Lellesmc gör mig förbannad!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Depåbitchen skrev:
Det är ju knasigt gjort av dom att inte erbjuda ngt kvitto. Men jag skulle nog själv inte betala ngt i förskott utan att be om ett kvitto eller ngt form av bevis på att jag betalat. Är ju så nojjig att jag bad om ett bevis på att jag beställt varorna och det fixade dom. :D

edit: Jobbar själv som säljare i butik......

trevliga säljare och folk så

desutom gjorde det mindre ont att slanta då

Har också jobbat i butik sommartid (5år)
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Verkar som hela motorcykelbranchen är skit... Cash in och skit i kund verkar gälla överallt. Märkligt nog har ingen skit om "Din Mc" dykt upp ännu i tråden... för skit är dom!! Själv kör jag omvägar runt dom för att slippa se stället.
 

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Allt_elr_Inget skrev:
för cirka 7 månader sen beställde jag ett paket för 300 spänn i förskott!! efter julen fick jag hem ett brev där de krävde på att få betalt av den redan betalda paketet.

Ta fram ett kvitto på att du betalat sa han på lelles till mig. Vem sparar sånna kvitton i över ett halvår??

Lelles kan verkligen dra åt helvete!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dags att bojkotta dom

:tummenupp!
Jag stödjer din bojkottning :4skrika !
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
2fast4hjo skrev:
Duell rockar dem med :banana

Jasså? Jag har fått vänta bra länge på beställda grejor, ett slipon av känt märke (micron tror jag) kom inte på närmare två månader. Gick inte att få besked heller eftersom ansvarig person nästan aldrig gick att nå och dom få gånger butiken lyckades få kontakt var svaren totalt intetsägande. Till slut avbeställde jag och köpte ett annat. Tyvärr har det hänt mer än en gång att delar dröjer.
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
skumt, själv har jag handlat en del hos lelles och har inte haft något problem alls, fått bra service, jävligt bra priser och kommer handla där igen, definitivt.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Jag har försökt sedan i våras beställa 3 saker ifrån en lokal handlare i GBG.

Inget har dom lyckats leverera än,och då är det inte några konstiga saker.

1. Bromsljuskontakt (fick fel 2 gånger,sen sket jag i det)
2. Ett lock till luftburken
3. Ett bakdäck

Sist jag var inne och skulle köpa en beggad sak så lovade handlaren dyrt och heligt att den var som ny,men icke när den kom upp ur sin låda så var den bucklig vilket jag påpekade,då försöker han lura i mig att det inte skulle mer än 100:- att fixa till eller så skulle jag bara "smida till den lite"

Vilket jag vet kostar 1000+frakt på det billigaste stället jag hittade, dessutom att räta ut alu utan värme snudd på straffbart.

Listan kan göras längre,men jag orkar inte.

Litet exempel.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=91264
 

MC Doktorn

Guest
Samma sak här har bara positiva erfarenheter av lelles-mc med bra service och priser handlar gärna där igen.
 

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Mantorp
Hoj
CRF 250R -07
jo lelles har ja fan inte hört NÅT bra om..samma sak när vi körde cross å "hängde" på enduromx.com så va det samma visa så fort någon beställt därifrån...*ser en röd tråd* å till råga på allt kan ja berätta att en polare köpte en en skyddsväst nu på mässan å han pröjsa där till en kvinna å när han betalt vände hon sig om å skulle gå men då fick han allt BE om ett kvitto å det värka fan va så jobbit å fixa....nej lelles det här håller inte... :fatta!
 

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Aprilia RSV Factory
Efter att ha läst tråden kommer jag nog hålla mig borta från Lelles oxå. Det verkar som många har haft enorma problem med de, inklusive min kompis som beställde lite grejer för sin motard och fick delvis fel grejer och delvis grejer som inte var kompletta...
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Dioxin skrev:
Efter att ha läst tråden kommer jag nog hålla mig borta från Lelles oxå. Det verkar som många har haft enorma problem med de, inklusive min kompis som beställde lite grejer för sin motard och fick delvis fel grejer och delvis grejer som inte var kompletta...
Jag handlar med creditcard och förbetalt alla saker över nätet och gjort det på cirka 4-5 engelska och tyska mcfirmor som kan postorder. Alrdig blivit nått problem!!

Varför i helvet blir det problem när man står vid disken och ser sitt kort dras i en automat och de säger "det kommer på posten om några dagar"??

Många vill ju "rädda svenska mc-marknaden" m.m. men går det som det gör, så gör det. De få gånger jag köpt saker från mcfirma i svea som beställt hem nått, har de antingen kommit 6 veckor senare eller inte alls. Då snackar vi inga stora saker, utan visir o annat småplock.

Man handlar där det funkar, svenskt eller ej. Den som fått problem med handlare, kommer sällan tillbaka.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
morecore skrev:
Så här gör man på mässor:
1. Man tittar
2. Man bestämmer sig vad man troligen ska köpa
3. Gå hem o köper det på nätet, från nån annan affär som inte bor i sverige!

Precis så gör jag oftast när det gäller elektronik mm, fast det är oftast butiker i sverige då iofs.
Mc-prylar försöker jag handla så gott det går hos den lokala förmågan här i stan. Visst, det är jävligt dyrt ibland men det kan jag ta då de är suveräna att ha att göra med och det är kul att kunna stå och kolla på lite ducati's samtidigt.

En annan rolig fadäs som hände förra sommaren var att en kompis köpte grejjer av MDS för ca 3-4000:- och de skulle skicka det med dhl. Hans tjej öppnar dörren en dag och då står det en lastbilschaffis och ska lämna av prylarna. Hon skrev under pappret och han likaså, inget konstigt med det.
När polaren kom hem så frågade han om hon betalade det samtidigt men det gjorde hon inte. På kvittot står det att varorna har blivit betalda på plats, det var det lastbilschaffisen skrev på :död
Han fick samtal för 3 veckor sedan angående detta och de undrade om de kunde känna sig blåsta på de pengarna :gnissla
Så ibland kan det vara åt andra hållet också...
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
finns ju tyvär en hel del dåliga butiker.. som tur är konkade sveriges sämsta för en månad sen :D


speed
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
morecore skrev:
Jag handlar med creditcard och förbetalt alla saker över nätet och gjort det på cirka 4-5 engelska och tyska mcfirmor som kan postorder. Alrdig blivit nått problem!!

Varför i helvet blir det problem när man står vid disken och ser sitt kort dras i en automat och de säger "det kommer på posten om några dagar"??

Många vill ju "rädda svenska mc-marknaden" m.m. men går det som det gör, så gör det. De få gånger jag köpt saker från mcfirma i svea som beställt hem nått, har de antingen kommit 6 veckor senare eller inte alls. Då snackar vi inga stora saker, utan visir o annat småplock.

Man handlar där det funkar, svenskt eller ej. Den som fått problem med handlare, kommer sällan tillbaka.

Kan bara hålla med i allt du säger (tidigare inlägg i tråden också)! :tummenupp

MC-handlarna (många, kanske de flesta?) i Sverige är rena skämt. Service är ett skrotat ord nu för tiden...

Äddit: Om någon känner personalen på Lelles kanske vi kan tipsa dom om de åttioelva Lelles-trådarna som finns här på forumet? Bara för att visa det allmänna missnöjet mot dem...
 
Last edited:

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Helt sjukt, precis samma sak hände mig fasst med ett drev. Jag har sagt det förr o säger det igen Lelles är idioter!!! :kocko :mad:
BOJKOTTA!!!!!!!

xtralarge skrev:
Kan ju dra en väääldigt kort version av mitt problem, köpte ett styre till en av mina hojar..men det passade ju såklart inte, så jag skickar tillbaka det och ringer fyra dar senare för att se om det kommit till dom, då säger personen jag pratar med "efter att ha letat typ 10min efter det" att det finns där, ok säger jag..då kan jag kolla i eran katalog och höra av mig så beställer jag ett annat istället för att ta igen pengarna, skulle jag aldrig ha gjort...för när jag ringer upp igen för att byta det första styret mot det andra jag hittat, ja då finns inte mitt styre där helt plötsligt!?? Efter typ 15 samtal så kände jag bara att dom kan dra åt helvete, var ju inga jätte pengar det handlade om (ca 450:)det var mer mer grejen att ingen var speciellt sugen på att lösa problemet jag blev mest pissed på, att dom "tappat" bort mitt första styre...som sagt råsopor! :kulspruta
 

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Ort
STHLM/TUMBA
Hoj
Honda 1000RR 2008
Jag har aldrig varit där ännu och efter allt man läser så kommer ALDRIG bli av...har däremot besökt AVA MC då jag skulle köpa full mundering men vart så dåligt bemöt så det vart MC-Varuhuset, där vart jag nöjd...
 

GuruPower

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600
Tja

Jag har aldrig handlat hos Lelles, men jag provade en del grejer i deras monter. Jag måste säga att jag fick väldigt bra service och hjälp. :)

Bara en parantes bland alla hat-postningar till lelles. :tungan

De må hända ha problem, men var ialla fall trevliga på mässan - Inte för att de hjälper när man skall behöva pröjsa dubbla ggr för grejorna :huvet
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Har handlat via postorder därifrån några gånger, vanliga slitdelar för det mesta. Har inte blivit rätt en enda gång! Dåliga ursäkter m.m är det enda man får till svars... att maila dom är bara att glömma, dom svarar ändå inte tillbaks. :(
 

denimblack

rockstjärna
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Suffer City
Hoj
XB12SX 2010
erik skrev:
Jasså? Jag har fått vänta bra länge på beställda grejor från duells, ett slipon av känt märke (micron tror jag) kom inte på närmare två månader. Gick inte att få besked heller eftersom ansvarig person nästan aldrig gick att nå och dom få gånger butiken lyckades få kontakt var svaren totalt intetsägande. Till slut avbeställde jag och köpte ett annat. Tyvärr har det hänt mer än en gång att delar dröjer.

så är det ju tyvärr ibland. nu ska duells iofs sluta med micron eftersom de aldrig fick ordentliga leverenser och börjar med laser istället som har grejerna på lager...
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Handla av lelles går till som följer.
Kollar om ingen annan har delen/tillbehöret hemma.... ingen har det PANIK.... åka till lelles och innan man betalar, kollar man mkt noga varan så att det verkligen är rätt.
Annars skyr man dom som pesten, vilket är fruktansvärt tråkigt då dom faktiskt har ett enormt sortiment som verkligen skulle sälja grymt bra om bara dom som höll i rodret visste åt vilket håll dom ska styra.
( numera är det mkt lätt för mig att inte handla av dom eftersom jag bor dryga 55mil därifrån, men bodde tidigare i 4mil från uppsala )


Offtopic: Fürstenhoff! Du har PM igen, jag har fortfarande inte fått mitt utlovade pris... :Offtopic
//Tobbe
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top