Linköping / Norrköping

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Ingen bra dag det här. Två av vid Stjärnorp, Vångavägen. En MC-polis utanför Kisa. En vid Motala.

Jag hoppas naturligtvis att det gått efter omständigheterna bra för alla inblandade.

Jag är dock (gissa varför :rolleyes: ) intresserad av att få veta om väglaget, och då främst utlagt rullgrus, kan misstänkas vara orsaken i dessa olyckor. Vet någon om:

1) Vångavägen fortfarande ser förjävlig ut?

2) Väg 134 från Kisa mot Åtvidaberg har drabbats av vägunderhåll?

3) Väg 36 utanför Motala har grusats? Sades väl iofs att det var en smitare inblandad...

Gerry

Oturen kan man alltid lita på....
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
Hojlös :(
Tråkigt grus

ft skrev:
2284282 Ingen bra dag det här. Två av vid Stjärnorp, Vångavägen. En MC-polis utanför Kisa. En vid Motala.

Jag hoppas naturligtvis att det gått efter omständigheterna bra för alla inblandade.

Jag är dock (gissa varför :rolleyes: ) intresserad av att få veta om väglaget, och då främst utlagt rullgrus, kan misstänkas vara orsaken i dessa olyckor. Vet någon om:

3) Väg 36 utanför Motala har grusats? Sades väl iofs att det var en smitare inblandad...

Mellan Skänninge & Fornåsa var det fint grus/sand i innern på några kurvor.
Rätt obehagligt när bakhjulet hittar på ett eget spår...

Hur som helst så var man inte ensam i Vadstena
:tuttar

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Hoj
Snart en R6
jo dom har varit ute med snabelbilen lite överallt i trakten. RV 51 finspång-norrköping. finspång-skärblacka (vet inte om dom fortsatt mot norrköping) ingen skyltning heller för den delen var nära att stoppa dom och fråga vad dom höll på med. vånga vägen var som en grus väg i helgen så den är nog lite farlig att liga allt för fort på fortfarande

fornåsa vägen hade dom väl haft på nytt "kantgrus".

Last edited:

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
ft skrev:
2284282 Ingen bra dag det här. Två av vid Stjärnorp, Vångavägen. En MC-polis utanför Kisa. En vid Motala.

Enligt paret som trillade av på Vångavägen var det inte så mycket rullgrus, de sa ingenting alls om det. Det de väjt för var stora barkbitar...

Däremot kan jag rapportera att det på flera ställen i stan pågår arbete med tjära och rullgrus, upptäckte jag på väg till och från jobbet idag... :3freak

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Kort från Vadstenaturen 5/7

Hello!
Här kommer kort från dagens tur till Vadstena. Kul och varmt var det :)
Vi blev 8 pers om jag räknade rätt.

Passar på och önska alla en varm, regnfri och solig juli så syns vi sen när jag hemma efter semestern!

Ride safe,
Peace!
/RuffRyder

Bifogat

• sDSC00041.jpg
    sDSC00041.jpg
    134.7 KB · Visningar: 113
  • sDSC00042.jpg
    sDSC00042.jpg
    112.2 KB · Visningar: 111
  • sDSC00044.jpg
    sDSC00044.jpg
    115.6 KB · Visningar: 130
  • sDSC00043.jpg
    sDSC00043.jpg
    101.1 KB · Visningar: 132

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Ja, det blev en toppentur. Hem åkte vi via Skänninge, Fornåsa, Borensberg, Tjällmo, Finspång, Skärblacka och Norsholm. Tripmätaren stod på lite drygt 21 mil. :tummenupp

plozzaa

Om ingen är perfekt, är jag ingen :)
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
99-R1
Zormin skrev:
2284780 Ja, det blev en toppentur. Hem åkte vi via Skänninge, Fornåsa, Borensberg, Tjällmo, Finspång, Skärblacka och Norsholm. Tripmätaren stod på lite drygt 21 mil. :tummenupp

Jag får bara buga och tacka för svängen, det var jävligt roligt :lol Nu behöver jag inget sex på 2 veckor :hihi

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Daytona 675
Zormin skrev:
2284780 Ja, det blev en toppentur. Hem åkte vi via Skänninge, Fornåsa, Borensberg, Tjällmo, Finspång, Skärblacka och Norsholm. Tripmätaren stod på lite drygt 21 mil. :tummenupp

Oh tjena, när jag sade ut och åka i glasskön tänkte jag mig väl en lite kortare omväg hem. Inget hjortkvarn?

Förra helgen blev det 35 mil för oss på Söndagen då vi åkte Askersund-Laxsjöarna-Örebro-Hjortkvarn-Finspång-Norsholm-Skänninge. Suveräna, lagom stora och krokiga vägar.

Jag var så sen hem från jobbet så vi hann inte med er från Linköping, nästa gång kanske.

Jag måste bara fråga, är det någon mer som skall köra på Mantorp park med actionpics i Augusti? Har någon kört där förut. Banan ser väldigt snabb ut i sin sträckning.

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
ft skrev:

Väg 135 är inte drabbad av vägunderhåll sen lite potthålsfyllning i våras vad jag sett. Däremot så BORDE hela sträckan mellan sågen Baro wood och Söderö fräsas upp och läggas om...

Och varför den mc polisen gick av just där vore rätt intressant att veta... Jag vet ju vad jag håller i den kurvan... dvs 70.. :)
Det är en god 180 graders böj. Möjligen kan det varit grus vid utfarten innan om han kom från Åtvidshållet.

/ PJ

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
ninan skrev:
2285481 Jag måste bara fråga, är det någon mer som skall köra på Mantorp park med actionpics i Augusti? Har någon kört där förut. Banan ser väldigt snabb ut i sin sträckning.
Jag ska köra. :)

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
plozzaa skrev:
2285443 Jag får bara buga och tacka för svängen, det var jävligt roligt :lol Nu behöver jag inget sex på 2 veckor :hihi

:eek:

Jag har funderat på om jag skulle våga hänga på på en av de där turerna.

Nu vågar jag definitivt inte!

:hihi

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
ninan skrev:
2285481
Jag måste bara fråga, är det någon mer som skall köra på Mantorp park med actionpics i Augusti? Har någon kört där förut. Banan ser väldigt snabb ut i sin sträckning.

ja ska köra!!!! banan är snabb och skitrolig på hoj!!

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
ft skrev:
2287271 :eek:

Jag har funderat på om jag skulle våga hänga på på en av de där turerna.

Nu vågar jag definitivt inte!

:hihi
Säger samma sak, fast man kanske skulle testa ändå. Vilket tempo går det i, väldigt inspirerat? Har fortfarande ganska hög självbevarelsedrift nämligen. :gnissla

LUTHOR

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2004
Hoj
KTM 1190 Adventure-14
Zormin skrev:
Kan bara hålla med, mycket bättre fart på hemvägen eller omvägen.

plozzaa

Om ingen är perfekt, är jag ingen :)
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
99-R1
antoni skrev:
2299972 någon som ska åka till vadstena idag?

Yes, tyvärr läste jag ditt inlägg först nu, men om du bor i ljungsbro så hinner du med. Sticker ca 17:30-18:00
0734-183550 Peter

cYBeraX

Ny medlem
Gick med
22 May 2006
Hoj
GSR600K6
Någon i Linköpings området som är sugen på att åka lite ikväll?

Tja
Jag bor mitt i Linköping typ, och är lite sugen på att åka
en sväng ikväll, nån fler som är sugen?

Jag känner ingen hojj åkare här :(

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin