Linköping / Norrköping

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Neutral skrev:
Jag vet inte varför...Själv har jag inte ens fått ut bio/gatåkningsbiljetter för det jag hjälpt till med.
Jag vet att du med flera till och med inte fick köra, fast det fanns biljetter och plats i alla grupper utom medel.

Tog visst upp det i en tidigare post, men jag tycker det var så svagt att jag inte helt glömt det.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
FZ1 skrev:
2545458 Jag vet att du med flera till och med inte fick köra, fast det fanns biljetter och plats i alla grupper utom medel.
Det däremot har varit uppe i styrelsen. Jag förklarade min syn på biljetter, reserverade platser och totalt antal deltagare. Det slutade med att de ansvariga för trafikövningarna själva skulle besluta om något så inget beslut togs i styrelsen. Jag har inte hört något från trafikövningsgruppen så jag har ingen aning om de har tänkt att ändra på något. För säkerhets skull var jag i mycket god tid till sista gången. :)

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
FZ1 skrev:
2544806 Hördu du styrelsemannen, varför blev det ingen funktionärskörning i år?
Vet att banan har lånats privat av "klubben närstående personer" så bantid har väl funnits?

Det händer att "rätt" personer får tillgång till banan med kort varsel för att göra specialevenemang. Nu senast fick vi någon timme en tisdag under förutsättning att banan var körbar, det var ljust och att någon tog ansvar för det hela. Tanken var att ta lite bilder och testköra en nyrenoverad hoj.
Bantid i den bemärkelsen att det skulle räcka till något seriöst uppstyrt går inte att få tag i så här års tyvärr. Det är i så fall bättre att vi tar det i vår när det är varmare och ljusare.

Dom funktionärsdagar jag anordnat tidigare år har varit allt annat än välbesökta. Bortkastad bantid snarare men det kanske finns större intresse nu?

Nu har man i alla fall beslutat att man måste ha löst ut licens för att få träna på rr-träning så ni som brukar komma dit, tänk om.:huvet

/HW

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
HW skrev:
2545497 Det händer att "rätt" personer får tillgång till banan med kort varsel för att göra specialevenemang. Nu senast fick vi någon timme en tisdag under förutsättning att banan var körbar, det var ljust och att någon tog ansvar för det hela. Tanken var att ta lite bilder och testköra en nyrenoverad hoj.
Bantid i den bemärkelsen att det skulle räcka till något seriöst uppstyrt går inte att få tag i så här års tyvärr. Det är i så fall bättre att vi tar det i vår när det är varmare och ljusare.

Dom funktionärsdagar jag anordnat tidigare år har varit allt annat än välbesökta. Bortkastad bantid snarare men det kanske finns större intresse nu?

Nu har man i alla fall beslutat att man måste ha löst ut licens för att få träna på rr-träning så ni som brukar komma dit, tänk om.:huvet

/HW
För att klargöra: Jag tycker inte det är fel att banan används, tvärt om, det är hemskt att se den oanvänd!

Tror inte det behöver vara så seriöst, varför inte köra ut ett mail till berörda: Nu på tis är banan ledig pga återbud 13-16, kom och kör.

Jag är också mycket förvånad över det sparsamma intresset, men vi som varit där har verkligen uppskattat.

Hmm, blir det någon 650twincup kanske?

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
Honda Goldwing
ninan skrev:
2542429 Jag säger då det,
Ljusfallshammar--Hjortkvarn :yoparty

Efter den sträckan kan jag inte sluta le.

Vi hade planerat turen så vi hann hem till GP...och vilket race det blev sedan. Såååå spännande inför sista racet.

/Nina

Sträcka Rejmyre-hävla asfalterades om 2005 och är numera gudabenådad att smiska fram på. Kurvig väg med grymmt bra asfalt. Testa, njut och LE.

Sotarn

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
FZ1 skrev:
2545672 För att klargöra: Jag tycker inte det är fel att banan används, tvärt om, det är hemskt att se den oanvänd!

