Linköping / Norrköping

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
RuffRyder skrev:
Hello,
jag körde hojen idag till Hoj-MC för service vid 8-tiden. Det var +4 grader ute. Fy fan va kallt (jag bor väldigt nära iofs).
Så jag börjar undra om det inte redan blivit dags att ställa av. Jag brukar köra september ut, och nästa onsdag är det sista gatåkningen på Sviestad, men frågan är om det är så mkt hojväder längre. Visst, solen skiner ute nu så det är ok men kallt har det blivit, och fort gick det tycker jag från att ha varit 20 grader förra veckan.
Har ni andra redan ställt av, om inte när tänker ni göra det?
Hade funderingar på om vi skulle dra ihop en sista samåkning på söndag kanske, men efter alla olyckor sista veckan funderar jag starkt på att hoppa över "sista åkturen".

Peace!


men herre gud! det går att åka i minst en månad till!
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Syss skrev:
Helt klart! Fram med allvädersstället och fodrade handskar bara! Inga problem alls! :banana

jo det är kanske inte en dum idé, jag sitter hemma med förkylning nu sedan jag var nere i gbg o köpte hoj. Det blev kallt på hemvägen när solen hade gått ner...
 

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Söderköping
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
ozto skrev:
jo det är kanske inte en dum idé, jag sitter hemma med förkylning nu sedan jag var nere i gbg o köpte hoj. Det blev kallt på hemvägen när solen hade gått ner...


Vad blev det för hoj??

MVH Martin
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
ozto skrev:
jo det är kanske inte en dum idé, jag sitter hemma med förkylning nu sedan jag var nere i gbg o köpte hoj. Det blev kallt på hemvägen när solen hade gått ner...


Känner igen det där! Till Linköping från Sthlm kl tidigt i måndags morse, trots jacka över stället är förkylning och envis hosta ett faktum... Stannade till hemma för att byta ställ och vips kändes livet mycket bättre! :tummenupp
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
RuffRyder skrev:
Hello,
jag körde hojen idag till Hoj-MC för service vid 8-tiden. Det var +4 grader ute. Fy fan va kallt (jag bor väldigt nära iofs).
Så jag börjar undra om det inte redan blivit dags att ställa av. Jag brukar köra september ut, och nästa onsdag är det sista gatåkningen på Sviestad, men frågan är om det är så mkt hojväder längre. Visst, solen skiner ute nu så det är ok men kallt har det blivit, och fort gick det tycker jag från att ha varit 20 grader förra veckan.
Har ni andra redan ställt av, om inte när tänker ni göra det?
Hade funderingar på om vi skulle dra ihop en sista samåkning på söndag kanske, men efter alla olyckor sista veckan funderar jag starkt på att hoppa över "sista åkturen".

Peace!

Ge dej nu! Säsongen pågår tills den 15/10 minst, då är det ju dags för B race.

Ha de
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
christer skrev:
Ge dej nu! Säsongen pågår tills den 15/10 minst, då är det ju dags för B race.

Ha de


Hur mycket är vi ute och åker själva då? :7peta
Det går fint att sitta hemma och utmana andra, det vet man ju. :rolleyes:
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
glenoyne skrev:
Vad blev det för hoj??

MVH Martin


en r1 -3 jävla trevlig hoj! men nu är jag för snuvig för att åka!

hur går det med dina hojaffärer då?
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
Syss skrev:
Hur mycket är vi ute och åker själva då? :7peta
Det går fint att sitta hemma och utmana andra, det vet man ju. :rolleyes:


Förvisso vännen, men du får inte avslöja mej sådär :7peta jag försöker ju bygga upp en image av den kompletta hojåkarn :hihi
Föresten hur är det själv me åkandet, att du åkte Merca ner till knutstorp tycker ja är lite tunnt :rofl
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
christer skrev:
Förvisso vännen, men du får inte avslöja mej sådär :7peta jag försöker ju bygga upp en image av den kompletta hojåkarn :hihi
Föresten hur är det själv me åkandet, att du åkte Merca ner till knutstorp tycker ja är lite tunnt :rofl


HA! Jag hade ju feber, no voice, hostade tills jag spydde, osv! :fatta!
Och vi sov ju i bilen, "C-klass - Den kan vara ditt hem!" :3freak

Dessutom, det där är ju gammalt, kom med nåt nytt va.. :7peta
Däremot ska jag åk ahoj till Mantorp nu i helgen, visst är jag tuff?! :banana
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Det är kanonväder och plusgrader! Alla med isbjörnsgener, på med skoteroverallerna och så möts vi vid Max kl 12.
 

Pajasen

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R1-00
Zormin skrev:
Det är kanonväder och plusgrader! Alla med isbjörnsgener, på med skoteroverallerna och så möts vi vid Max kl 12.

Ska försöka hinna dit till 12, har 7 mil att åka. Vart åker ni annars? Isf kan jag köra ifatt er :hihi
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
Pajasen skrev:
Ska försöka hinna dit till 12, har 7 mil att åka. Vart åker ni annars? Isf kan jag köra ifatt er :hihi
Vet inte. Verkar som jag blir ensam. Isf kör jag dit framhjulet pekar. Åtvid-Kisa-Malexander är väl en bra gissning.
 

Pajasen

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha R1-00
Zormin skrev:
Vet inte. Verkar som jag blir ensam. Isf kör jag dit framhjulet pekar. Åtvid-Kisa-Malexander är väl en bra gissning.

Låter som en bra sväng, ska skynda mig på. Hinner inte till 12, så om du inte orkar vänta en stund så är det lugnt att du åker.
 

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Söndagsutflykt?

Någon som planerar en tur i dag?
Annars tar jag lite egen vägutforskning på temat hur många mil går det att klämma in mellan Linköping - kisa...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top