Linköping / Norrköping

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Bjork skrev:
ingen som åker från norrköping till linköping ikväll eller???
är det bara linköpings folket som vill ha roligt??
pm om det är nån som ska med från norrköping till vadstena
tråkigt och puttra själv......

Du puttrar givetvis bara första biten själv och möter upp oss i Linköping

Sen undrar jag varför alla skriver McDonalds Valla när den ligger i RYD :)

Ses i Ryd sen då gott folk ;)

/Stefan
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Neutral skrev:
Det var jag som började och jag är från Norrland så det är inte mitt fel. :tungan :D Menade Vallarondellen ju. :)

Det är lugnt :tummenupp För att vara utsocknes så är du ju ändå en reko kille ;)

Ses om en stund då

/Stefan
 

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
Tackar allihop för en jättetrevlig tur och glasstillfälle i Vadstena. Många hojar va vi och fler fanns där. Tror jag fick det till strax över 20st som for iväg. Inte illa alls.

Här kommer lite bilder från trippen

/Stefan

PS. Det känns riktigt tråkigt att behöva komprimera bilderna nästan 100% :huvet DS.
 

Bifogat

  • Vadstena1.jpg
    Vadstena1.jpg
    93.5 KB · Visningar: 96
  • Vadstena2.jpg
    Vadstena2.jpg
    91.2 KB · Visningar: 100
  • Vadstena3.jpg
    Vadstena3.jpg
    94.9 KB · Visningar: 106
  • Vadstena4.jpg
    Vadstena4.jpg
    95 KB · Visningar: 83
  • Vadstena5.jpg
    Vadstena5.jpg
    88.1 KB · Visningar: 98
  • Vadstena6.jpg
    Vadstena6.jpg
    94.3 KB · Visningar: 80
Last edited:

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
petmalm skrev:
:tummenupp :tummenupp smälter bort ....synd bar att jag missa vilken väg ni åkte hem :huvet

Raka vägen blev det för vår del iaf. Peter följde med en bit men vänta in de andra vid Skänninge för färd över Borensberg hem om jag förstod rätt
 

IlNino

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Linköping
Hoj
VTR1000F -01 TE 250 -08
Tack alla för en trevlig tur. Hoppas att vi kan komma iväg fler gånger.

Vi var ca 10 st som åkte över väderstad-hogstad-sya-mantorp-linköping, synd att ni andra missa oss men ni hade säkert en trevlig hemresa ändå :)

vi ses vid nästa tur :tummenupp

/Micke
 

petmalm

Peter
Gick med
13 May 2005
Ort
Linköping
Hoj
FZR 1000
IlNino skrev:
Tack alla för en trevlig tur. Hoppas att vi kan komma iväg fler gånger.

Vi var ca 10 st som åkte över väderstad-hogstad-sya-mantorp-linköping, synd att ni andra missa oss men ni hade säkert en trevlig hemresa ändå :)

vi ses vid nästa tur :tummenupp

/Micke

ja hörde er när jag hade kört in hojen i garaget.... :tummenupp
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
Jag detta gav mersmak :banana

Jag visste inte ens att Borensberg varit uppe på tapeten. Sorry :( Peter om du fick vänta länge då.

Vi brukar åka vägen via Väderstad hem när vi varit i Vadstena. Hoppas vi inte lurade ut er på tråkiga vägar då....

Fränt att Ruff och kompis (vet ej ditt namn) kom ifatt oss mellan Mjölby och Sya. Ärendet i Mjölby måste gått fort eller annars körde ni väl som bara ***.

Som sagt var detta var roligt.

Nina och Matte
 
Last edited:

petmalm

Peter
Gick med
13 May 2005
Ort
Linköping
Hoj
FZR 1000
ninan skrev:
Jag detta gav mersmak :banana

Jag visste inte ens att Borensberg varit uppe på tapeten. Sorry :( Peter om du fick vänta länge då.

Vi brukar åka vägen via Väderstad hem när vi varit i Vadstena. Hoppas vi inte lurade ut er på tråkiga vägar då....

Fränt att Ruff och kompis (vet ej ditt namn) kom ifatt oss mellan Mjölby och Sya. Ärendet i Mjölby måste gått fort eller annars körde ni väl som bara ***.

Som sagt var detta var roligt.

Nina och Matte

instämmer helt :tummenupp :banana..... måste göras ingen
 

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Mantorp
Hoj
CRF 250R -07
jepp

det va skoj det dära..måste göras om fast kanske i lite mera tempo :tummenupp tjejen vill åka fortare.... :banana
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Ja, det blev en bra hemresa trots att det blev lite missförstånd här och var. Inte så konstigt kanske när vi var så många. Jag hakade på Hogstad-gänget lite på chans. Eftersom jag inte visste vart ni skulle blev jag lite orolig när ni körde in mot Mjölby så jag blåste på till Skänninge och hem via Fornåsa istället. Nästan hemma ser jag Syss på CBR:en i den stor korsningen vid Braskens bro. Så det kan bli :)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
ninan skrev:
Jag visste inte ens att Borensberg varit uppe på tapeten. Sorry :( Peter om du fick vänta länge då.
Jag trodde alla var med på Borensberg, förstod väl att vissa skulle andra vägar men det blev en lång väntan innan fem hojar dök upp. Vi fortsatte i alla fall till Borensberg över Fornåsa, det är en riktigt fin väg det. :)

Finns fördelar med att åka färre också, det gick betydligt fortare. :hihi
 
Last edited:

Ozzie

Hyggligt lagom
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
-
Neutral skrev:
Jag trodde alla var med på Borensberg, förstod väl att vissa skulle andra vägar men det blev en lång väntan innan fem hojar dök upp. Vi fortsatte i alla fall till Borensberg över Fornåsa, det är en riktigt fin väg det. :)

Finns fördelar med att åka färre också, det gick betydligt fortare. :hihi

Instämmer i kören. En toppendag. Tack alla.

(Gick något snabbare för Borensbergsgruppen hem, mkt trevligt)

/Oskar
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Trevligt trevligt idag!

Inte lätt med vägarna hem.. Jag och simon tog roliga e4 från mantorp korkat nog, och fick sedan syn på Syss mf. efter vallarondellen väl i lkpg. :) :huvet Trodde ni skulle till vikingstad som det stod på skylten när ni tog till höger...

Godnatt gott folk!
 

rapidgeek

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
Crescent
Söderköping

Tänkte bara passa på att slänga in en liten varning. Vägverket har "lagat" väg 210 till Söderköping med ett par kubikhektar grus så ta det lite lugnt där eller välj annan väg.

/geek
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Tack för varningen men tråkigt att höra, det är en av mina favvovägar. Särskilt med tanke på att man hamnar på Smultronstället då. :banana
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Zormin skrev:
Ja, det blev en bra hemresa trots att det blev lite missförstånd här och var. Inte så konstigt kanske när vi var så många. Jag hakade på Hogstad-gänget lite på chans. Eftersom jag inte visste vart ni skulle blev jag lite orolig när ni körde in mot Mjölby så jag blåste på till Skänninge och hem via Fornåsa istället. Nästan hemma ser jag Syss på CBR:en i den stor korsningen vid Braskens bro. Så det kan bli :)


Jepp, de sista av oss separerade vid Folkungaskolan, där. Sedan körde jag fel och hamnade där... Trevligt att ses igen! :tummenupp

Fast nog blev jag lite nervös, jag med, hade ju ingen aning om vart alla skulle... Men ibland är det skoj att chansa! :banana
 

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund/Linköping
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Och så dagens foton

Upprepar det alla sagt redan att det var JÄTTEKUL verkligen idag!
Så jäkla grymt att vi blev så många som jag hoppades på! Blev nästan chockad när jag kom 17:45 till McD och det redan stod typ 7 hojar där. Räknade ihop 15 när vi åkte från LKPG och Nina fick ihop 19 stycken i Vadstena. Men det kändes ju som att det var många fler än 4 som väntade på oss i Mantorp (blev smått chockad, trodde det var bara Syss och Petmalm). Hoppas vi inte tappat bort nån på vägen ;)
- svårt att hålla ihop en så stor grupp när man inte känner alla.

Jag har alltid tyckt att vi borde kunna bli så många när det bor över 130' människor i LKPG kommun. Nog finns det ett 50-100 tal sporthojåkare eller?

Det var rätt kul att man mötte alla möjliga av er på vägen hem trots att vi åkte till Mjölby först. Såg nån i varje korsning kändes det som. Sista biten med ElNino och Syss + två till som jag inte känner till namnet på. Kul att ni hängde på när vi gasade lite mellan Vikingstad-Mjärdevi.

Nina, japp det gick fort. Jag sa till Paul att nu kör vi ifatt dem så vi slipper åka själva hem.

Kurre3, snygg hoj! Gult är min favoritfärg :)

Ozzie, welcome back! Kul att du var med, dagens överraskning helt klart.

Syss, snygg hoj, välkommen till CBR600-klubben :tummenupp

Slutligen Neutral, ska man stå i bilkö när man inte behöver (ut ur Vadstena)? ;) OK Jag och Paul hade extra bråttom iofs...

Här är mina kort från mobilkameran. Volvon är en bonus, tyckte det var coolt med "Gangsterkeps" :D

Det blir fler såna tur framöver hoppas jag!
Vi ses!
 

Bifogat

  • 20050713(004).jpg
    20050713(004).jpg
    132.2 KB · Visningar: 68
  • 20050713(002).jpg
    20050713(002).jpg
    137.2 KB · Visningar: 69
  • 20050713(001).jpg
    20050713(001).jpg
    111.4 KB · Visningar: 60
  • 20050713(005).jpg
    20050713(005).jpg
    136.8 KB · Visningar: 67
  • 20050713(006).jpg
    20050713(006).jpg
    121.8 KB · Visningar: 65
  • 20050713(007).jpg
    20050713(007).jpg
    116.1 KB · Visningar: 67
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top