christer skrev:
Tillbaka ifrån ringen? Nu får du ge oss en redogörelse av eran resa
Jag hann först!
Sön:
Vi åkte kl 13. Vi blev 1h sena pga Regnet from Hell. Det regnade sedan i princip genom hela Sverige, men det blev bättre i Danmark. Precis efter färjan mellan Rödby och Puttgarten fick vi reda på att Peters och min ZX10:a drar olika mkt bensin eftersom Peter får bensinstopp ett par km innan nästa mack. Sen när Peters visirmekanism pajar när han ska byta till klart visir tycker vi att vi fått nog och tar in på ett hotell precis efter Puttgarten. Då var klockan 22.
Mån:
Vi drog vid kl 09. Det började dugga lite när vi packade på hojarna, men sen var det finväder och 30 grader varmt restan av vägen. Var framme vid hotell Blaue Ecke i Adenau vid kl 17. De hade inga rum, men Micke kopplade på charmen så tjejerna på hotellet fixade fram ett dubbelrum och ett enkelrum. Jag och Peter tog ett lugnt sightseeing-varv på Ringen precis innan stängningsdax. Micke stannar på hotellet, tar en öl och snackar med några norrmän som också bor på hotellet. Kvällen spenderas med middag på Hotellet och en pratstund med en backpacker från Australien som reste runt och kollade på olika banor.
Tis:
Halva dagen spenderades med att stå vid Breidscheid och kolla på när testförare, som bevisligen kunde sina saker, piskade skiten ur massa roliga bilar som både finns och inte egentligen finns riktigt ännu. Vi åkte även bort till GP-slingan och kollade lite på den fria hojträningen. Sen åkte jag och Peter tre varv på Ringen som var lite mer attack än varvet på måndagen. Micke nöjer sig med att titta på. Middag avnjuts på pizzeria Pinocchio. Kan rekommenderas. Vi anslöt oss sedan till norrmännen på hotellet som då satt och snackade med en kille från Umeå och två killar från Örkelljunga (?). Killen från Umeå och ena killen från Örkelljunga var förlamade men kunde köra ändå tack vare handikappanpassning av sina hojar. Det visade sig att de hade kört om mig och Peter dagen innan under vårat sightseeing-varv. Imponerande killar verkligen!
Ons:
Vi tog med oss norrmännen och kollade på när testförarna körde på banan igen. Sen åkte norrmännen på tur och vi drog till GP-slingan där det då var lite blandade bilar som körde. En tysk snubbe som också var där och kollade tipsar oss att kika in i depågarage 5, 6 och 7. Vi gjorde det och där stod det 3 st privatägda Ferrari F1-bilar från 97 och 98. Micke snackar med en Ferrari-mekaniker som gör en bra beskrivning över de som äger bilarna, "Geld ist keine problem". Dagens Ringen-körning regnar tyvärr bort så kvällen spenderas istället på hotellet med att dricka öl och snacka skit med killarna vi träffade på tisdagen.
Tor:
Avfärd kl 09. Vi tog lite småvägar mot Siegen för att uppleva Tyskland lite. Upplevelse blev det med fantastisk natur och imponerande vindalar. Efter att insett att vi aldrig kommer att komma hem om vi kör i 50 km/h i snitt så blev det autobahn efter det. Ungefär då kom regnet också. Sen regnade det i hela Tyskland. Efter Tyskland blev det inget regn och vi blåste på ända hem. Vi var hemma igen vid kl 04.