Letar du efter första hoj?

Dr Tixxzer

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Gixxer 1000 k5
cbr 600

TJA!

Jag har en CBR 600 i riktigt bra skick, i stort sett utställningskick. MR Cap behandlad, gått 1900mil, blå/grå. nya däck nytt driv. FULL SERVICEBOK SVENSKSÅLD något som låter intressant? hade tänkt runt 50.

Mvh Persson


Jag har 3 favorit hojar som jag funderar på som första hoj... r6, monster eller cbr600
men jag har sett en SKITSNYGG monster i guldheden flera gånger! bara d att jag inte hittar många som e som den.. :confused:
den e som en vanlig svart 600 fast den har mycket coolare lampor fram, den har 2 lampor, vanliga har bara 1.
har han satt på dem själv då elle?
*vill ha vill ha*

om d e någon som vill dela med sej av lite monster info, allt möjligt, TELL ME! :tungan

:huvet jag vill ha hoj, jag vill ha hoj, jag vill ha hoj NUUUU!
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
TJA!

Jag har en CBR 600 i riktigt bra skick, i stort sett utställningskick. MR Cap behandlad, gått 1900mil, blå/grå. nya däck nytt driv. FULL SERVICEBOK SVENSKSÅLD något som låter intressant? hade tänkt runt 50.

Mvh Persson

synd att den inte var till salu för någon månad sen .. Var egentligen ute efter en sån. Och killen har köpt en Hornet ..
 

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 690 SMC R
Köpte min nuvarande hoj som är min första sporthoj när jag var 17 år :)

Kan rekomendera den varmt, den är väldigt lättkörd och sittställningen är perfekt för mig som är 180cm

Sen så ser den väldigt bra ut
 

Derdelis

Ride it like you stole it!
Gick med
1 Dec 2007
Ort
Malmö
Hoj
Duke 690 -08
Tjenare!

Är på jakt efter en första hoj och har varit det ett bra tag nu. Senaste spekulationen är en ny Duke 690, hur är den som första hoj? Den är även snuskigt billig i försäkring jämfört med en retta eller gixxer osv.. synpunkter och åsikter mottages gärna!

MVH
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Tjenare!

Är på jakt efter en första hoj och har varit det ett bra tag nu. Senaste spekulationen är en ny Duke 690, hur är den som första hoj? Den är även snuskigt billig i försäkring jämfört med en retta eller gixxer osv.. synpunkter och åsikter mottages gärna!

MVH

Den är säkert jätterolig. Jämför gärna med Suzuki SV650 - också en twin som har fått väldigt bra kritik - men den får du billigare, plus så har den lite skyddande kåpa.
 

ajohansson

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2008
Ort
Vilhelmina
Hoj
-
Ska ta hojkort i sommar och har varit och tittat på några cyklar.

Vill ha en snygg,lättkörd, rolig nybörjarhoj som man kan utvecklas på och som är rimlig i försäkringen för en som är 21 (ok, den hojen som är rimlig i försäkring för mig finns inte, men det finns grader i helvetet).

Har varit och tittat på Kawa Z750, Yama FZ 6 S2 och Suzuki GSR600. Gör jag bort mig om jag köper någon av dom och vilken är mest lämplig?

Och vet någon om de kommer något spännande i den klassen 2009?

Är det dumt med ny hoj som första hoj? (det finns ju en del fördelar med nya hojar som vagnsskadeförsäkring, garanti m.m.)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Ska ta hojkort i sommar och har varit och tittat på några cyklar.

Vill ha en snygg,lättkörd, rolig nybörjarhoj som man kan utvecklas på och som är rimlig i försäkringen för en som är 21 (ok, den hojen som är rimlig i försäkring för mig finns inte, men det finns grader i helvetet).

Har varit och tittat på Kawa Z750, Yama FZ 6 S2 och Suzuki GSR600. Gör jag bort mig om jag köper någon av dom och vilken är mest lämplig?

Och vet någon om de kommer något spännande i den klassen 2009?

Är det dumt med ny hoj som första hoj? (det finns ju en del fördelar med nya hojar som vagnsskadeförsäkring, garanti m.m.)

Hade samma problem som dig för ett par månader sen. Inte så lätt när man inte har körkort och väljer hoj efter design. Kawan är jättesnygg i både grön och orange, och rapporten hästkrafter per kilo är 0,52.

Vill man i stället ha en svart/krom cykel (som mig) så tycker jag att Yamahan är snyggare i FZ6-n S2 utförande, och den har snäppet bättre hästkrafter per kilo, 0,53. Den känns som en kryssningsmissil när du varvar den från stopp till 14.000 varv, helt otrolig känsla. Däremot måste du varva ganska mycket för att känna på alla 98 kusar.

Sussuki aktar jag mig för som regel, och GSR600 är ganska intetsägande. Måste du däremot ha en suzuki är det väldigt många som lovprisar SV650 för motorkaraktären (V-twin, kraft från början). Vill du ha en tråkigare variant med R4 motor i stället har de en som heter GSX 650F, ganska snygg tourer på ca 60hk, men jag vet inte om den hamnar i samma försäkringsklass som alla hojar med kåpa (dyrt)

Glöm inte Kawas nya ER6-f som är ganska snygg och inte helt pjåkig.

Jag valde också mellan en Kawa z750 och en Yamaha S2, och det blev en S2 av den enkla anledningen att jag hittade en i nyskick och till ett fördelaktigt pris. Jag fick också bäst försäkringpremie på den modellen (bilsport mc, 30+) Yamahan är snyggare, men Kawans avgas låter fetare (större burkar, yamans är ganska små, men går att få lite bättre ljud i)

Svårt val .. läs mer, kolla på youtube, åk till mc affärrer och titta. det tog mig nästan ett år att bestämma mig.
 
