Less man blir.. (skenförsäkrare)

Status
Ej öppen för fler svar.

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Hade en liten diskussion med en kille här på sporthoj som var intresserad av min gamla hoj, och vi kom in på ämnet försäkring...

Last edited:

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
Dom som kör skadefritt borde premieras mycket mer. Det ska löna sig mer att köra skadefritt! Det är fel att basera det på ålder osv. Låt dom som kraschar betala lite extra för det.

Last edited:

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Racercukel skrev:
Dom som kör skadefritt borde premieras mycket mer. Det ska löna sig mer att köra skadefritt!

Mmm... borde vara ngt system för det där.. Om man krashar så ökar premien o.s.v. Det kanske finns ngt sånt system redan? Håller inte bolagen reda på hur många skadefria år man har? :confused:

Skitskraj Mike

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
GSX-R 1000k4
Wagge skrev:
Hade en liten disskution med en kille här på sporthoj som var intresserad av min gamla hoj, och vi kom in på ämnet försäkring...

Ska man bli rädd när han säger mitt namn? :va

Se .txt filen...

Vad är meningen med att starta ännu en tråd om detta? Alla tycker vi olika, bara att acceptera...

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
Wagge skrev:
Mmm... borde vara ngt system för det där.. Om man krashar så ökar premien o.s.v. Det kanske finns ngt sånt system redan? Håller inte bolagen reda på hur många skadefria år man har? :confused:

Jo Trygg Hansa har ju det där med fem skadefria år...men jag anser när man tecknar sin första försäkring så ska det vara billigare redan då, inte förrens man kraschar ska det kännas lite mer.

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Wagge skrev:
Hade en liten diskussion med en kille här på sporthoj som var intresserad av min gamla hoj, och vi kom in på ämnet försäkring...

Se .txt filen...

skitsamma. 80% av alla mellan 18-25 lär ju skena ändån.

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Hoj
r1
Wagge skrev:

Se .txt filen...

Man kan säga att du sumpa en köpare på din hoj för att du inte gillar skenförsäkring..

Hur e de i övrigt, är det många här som skulle ge fan i att sälja hojen om det kommer nån som vill köpa men skriva på nån annan????

Stavfelet

Team KnubbSäl
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
R1
Det är ganska underhållande med alla åsikter om försäkringar...

När jag skaffade min mc, så tyckte farsan att det var förbannat dyrt att jag skulle betala ca. 4000:- i trafikförsäkring. Han ville dessutom att jag minst skulle ha halv pga stöldrisken.
Jag förklarade att det var den här prisklassen på en försäkring, men han tog saken i egna händer och ringde bolaget som han har sina försäkringar hos.
Dom frågade efter personnr & vilken mc det gällde. :rolleyes:
- Duuuu... det här kan du glömma! sa FB-killen.
- Jag ser att mc'n står på din son & du är född -37, så....!

Han ringde upp mej dagen efter & förklarade vad som blivit sagt.
Idag accepterar han priset jag betalar!

:)

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
r1man skrev:
Man kan säga att du sumpa en köpare på din hoj för att du inte gillar skenförsäkring..

Hur e de i övrigt, är det många här som skulle ge fan i att sälja hojen om det kommer nån som vill köpa men skriva på nån annan????

Tycker man är :7peta , varför orka bry sig så mycket.... betala å se glad ut skit i andra å tänk mer på dig själv.

sen posta en sån konversation här? är de inte tragiskt....

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Otroligt...
Det senaste året har jag varit runt o kollat på en hel del hojar till mig och diverse polare! ca 10 hojar, och alla hade dom skriva på sina pappor eller likande..

Så varför hetsa upp sig! finns det inte farligare saker att bråka om?

Edit: Berhöver jag skriva att jag gärna skenförsäkrar, jobbar svart, smugglar öl, kör fort, är full, svär, det har även hänt att jag varit otrogen.

ha ha tycker att folk borde slappna av lite...

Last edited:

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650
Försäkring

Bor han hemma är det ju helt enligt bolagets villkor. Säljer du inte samma hoj om han säger att han tänker köra för fort på den? Vilket av fallen vållar troligen mest skada för anhöriga och medtrafikanter?

Det där med moral blir fort väldigt knepigt...

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Har jag nåt ute till salu så skiter jag fullständigt i om nån skriver prylarna på faster Bodil eller guldfisken Rune...man vill sälja såklart. Sen kan man ju tycka en väldig massa om det, men att delge det till andra vette fan.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...