Ska ta hojkort i sommar och har varit och tittat på några cyklar.
Vill ha en snygg,lättkörd, rolig nybörjarhoj som man kan utvecklas på och som är rimlig i försäkringen för en som är 21 (ok, den hojen som är rimlig i försäkring för mig finns inte, men det finns grader i helvetet).
Har varit och tittat på Kawa Z750, Yama FZ 6 S2 och Suzuki GSR600. Gör jag bort mig om jag köper någon av dom och vilken är mest lämplig?
Och vet någon om de kommer något spännande i den klassen 2009?
Är det dumt med ny hoj som första hoj? (det finns ju en del fördelar med nya hojar som vagnsskadeförsäkring, garanti m.m.)
Jag köpte en R1 -01 som första hoj, å den e grym!!!!
Snygg, snabb, å hyffsat lättkörd (har bara övningskört drygt 100 mil).
Finns det nått annat än sporthoj?? Dom e ju snyggast, speciellt R1!!!!!!
Du glömde Kawa ER-6f, men jämfört med Z750 eller Yaman skulle den nog kännas lite tam. Däremot har jag hört att man får bra priser på försäkringarna på dessa ER-6r, så kolla upp det.Har varit och tittat på Kawa Z750, Yama FZ 6 S2 och Suzuki GSR600. Gör jag bort mig om jag köper någon av dom och vilken är mest lämplig?
Hej alla ni som vet mer än mig - typ de flesta!
VAD SKA JAG HA FÖR HOJ!
Jag är sugen på att byta men jag vet inte riktigt till vad!
Min första hoj, en GS500E har varit bra och är bra MEN den ska gå som mellanklassare och det märks när den nu inte gör det.
Dock ÄR jag fortfarande nybörjare tog kortet sent i somras/höstas, kört hojen en stund längre och den var bra att övningsköra på men nu vill jag ha något "stabilare".
Jag har dock några krav:
1. Jag ska nå ner med minst tåna i backen på BÅDA SIDOR. (är 163 och sitter as bra på lilla Suzukin)
2. Den ska vara lätt att manövrera.
3. Den ska helst inte väga för mycket... jag ska orka lyfta om den "råkar trilla". (Klarar av den lilla suzukin med sina 190 kg klarar nog lite till men inte allt för mycket).
4. Den får inte vara för dyr... blev uppsagd som en del andra...
Någon som orkar förbarma sig över mig och hjälpa mig??
//Lina
Min första hoj var en Ducati Monster 620, jag blev helkär i utseendet o ljudet var bara tvungen att köpa en. Sedan visade den sig vara en himla bra första-hoj
/Hanna
Ducati Monster! Det har jag funderat mycket på... Skulle gärna vilja ha, dock vill ingen hjälpa mig att skruva ducati och det är ju en liten nackdel, men jag får kanske se till att lära mig själv...
Ducati Monster är väl inte så hög eller??
//Lina
En CBR 600f-97
Pålitlig, billig i försäkring och ser bra ut!!
En fråga: RSVR eller VTR SP1
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |