3 år i rad. Det är inte skit anser jag.
/Liwa1

Vad har det med någonting att göra:va Deras service och kundbemötande blir ju inte bättre för det.

1. Jag lämnar i en mc till dom för service. Får ett prisförslag och på det priset går jag upp 500kr och säger att detta är gränsen och om det mot förmodan skulle kosta mer så måste dom ringa till mig. Jag försäkrar mig om att dom har mina nummer. När jag sedan kommer och ska hämta min hoj så är priset nästan 1000kr mer än det maxpris jag satt.

2.En bekant som även hänger på forumet lämnade in sin klotade hoj och när han får tillbaks den är den knappt rörd... inte ens kåpor sitter fast. Tänker inte ge ut hans nick, om han vill får han själv skriva.

OBS detta är tyvärr bara två av händelserna som fått mig att sluta handla där. Och tror jag kan precisera mycket problemen till den gamla slitna mörkhåriga gubben. Tänkte det kunde vara intresant info för dig som verkar arbeta för dom.:tummenupp

Min utrustning, en mc och massa annat har jag åkt till Lelles och handlat. Haft några problem med dom förr i världen men den tiden hoppas jag är förbi... peppar peppar.

Vet att jag borde specat varför jag tycker Din Mc är skit... men jag orkade inte.
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
Fick min väst idag!

Lelles gör mig ganska glad...

De är väl inte värre än npn annan firma...

Man hör ju dåliga saker om de flesta...

jaja... nu är det bara till å åka som faaan! hehe

Peace
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
ÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!!

Jag är SÅ nöjd med min safety jacket så jag får spel...

VILL BARA UT OCH RÖJA PÅ STAN NU!!!!!!

RASORBLADE :7peta
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
jaså nu har jag inte betalat visst

Bakrund

Mr Helmut skrev:
1928517 Köpte ett ryggskydd på mässan

kommer inte i håg men de skulle va så bra wave 2 eller nått sånt 1250kr och 10% rabbat på mässan.(betalde där så skulle dom skicka)

Kom man hem idag och fick se det hade kommit(blev ju glad)

Åkte till posten så säger hon det blir 1250kr,nej nu måste du läst fel typ.

Ringer lellesmc och får prata med hon som skickat det, hon visste inte först men sen ringer hon upp och säger att det står att jag inte batalat :mad:

Få prata med dom som stod på mässan då hon kanske känner igen mig, nej dom jobbar typ inte här:huvet

Letar för fullt efter vad jag tror ska finnas ett handskrivet kvitto för att kunna "bevisa" att jag betalat :huvet


Igår 5 månader senare (köpte ryggskyddet på 2-hjulsmässan) så får jag hem en betalningspåminelse!

Betalningspåminelse såhär långt efter är det samma sak som betalningsanmärkning? Hur fungerar det?

Har pratat med med lelles och dom kom ihåg mig(jag som ringde och var förbannad i feb :hihi ) så det löser sig men är ändå lite orolig om man skulle få något skit i papprena :näsblod
 

nosense

MilleOnAir
Gick med
10 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Tuono 1100rr
NJA.. Lelles var stora på -80 talet o hade butiker i bla Göteborg, Munkedal, Uppsala, Stockholm(tror jag) o kanske flera ställen, men sen gick dom i putten.
Köpte hojar hos bla dom på -80 talet o servicen o bemötandet var lika dåligt då som nu efter vad jag förstår på dom i tråden som fortfarande handlar där..dom är väl vad jag förstått numera ett nästan renodlat postorderföretag.

Som konsument kan man ju välja var man köper sina prylar o ett dåligt rykte sprider sig ju så kort sagt, det här forumet är ju eminent..bara att hoppas att dom tar sig i kragen för en mångfald leverantörer till oss hojåkare är ju vad vi vill ha.
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Mr Helmut skrev:
2271561 Bakrund




Igår 5 månader senare (köpte ryggskyddet på 2-hjulsmässan) så får jag hem en betalningspåminelse!

Betalningspåminelse såhär långt efter är det samma sak som betalningsanmärkning? Hur fungerar det?

Har pratat med med lelles och dom kom ihåg mig(jag som ringde och var förbannad i feb :hihi ) så det löser sig men är ändå lite orolig om man skulle få något skit i papprena :näsblod
Lugnt... de tar lång tid innan det blir bet-anm. Så länge det inte är statliga ärenden så är proceduren vanligen påminnelse 1, 2 sen inkasso, sen bet-anm...
:tummenupp
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag köpte min hoj där ny och tyckte de var jättebra. På det halvår som gått har mitt förtroende för dom rasat i botten. Kommer aldrig mer sätta min fot där igen om det inte är nödvändigt eller de har jätterea. Det är galet vad elefantballe de suger!
Nu spenderar jag mina pengar i andra butiker. Har två andra kompisar som köpt nya hojar där i vintras också, de delar min uppfattning, och en annan kompis som haft garantistrul med dom som därefter inte heller vill handla där mer.
hmm.. Man ser ett mönster här!
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Mr Helmut skrev:
2271561 Bakrund




Igår 5 månader senare (köpte ryggskyddet på 2-hjulsmässan) så får jag hem en betalningspåminelse!

Betalningspåminelse såhär långt efter är det samma sak som betalningsanmärkning? Hur fungerar det?

Har pratat med med lelles och dom kom ihåg mig(jag som ringde och var förbannad i feb :hihi ) så det löser sig men är ändå lite orolig om man skulle få något skit i papprena :näsblod

Du får papper från Kronofogden först där du får bestrida fordran och sedan ska den processas hos Kronofogden innan du får någon betalningsanmärkning. Kort sagt, du vet med säkerhet innan du får någon betalningsanmärkning, man måste ligga i lite som privatperson för att få en sådan. Dessutom försvinner betalningsanmärkningen om du betalar fordran inom en viss tid.

Är du däremot näringsidkare och slarvar med skatten får du betalningsanmärkning innan du hinner slå upp numret till Skatteverket på hitta.se.

För övrigt anser jag att Lelles bör förstöras!
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
DR-Zätare skrev:
2271685 Du får papper från Kronofogden först där du får bestrida fordran och sedan ska den processas hos Kronofogden innan du får någon betalningsanmärkning. Kort sagt, du vet med säkerhet innan du får någon betalningsanmärkning, man måste ligga i lite som privatperson för att få en sådan. Dessutom försvinner betalningsanmärkningen om du betalar fordran inom en viss tid.

Är du däremot näringsidkare och slarvar med skatten får du betalningsanmärkning innan du hinner slå upp numret till Skatteverket på hitta.se.

För övrigt anser jag att Lelles bör förstöras!

Menningen är inte att skapa ett hat mot lelles men ville höra efter för det är nästan obehagligt att få hem såna här saker :rolleyes:

Men Anita (Lelles fru) har lovat att ta bort detta så fort jag faxat över papprena jag fick hem men ville ändå dubbel kolla vad det kan orsaka.

För den som inte förstod så har jag alltså betalat kontant för 5 månader sen men lelles system har inte riktigt uppfattat det ännu :3freak
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Lelles ÄR och FÖRBLIR ett dåligt företag. Av mina erfarenheter iaf.

#Beställde ett däck förra året.

= Fick vänta ca 3 månader innan skiten kom.

#Beställde kolvringar och nålllager och olja och lite smågrejer.

= Självklart så var det fel nållager, fick rätt inom en vecka. Sen strax därefter skar nållagret, som resulterade i att kolven också skar.

Farsan har också haft mycket problem med dom, fått fel grejer och ibland inte fått någonting alls.

Dom kan ta sig nånstans där solen aldrig kommer lysa. :4skrika
 
Last edited:

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Det låter som att det är för många kockar, för mycket soppa och ett system byggt på mänskligt minne och post-it-lappar.
:tomten
 

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Liiiiidingö
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
Tjenare alla Lelleälskare!

Min polare beställde ny kolv till sen cross och nåt lager. Dom hade det på lager och skulle komma inom två dagar på posten. Men det var 2 månader sedan...

Jag köpte ett nytt skinnställ där för 10 lök. När dom skickade hem det var det fel storlek... Det stod stl 50 på följesedeln men det var ett 52.. Det löste sig i oc för sig men det är irriternade. Men jag fick en gratis Dainese-keps och 10% av Kalle på klädavdelningen. Det var skjysst! Sen har jag haft problem med att knäpuckarna vill lossna hela tiden... Har ringt och ringt hur många gånger som hellst men utan resultat. Så idag skickade jag ett mail och Kalle ringde upp efter ett par timmar och bad om ursäkt och skickade ett par nya puckar som "rejs-förare" använde som var MYCKET bättre enligt honom...
Får väl dom lagom till säsongen är slut skulle jag gissa...

Tråkigt värre! :fatta!
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag fattar inget..får alltid rätt o de längsta jag väntat på nåt är 1,5 veckor pga att dom inte hade de hemma :confused:
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top