Lellesmc gör mig förbannad!

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Mr Helmut skrev:
...men när jag inte blir erbjuden kvitto...

Hahahahahahohoho!! :rofl

Sicket ställe... Hursomhelst brukar det funka hyffsat att handla vanliga delar över disk. Om de har dom hemma, annars är det osäkert om de kan lyckas få hem rätt delar innan säsongen är över... Att de är underbemannade hjälper ju inte direkt...
 

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Cambridge, New Zealand
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Det du nu skall göra är att hitta ett vittne till köpet, hade du en kompis med dig och bevittnade köpet?

Men hittar du kvittot är allt baggis
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Argyle skrev:
Det du nu skall göra är att hitta ett vittne till köpet, hade du en kompis med dig och bevittnade köpet?

Men hittar du kvittot är allt baggis

jag hade med mig bitchen "knorre":D + att jag verkar ha löst de med kvitto så det är väll fixat som jag skrev på sida 1, skulle kunna hämta ut det i morgon, gratis sa Anita
 

Allt_elr_Inget

"Viam inveniam aut faciam"
Gick med
16 Jan 2006
Ort
Södertälje
Hoj
KTM
lelles kan dra åt helvete

för cirka 7 månader sen beställde jag ett paket för 300 spänn i förskott!! efter julen fick jag hem ett brev där de krävde på att få betalt av den redan betalda paketet.

Ta fram ett kvitto på att du betalat sa han på lelles till mig. Vem sparar sånna kvitton i över ett halvår??

Lelles kan verkligen dra åt helvete!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dags att bojkotta dom
 

xtralarge

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR 1000K7
Allt_elr_Inget skrev:
för cirka 7 månader sen beställde jag ett paket för 300 spänn i förskott!! efter julen fick jag hem ett brev där de krävde på att få betalt av den redan betalda paketet.

Ta fram ett kvitto på att du betalat sa han på lelles till mig. Vem sparar sånna kvitton i över ett halvår??

Lelles kan verkligen dra åt helvete!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dags att bojkotta dom


:tummenupp
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Mr Helmut skrev:
men när jag inte blir erbjuden kvitto och dom lovar skicka kvitto+ plagget?

edit:

Anita fixade det där fint, nu får jag hämta ut paketet i morgon och slipper betala något och dom ska sätta in pengar osv

ett tag trodde jag att man blivit lurad på pengar där när dom själva på lelles sa att hon kanske stoppade dom i egna fickor :3freak

Så nu är alla glada:)

Det är ju knasigt gjort av dom att inte erbjuda ngt kvitto. Men jag skulle nog själv inte betala ngt i förskott utan att be om ett kvitto eller ngt form av bevis på att jag betalat. Är ju så nojjig att jag bad om ett bevis på att jag beställt varorna och det fixade dom. :D

edit: Jobbar själv som säljare i butik......
 
Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Så här gör man på mässor:
1. Man tittar
2. Man bestämmer sig vad man troligen ska köpa
3. Gå hem o köper det på nätet, från nån annan affär som inte bor i sverige!
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
Jag bestälde en safety jacket på mässan från lelles... har inte kommit ännu...

Kommer den inte om en veck så ringer jag dem och kräver kompensation.

Fuckers...
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Allt_elr_Inget skrev:
för cirka 7 månader sen beställde jag ett paket för 300 spänn i förskott!! efter julen fick jag hem ett brev där de krävde på att få betalt av den redan betalda paketet.


Samma visa hände mig när jag beställde och betalade luftfilter på plats som de lovade skicka, ett halvår senare hade fortfarande inget filter dykt upp. När det väl gjorde de (då hade hojen hunnit bli stulen) krävde de att jag skulle betala igen. :brinnerup

Har även uppfattat att jag som tjej inte alls är intressant som kund. Fungerar t.o.m. bättre när manlig bekant ber om hjälp åt en.

Lelles ger jag inte ens vatten för. Vänder mig till vem som helst bara det inte är dom.

/my 2 cent
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
morecore skrev:
Så här gör man på mässor:
1. Man tittar
2. Man bestämmer sig vad man troligen ska köpa
3. Gå hem o köper det på nätet, från nån annan affär som inte bor i sverige!
:fakta

Varför handla på mässan? :va
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
...Låter inte bra det här! Kollade mitt konto och rätt summa pengar är dragit ifrån kontot iaf. Så nu kommer man gå o vara magsjuk tills man ser att man får rätt grejer skickade. *Hoppas*!!! :gnissla

//KaliZ
 

sandstream

Guest
Min spontana reaktion när jag läser trådarna om Lelles är att de har stora problem med sin logistik till och från slutkund.
Utan att veta historien så kan det knappast ha varit ett postorderföretag från början utan snarare en butik som utan fungerande rutiner öppnat en försäljningskanal de inte klarar av att hantera.
 

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Järfälla
Hoj
Kawasaki zx10r 04
Magnus-Sthlm skrev:
Tycker att dom är helt ok ute på reservdelar. Får alltid bra bemötande och service av Svante. Adi har jag ingen erfarenhet av men jag hoppas att han är bra då jag tänkte serva hojen där till våren.

Däremot ...var ute i mc-hallen och tittade. Inte en enda försäljare kommer fram under dom 20 minuter jag är där. Går då fram till ett av rummen där en säljare sitter bakom skrivbordet och pratar med sin kompis som är i samma rum. Ingen reaktion. För nöjes skull ställer jag mig i dörröppningen och bestämmer jag mig för att vänta och se hur lång tid det tar innan jag får hjälp. Det här är helt sant men det går över 10 minuter innan han tittar åt mitt håll och undrar vad jag vill. När jag säger att jag ville ha hjälp för en halvtimma sen när jag kom in och ytterligare för 10 minuter sen då jag ställde mig i hans dörröppning skruvar han på sig obekvämt varpå jag tackar för det enorma intresset och frågar om han vet närmaste väg till Din Mc. Riktig idiot.

Haha låter som försäljarna på ava mc. Va där och dreggla på en svart Cbr600f som förmodligen ännu står där. Va tvungen att säga till att jag ville ha hjälp efter ca 30-40min när man tröttna, så ryckte man tag i en gubbe där som tvärvägre sänka priset mer än 900kr och då är det en begagnad båge för ca 50k. Ville köpa den för 46k nämligen så stack därifrån och köpte en zx6r privat istället för 45k, den hade desutom gått ca 1000mil mindre.
:D :banana
 

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Täby
Hoj
929 Bläjd
om vi säger såhär! efter läsningen i tråden så kommer jag ALDRIG handla av lelle, sådana där inkompetenta idiothandlare e det värsta jag vet! :zpy
 

frass3

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Uppsala
Hoj
929
Jobbade på posten i sommras å var till lelles lite då å då för att hämta den dagliga ransonen paket... vilket är rätt många (2 stora burar fulla). De har bara en kille som jobbar med å packa alla de packeten å han är helt sönderstressad verkade det som, så kan förstå han om han lägger fel ibland... Bäst av lelles skulle ju vara å ta in mer personal.
Sen vill jag bara tillägga att jag var å handlade komplett utrustning där i höstas å fick ett väldigt bra pris å bra service så jag har inte haft några problem med dem ännu.. kanske bara haft tur vem vet...
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Magnus-Sthlm skrev:
Tycker att dom är helt ok ute på reservdelar. Får alltid bra bemötande och service av Svante. Adi har jag ingen erfarenhet av men jag hoppas att han är bra då jag tänkte serva hojen där till våren.

Däremot ...var ute i mc-hallen och tittade. Inte en enda försäljare kommer fram under dom 20 minuter jag är där. Går då fram till ett av rummen där en säljare sitter bakom skrivbordet och pratar med sin kompis som är i samma rum. Ingen reaktion. För nöjes skull ställer jag mig i dörröppningen och bestämmer jag mig för att vänta och se hur lång tid det tar innan jag får hjälp. Det här är helt sant men det går över 10 minuter innan han tittar åt mitt håll och undrar vad jag vill. När jag säger att jag ville ha hjälp för en halvtimma sen när jag kom in och ytterligare för 10 minuter sen då jag ställde mig i hans dörröppning skruvar han på sig obekvämt varpå jag tackar för det enorma intresset och frågar om han vet närmaste väg till Din Mc. Riktig idiot.

:rofl :rofl :rofl :rofl

Tack för tipset... Skall prova det själv när jag åker förbi dem. Vem vet, det kanske kan bli en trend att alla som slinker in på Lelles verkligen VISAR när de tycker att de har fått sopig service. Till slut kanske de lär sig?

Moahahahah :lol
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Mina upplevelse av lelles på mässan.

Kollade efter handskar på mässan i deras monter. Hittade ett par som jag var intresserad av men då försäljaren sa"vi har inte alla modeller med oss" så frågade jag om jag inte kunde få en katalog.."den kostar 20 kr" :huvet

Gick vidare till min kille som stod o kollade på hjälmar, arai vill han ha men är lite osäker på storlek.

Han provade medium och jag såg direkt att den var för stor (han fick av/på sig den utan problem och hjälmar ska ju sitta ganska tajt)

Tja medium är nog alldeles för stor sa jag.

Nej den sitter perfekt säger försäljaren. Medium ska han ha.... :3freak

Gick vidare till Allrightsmonter och fick kanonhjälp av en mycket kunig försäljare, berättade bl a hur tillverkningen av araihjälmar går till. :Bugar o gissa vad..provade samma hjälm o försäljaren sa "så klart det han ska ha small"

Anneli skrev:
Har även uppfattat att jag som tjej inte alls är intressant som kund. Fungerar t.o.m. bättre när manlig bekant ber om hjälp åt en.
/my 2 cent

Kände precis samma sak .(killen fick minsan en katalog GRATIS :mad: )

Edit..rätt nu..
 
Last edited:

denimblack

rockstjärna
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Suffer City
Hoj
XB12SX 2010
2fast4hjo skrev:
Gick vidare till Duells monter och fick kanonhjälp av en mycket kunnig försäljare, berättade bl a hur tillverkningen av araihjälmar går till. :Bugar o gissa vad..provade samma hjälm o försäljaren sa "så klart det han ska ha small"

Ska man skratta eller gråta...


Duells säljer inte Araihjälmar, men eftersom jag såg dig & 2fast4some i Allright-montern o titta på hjälmar så antar jag att det var där ni fick så bra hjälp! :) Inget ont om Duells dock.. de är super. :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top