Linköping / Norrköping

Memmsan

Katten ^^
Gick med
12 May 2004
Ort
I studentgettot [Lkpg] med Majsan o Skinhead
Hoj
Thundercat -98
oXydex skrev:
Kul. Vad har du kommit på för något skoj då?

/Stefan

rozen skrev:
Flytta dig och plugga verkar det som? jag med iaf 1 år till en början!


Jag kommer bo vid storatorget! och har ingen aning om hur jag ska förvara min älskling på kvällarna??? tänkte ha hojen där tills ja slutet sept... mitten på okt, kanske... Ngn som har ngn bra ide? Har som en
"borggård" men man får ju inte köra motorfordon ngn stans där.. =( sen känns det inte bra att ha den utomhus...

Jo precis, ska börja plugga Maskinteknik, men har varken löst det med tak över mig eller pärlan.... får hoppas på att det fixar sig :)

//Emma
 

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
Memmsan skrev:
Jo precis, ska börja plugga Maskinteknik, men har varken löst det med tak över mig eller pärlan.... får hoppas på att det fixar sig :)

//Emma

Jo det hoppas jag med! (mycket förfester hos mig i höst) :fyllisar :banana
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Hur de löser MC-parkerandet inne i centrum vet jag faktiskt inte. SJälv har jag mest bott ute i Skäggetorp (de har MC-parkeringsrum) och ute på landet som nu där jag har egna utrymmen

Jobbar uppe på LiU så det va väl mest därför man va nyfiken :)

Välkomna till stan iaf ska ni vara båda två

/Stefan
 

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Ort
HockeyTown i E-län
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
oXydex skrev:
Hur de löser MC-parkerandet inne i centrum vet jag faktiskt inte...

I innerstan parkeras det ju lite överallt i cykelställ och på bakgårdar. Förvisso ingen drömlösning, men i det fallet skiljer sig nog inte Linköping så mycket från övriga städer.
(För bilister är det dock ännu tuffare, till vissa p-hus i centrum är det fem års kö.)
 

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 796 -12
Jag säger då det! Mer av dessa satans studenter! :6surkart :4skrika

Skämt åsido. Välkommen till stan och sup inte för hårt nu som nyblivna studenter. :tummenupp
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Memmsan skrev:
Hoppas att ni har sjyssta hojvägar där nere i Linköping för jag fick precis veta att det är där jag kommer att spendera de närmaste 4,5 åren :yoparty

Kör förståndigt så ses vi där ute på vägarna :tummenupp

//Memmsan


Vad kul med ytterligare en hojtjej i krokarna! :tummenupp
Hoppas du kommer trivas här! :)
 

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
Flagga skrev:
I innerstan parkeras det ju lite överallt i cykelställ och på bakgårdar. Förvisso ingen drömlösning, men i det fallet skiljer sig nog inte Linköping så mycket från övriga städer.
(För bilister är det dock ännu tuffare, till vissa p-hus i centrum är det fem års kö.)

vågar man det då? är Lkpg en "säkrare" stad en många andra??? hm... jag kommer ha "borggård" med stor grind så...(med lås) vad tror ni? :va
 

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Ort
HockeyTown i E-län
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
rozen skrev:
är Lkpg en "säkrare" stad en många andra???
Knappast, men de jag känner som stått på det viset har dock inte haft särskilt stöldbegärliga hojar.

rozen skrev:
hm... jag kommer ha "borggård" med stor grind så...(med lås) vad tror ni? :va
Låter i alla fall som ett mycket bättre alternativ än cykelstället ute på gatan. :)
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
christer skrev:
Tillbaka ifrån ringen? Nu får du ge oss en redogörelse av eran resa :tummenupp
Jag hann först! :)

Sön:
Vi åkte kl 13. Vi blev 1h sena pga Regnet from Hell. Det regnade sedan i princip genom hela Sverige, men det blev bättre i Danmark. Precis efter färjan mellan Rödby och Puttgarten fick vi reda på att Peters och min ZX10:a drar olika mkt bensin eftersom Peter får bensinstopp ett par km innan nästa mack. Sen när Peters visirmekanism pajar när han ska byta till klart visir tycker vi att vi fått nog och tar in på ett hotell precis efter Puttgarten. Då var klockan 22.
Mån:
Vi drog vid kl 09. Det började dugga lite när vi packade på hojarna, men sen var det finväder och 30 grader varmt restan av vägen. Var framme vid hotell Blaue Ecke i Adenau vid kl 17. De hade inga rum, men Micke kopplade på charmen så tjejerna på hotellet fixade fram ett dubbelrum och ett enkelrum. Jag och Peter tog ett lugnt sightseeing-varv på Ringen precis innan stängningsdax. Micke stannar på hotellet, tar en öl och snackar med några norrmän som också bor på hotellet. Kvällen spenderas med middag på Hotellet och en pratstund med en backpacker från Australien som reste runt och kollade på olika banor.
Tis:
Halva dagen spenderades med att stå vid Breidscheid och kolla på när testförare, som bevisligen kunde sina saker, piskade skiten ur massa roliga bilar som både finns och inte egentligen finns riktigt ännu. Vi åkte även bort till GP-slingan och kollade lite på den fria hojträningen. Sen åkte jag och Peter tre varv på Ringen som var lite mer attack än varvet på måndagen. Micke nöjer sig med att titta på. Middag avnjuts på pizzeria Pinocchio. Kan rekommenderas. Vi anslöt oss sedan till norrmännen på hotellet som då satt och snackade med en kille från Umeå och två killar från Örkelljunga (?). Killen från Umeå och ena killen från Örkelljunga var förlamade men kunde köra ändå tack vare handikappanpassning av sina hojar. Det visade sig att de hade kört om mig och Peter dagen innan under vårat sightseeing-varv. Imponerande killar verkligen!
Ons:
Vi tog med oss norrmännen och kollade på när testförarna körde på banan igen. Sen åkte norrmännen på tur och vi drog till GP-slingan där det då var lite blandade bilar som körde. En tysk snubbe som också var där och kollade tipsar oss att kika in i depågarage 5, 6 och 7. Vi gjorde det och där stod det 3 st privatägda Ferrari F1-bilar från 97 och 98. Micke snackar med en Ferrari-mekaniker som gör en bra beskrivning över de som äger bilarna, "Geld ist keine problem". Dagens Ringen-körning regnar tyvärr bort så kvällen spenderas istället på hotellet med att dricka öl och snacka skit med killarna vi träffade på tisdagen.
Tor:
Avfärd kl 09. Vi tog lite småvägar mot Siegen för att uppleva Tyskland lite. Upplevelse blev det med fantastisk natur och imponerande vindalar. Efter att insett att vi aldrig kommer att komma hem om vi kör i 50 km/h i snitt så blev det autobahn efter det. Ungefär då kom regnet också. Sen regnade det i hela Tyskland. Efter Tyskland blev det inget regn och vi blåste på ända hem. Vi var hemma igen vid kl 04.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Zormin skrev:
Jag hann först! :)
Det gjorde du allt och du skrev så fint att jag bara kommenterar lite. :)