Last edited:

ajohansson

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2008
Ort
Vilhelmina
Hoj
-
tror jag rangordnade inlägget fel.. snygg kanske inte var prio 1 :p

Men finns det andra cyklar utöver de jag räknade upp att rekomendera?
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
tror jag rangordnade inlägget fel.. snygg kanske inte var prio 1 :p

Men finns det andra cyklar utöver de jag räknade upp att rekomendera?

Glöm inte bmw för bövelen! F800s är min första hoj, diggar den hårt (kanske för att det är min första hoj :confused: ). 27 i sthlm och betalar strax under 5000 helförsäkring om året, du lär hamna under det. BMW är lite dyrare i inköp, men man får massa trevlig lull-lull med som standard och försäkringen är oslagbar.

Lycka till!
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Glöm inte bmw för bövelen! F800s är min första hoj, diggar den hårt (kanske för att det är min första hoj :confused: ). 27 i sthlm och betalar strax under 5000 helförsäkring om året, du lär hamna under det. BMW är lite dyrare i inköp, men man får massa trevlig lull-lull med som standard och försäkringen är oslagbar.

Lycka till!

mm, F800 är ganska fet. Vet du va en F800R skulle kosta dig i försäkring ?
 
Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
mm, F800 är ganska fet. Vet du va en F800R skulle kosta dig i försäkring ?

Tror det går att se premierna på på BMW's site om jag inte minns fel. Surfa in och kika, jag lyckades iaf se premierna där sist jag kikade (iof ett par månader sedan sist).
 

prahna

Lallare
Gick med
23 Nov 2008
Ort
Sickla
Hoj
Kollar på ny
Letar min nästa hoj och behöver lite råd nu när man inte kan provköra.
Har kikat lite på ZX12R och blackbird då de är ganska snygga och bra med effekt, dock så är jag lite orolig över svängförmågan. Så ett annat nyss påkommet alternativ är VFR800 -02->. Dock så är den ju klart effektsvagare och så har den så trista serviceintervall(600mil).
Har ni några tips på hojar som när man kommit över 30 år kan gå att få hyfsad försäkring på samt som uppfyller följande krav:

Effektstark
Bra svängförmåga
snygg!!!
Nyare än 2000
Maxförsäkring 10kkr/mån
Maxpris 60kkr
Alla tips mottages tacksamt
 

Luma

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
Triumph Speed Triple -04 SE
Letar min nästa hoj och behöver lite råd nu när man inte kan provköra.
Har kikat lite på ZX12R och blackbird då de är ganska snygga och bra med effekt, dock så är jag lite orolig över svängförmågan. Så ett annat nyss påkommet alternativ är VFR800 -02->. Dock så är den ju klart effektsvagare och så har den så trista serviceintervall(600mil).
Har ni några tips på hojar som när man kommit över 30 år kan gå att få hyfsad försäkring på samt som uppfyller följande krav:

Effektstark
Bra svängförmåga
snygg!!!
Nyare än 2000
Maxförsäkring 10kkr/mån
Maxpris 60kkr
Alla tips mottages tacksamt

Triumph Speed Triple -04

hittar du inom ditt intervall.
Försäkring något under 10kkr/år
Under 60000
Absolut snygg!
 

Bifogat

  • S3small.JPG
    S3small.JPG
    83.2 KB · Visningar: 108

Wolfkin

Lilla Ida sätt fart, vill ha sommar
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Ulricehamn
Hoj
Triumph Sprint ST -09
Letar min nästa hoj och behöver lite råd nu när man inte kan provköra.
Har kikat lite på ZX12R och blackbird då de är ganska snygga och bra med effekt, dock så är jag lite orolig över svängförmågan. Så ett annat nyss påkommet alternativ är VFR800 -02->. Dock så är den ju klart effektsvagare och så har den så trista serviceintervall(600mil).
Har ni några tips på hojar som när man kommit över 30 år kan gå att få hyfsad försäkring på samt som uppfyller följande krav:

Effektstark
Bra svängförmåga
snygg!!!
Nyare än 2000
Maxförsäkring 10kkr/mån
Maxpris 60kkr
Alla tips mottages tacksamt

Någonting sånt här kanske?

http://www.blocket.se/vi/18562523.htm?ca=15_s
http://www.blocket.se/vi/18535511.htm?ca=15_s
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Ska ta hojkort i sommar och har varit och tittat på några cyklar.

Vill ha en snygg,lättkörd, rolig nybörjarhoj som man kan utvecklas på och som är rimlig i försäkringen för en som är 21 (ok, den hojen som är rimlig i försäkring för mig finns inte, men det finns grader i helvetet).

Har varit och tittat på Kawa Z750, Yama FZ 6 S2 och Suzuki GSR600. Gör jag bort mig om jag köper någon av dom och vilken är mest lämplig?

Och vet någon om de kommer något spännande i den klassen 2009?

Är det dumt med ny hoj som första hoj? (det finns ju en del fördelar med nya hojar som vagnsskadeförsäkring, garanti m.m.)

Min första hoj var en Honda vtr 1000 f :yoparty
Perfekt nybörjarhoj som man kan utvecklas på!!!
Har kraft som räcker och blir över, men är grymt lättkörd pga twin motorn som spinner gött :tuttar .
Går att: Toura, köra bana och bakhjul. Komplett hoj!!!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top