sommartjejen
För den outbildade är ett A tre pinnar
Hej alla ni som vet mer än mig - typ de flesta!
VAD SKA JAG HA FÖR HOJ!
Jag är sugen på att byta men jag vet inte riktigt till vad!
Min första hoj, en GS500E har varit bra och är bra MEN den ska gå som mellanklassare och det märks när den nu inte gör det.
Dock ÄR jag fortfarande nybörjare tog kortet sent i somras/höstas, kört hojen en stund längre och den var bra att övningsköra på men nu vill jag ha något "stabilare".
Jag har dock några krav:
1. Jag ska nå ner med minst tåna i backen på BÅDA SIDOR. (är 163 och sitter as bra på lilla Suzukin)
2. Den ska vara lätt att manövrera.
3. Den ska helst inte väga för mycket... jag ska orka lyfta om den "råkar trilla". (Klarar av den lilla suzukin med sina 190 kg klarar nog lite till men inte allt för mycket).
4. Den får inte vara för dyr... blev uppsagd som en del andra...
Någon som orkar förbarma sig över mig och hjälpa mig??
//Lina
Jag hade en z 1000 som första hoj men den var som du skriver alldeles för tung och jag ville precis som du känna att jag själv kan "lyfta" den och nå ner bra med fötterna.Jag sålde den och köpte mig en KTM 690 Duke. För mig idealisk då den är nätt, rolig och framförallt grymt snygg! (mitt tycke). Den passar mig perfekt. Jag är dock något längre än dig, över 170 så jag når ner bra till marken.
Finns många skönheter där ute och det beror ju helt på vilken typ av hoj man vill ha och hur man vill använda den.
Lycka till.