Zormin skrev:
Precis efter färjan mellan Rödby och Puttgarten fick vi reda på att Peters och min ZX10:a drar olika mkt bensin eftersom Peter får bensinstopp ett par km innan nästa mack.
Fast tankningen innan hade du fått i mer soppa än mig så det är nog bara hur man kör.

Zormin skrev:
Sen när Peters visirmekanism pajar när han ska byta till klart visir tycker vi att vi fått nog och tar in på ett hotell precis efter Puttgarten. Då var klockan 22.
Tack för att du säger vi men det skulle nog vara jag, ni var mest förstående. Tack för det. :pannkyss

Zormin skrev:
Jag och Peter tog ett lugnt sightseeing-varv på Ringen precis innan stängningsdax.
Vadå lugnt, vi höll väl stumt som vanligt? :tungan

Zormin skrev:
Vi anslöt oss sedan till norrmännen på hotellet som då satt och snackade med en kille från Umeå och två killar från Örkelljunga (?). Killen från Umeå och ena killen från Örkelljunga var förlamade men kunde köra ändå tack vare handikappanpassning av sina hojar. Det visade sig att de hade kört om mig och Peter dagen innan under vårat sightseeing-varv. Imponerande killar verkligen!
Om någon kommer ihåg så har killen från Örkelljunga varit med i MC-Folket (SMC:s medlemstidning). Ska gräva fram vilket nummer det var. De hade elektroniskt styrda stödarmar för att hålla balansen när de stod still samt en del hjälp för växling och broms samt fothållare m m, de körde under 8.30 vilket är skrämmande snabbt :skrämd. Det mest imponerande var nog deras inställning till saker och ting. Man skäms ju inte lite för att tycka att livet är hopplöst när visirmekanismen pajar. :död

Zormin skrev:
Vi tog med oss norrmännen och kollade på när testförarna körde på banan igen.
Intressant parkering! Se bilden.

Zormin skrev:
...vi blåste på ända hem. Vi var hemma igen vid kl 04.
19 timmar på hojen alltså utan några riktiga stopp att tala om. För min del bestod t ex maten av Red Bull och Snickers i samband med tankningarna.

En av oss fick dessutom poliseskort hem med blåljus... ;)
 

Bifogat

  • imgp0927_seven_640x480.jpg
    imgp0927_seven_640x480.jpg
    130.6 KB · Visningar: 75

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Zormin skrev:
Jasså? Berätta!
Micke blåste genom stan i 90-100 i halvkoma och först när han var nästan hemma såg han att en bil låg bakom, när han svängde in på sin gata slog de på blåljusen men han var så trött så han brydde sig inte om att sänka till mer än 75 på 50-väg för han tänkte bara på körkortet. När han klev av fick han en rejäl pratstund med polisen där han lyckades kläcka ur sig att vi kört rejält för fort genom hela Sverige. :hihi Poliserna bara skrattade och var förstående för Micke som sa att "ni måste väl fatta att man vill hem när det bara regnar" :rofl så de sa åt honom att gå och lägga sig. :tummenupp
 
Last edited:

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Neutral skrev:
Micke blåste genom stan i 90-100 i halvkoma och först när han var nästan hemma såg han att en bil låg bakom, när han svängde in på sin gata slog de på blåljusen men han var så trött så han brydde sig inte om att sänka till mer än 75 på 50-väg för han tänkte bara på körkortet. När han klev av fick han en rejäl pratstund med polisen där han lyckades kläcka ur sig att vi kört rejält för fort genom hela Sverige. :hihi Poliserna bara skrattade och var förstående för Micke som sa att "ni måste väl fatta att man vill hem när det bara regnar" :rofl så de sa åt honom att gå och lägga sig. :tummenupp
Hahaha! Den bästa kommentaren jag hört på hela dagen! Det låter som ni haft en trevlig tur killar. Om det blir någon mer ringen resa är jag sugen på att haka på.
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Verkar som ni haft det toppen trots regn lite då och då. Kul tripp men ni slutar väl inte åka runt Linkeboda bara för det?

Jag har i det stora flyttat klart nu och bredbandet är igång så nu kommer man åt Sporthoj.com igen =)

Hör av er om ni vill tuffa en sväng. Ska göra av med lite bakdäck snart oxå ;)

/Stefan
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top