Måste inte handledare ingå ett teoritest och avgift nu 2006?lena p skrev:Finns det finns någon i Linköping som vill hjälpa mig med min övningskörning genom att vara min handledare?
Eftersom jag inte är från stan kan jag inte stans vägar så bra och jag känner inte så många med mc-kort här. Så vad jag önskar hjälp med är att lära mig hitta lite och ja, lära mig att köra.
Jag ska köra på bilskola och har redan en som kan hjälpa mig privat men för att avlasta honom lite tänkte jag att det kunde vara bra med fler. Köra mer på bilskolan blir ju annars ett ganska dyrt nöje.
För mig är all tid på motorcykeln värd mycket eftersom önskan finns att köra upp innan sommaren, så hjälp mig gärna! Det kostar inget att vara registrerad handledare och vad jag kan erbjuda efter det är bensinpengar och en trevlig åktur.
Skicka ett pm eller ett mail om du känner att du har något från några timmar att ge i tid.
Tack på förhand!
MostWanted skrev:Måste inte handledare ingå ett teoritest och avgift nu 2006?
RuffRyder skrev:Hej Lena och välkommen till Linköping.
Jag har tyvärr inte haft kortet i 5 år än men ska vara "handledare" för en polare som ska ta kortet under våren. Det jag får göra lagligt är t.ex att köra hojen till ett inhägnat ställe vi brukar träna på, Köpetorp intill Linköpings Flygplats. Förra året hjälpte jag en annan vän med det, vi ritade upp manöverprovsbanorna där och övade, även inbromsningar går bra att öva där då det finns en bra raka. Men jag sålde min egen hoj igår så jag har ingen själv nu, men ska köpa en under april-maj. Så om 1-2 månader kan jag hjälpa till, bara värmen kommer nångång.
Peace!
enhjuling skrev:2034613Det är ju ett bra sätt att träna på men lagligt.... näe inte värst va?
RuffRyder skrev:2045395Tjena Enhjuling, jag hänger inte med riktigt. Vilken del av det jag beskrev tycker du inte är laglig? Vad är det jag missat?
Linsurfer skrev:2033707Wee! idag blir det en tur i linkotown.. hem från servicen på bikestop Nån mer??
lena p skrev:2026207Finns det finns någon i Linköping som vill hjälpa mig med min övningskörning genom att vara min handledare?
Eftersom jag inte är från stan kan jag inte stans vägar så bra och jag känner inte så många med mc-kort här. Så vad jag önskar hjälp med är att lära mig hitta lite och ja, lära mig att köra.
Jag ska köra på bilskola och har redan en som kan hjälpa mig privat men för att avlasta honom lite tänkte jag att det kunde vara bra med fler. Köra mer på bilskolan blir ju annars ett ganska dyrt nöje.
För mig är all tid på motorcykeln värd mycket eftersom önskan finns att köra upp innan sommaren, så hjälp mig gärna! Det kostar inget att vara registrerad handledare och vad jag kan erbjuda efter det är bensinpengar och en trevlig åktur.
Skicka ett pm eller ett mail om du känner att du har något från några timmar att ge i tid.
Tack på förhand!
Syss skrev:2047563
Aha, var det du?
Ambitiöst! I helgen skulle inte ens jag ha gett mig ut!
enhjuling skrev:2045765Övningsköra utan godkänd handledare får man inte göra, inhägnat eller ej.
Enda gången man får köra utan körkort är på tävlingsområde och då bara om det är avlyst för tävling eller träning och man har nån form av licens.
Hemma på tomten innanför staketet gäller faktiskt vanliga trafikregler också.
Däremot så tycker jag faktiskt att man borde få göra som du beskriver men det är ju inte jag som bestämmer....
Syss skrev:2047563Var ute premiärturen för året idag!
Helt jävla underbart, ju! Snart ska hon fan hem, Ursula, det är ju VÅR!!!!!
enhjuling skrev:2045765Övningsköra utan godkänd handledare får man inte göra, inhägnat eller ej.
Enda gången man får köra utan körkort är på tävlingsområde och då bara om det är avlyst för tävling eller träning och man har nån form av licens.
Hemma på tomten innanför staketet gäller faktiskt vanliga trafikregler också.
Däremot så tycker jag faktiskt att man borde få göra som du beskriver men det är ju inte jag som bestämmer....
Haha, det är rätt att Syss ligger i hårdträning gör hon inte som jag säger så ligger hon illa till.christer skrev:2048118Rätt å redigt Syss, hårdträning inför licenskursen
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|