Plast
Småvild
Ja, en hopplöst tekniskt efterbliven polare hade en ärvd Amazon som första bil. En morgon startade den inte - inte ett liv när han vrider om nyckeln. Vad gör han? Jo, han FYLLER VATTEN i motorn tills det är fullt. Av någon anledning vill den inte gå igång nu heller och han känner sig besegrad och ringer bärgaren. Denne frågar vad som hänt och av svaret att döma drar han förstås vissa slutsatser...
Detta hände i Norrland på 1980-talet. Otroligt b
Ännu bättre är dagens yngre dator uppväxta killar som har läst på nätet hur man gör!
Min bror och jag köpte en bmw e39 nyss som vi håller på att fixa upp och vi skulle ta bort fläktkåpan och då måste fläkten bort.
Jag sa vi tar det nästa gång.
Dagen efter ringer han upp: Du man måste ha specialverktyg för att få bort fläkten!. Jag: Jo ja jå visst om du med special menar en L formad insexnyckel så visst!.
Vad jag ville säga med det var att det verkar som endel läser sig till den svåra vägen innan dom skaffar praktisk erfarenhet. Och rädslan för att misslyckas i dagens samhälle gör att många inte ens försöker sig på praktiska saker dom ej begriper sig på.
Nåja nu är vi långt från ämnet men men.