Tror inte det behöver vara så seriöst, varför inte köra ut ett mail till berörda: Nu på tis är banan ledig pga återbud 13-16, kom och kör.

Jag är också mycket förvånad över det sparsamma intresset, men vi som varit där har verkligen uppskattat.

Hmm, blir det någon 650twincup kanske?

Senast handlade det om 17-18 innan lyset släcktes.

Twincup kan du ge dig på! Svemo har klubbat förändringar i 250sp som öppnar helt nya dörrar.. fortsättning följer...

/HW

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
HW skrev:
2545497Dom funktionärsdagar jag anordnat tidigare år har varit allt annat än välbesökta. Bortkastad bantid snarare men det kanske finns större intresse nu?
Förra året när KTM var på besök så fick jag reda på det samma vecka av en slump via Neutral. Ett e-mail eller en post här hade inte varit fel.

Men om man ska vara ärlig. Det finns ingen bra kanal där det kommuniceras ut saker till funktionärer. Jag har anmält min e-mail adress till LMS, men hur ofta får jag mail? Typ aldrig. Om det nu finns en lista med e-mail adresser, varför inte använda den? Det känns som det blir mycket hörsägen när det händer saker annars.

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Hoj
Daytona 675
Gotland ring m actionpics 1--3/6-2007

Hej,
är det några fler än vi som skall till Gotland härifrån? Har ni då i så fall någon koll på skapligt boende i närheten av banan? Finns ju massor av ställen på nätet...:)

Först kom sambon och jag med vid två olika helger och det kändes ju inte helt schysst, men AP fixade det åt oss så nu är det väl bara att ställa in åbäket för vinter och vänta på att våren kommer.....

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Samåkning Linköping-Strängnäs i jul?

Tjenare!
Någon som ska åka bil norrut och passerar Strängnäs i jul och kan tänka sig en extra passagerare? Det kan ju tyvärr tänkas att det inte riktigt är gixxerväder längre då. :(

Fredag kväll eller lördag. Självklart är jag med och delar på soppakostnader.

God jul! :tomten

Uppdatering: Samåkning fixad! /M

Last edited:

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
reklam my ass... frågade ju bara polarna om de ville köpa min hoj innan jag annonserade vidare.

aja regler är väl regler

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
klart som fan du får skit, bara några inlägg längre upp är det ju en annan annons på en R1 -03, det går ju såklart bra! Retta vettu! sånt ska det va! ;)

nån som ska ut o åka lite cross i mellandagarna?

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
håkan skrev:
2658056 klart som fan du får skit, bara några inlägg längre upp är det ju en annan annons på en R1 -03, det går ju såklart bra! Retta vettu! sånt ska det va! ;)

kungko har skruvat på crossfälgar på sin gamla husa så han vill garanterat köra cross... och jag ska med och snålåka tänkte jag!!!!

I helgen då? inget planerat då?

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
håkan skrev:
2658056 klart som fan du får skit, bara några inlägg längre upp är det ju en annan annons på en R1 -03, det går ju såklart bra! Retta vettu! sånt ska det va! ;)

bara du inte är lika snabb i leran som asfalten kan ja tänka mig åka med dig...har ett par grusnissar till som är på bara dom har tid....

vart ska vi...?

ozto skrev:
2658065 kungko har skruvat på crossfälgar på sin gamla husa så han vill garanterat köra cross... och jag ska med och snålåka tänkte jag!!!!

I helgen då? inget planerat då?

gamla? nja skralltig i all ära. men gammal vete fan...deffinera gammal...DU är gammal....:fakta

Last edited:

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Undrar om nån här bor i åbylund och har sin hoj i mc-garagen här?
Jag står själv i kö nämligen.
När jag ringde mitt försäkringsbolag så undrade dom ifall det är ett garage för flera mc eller enskilda platser.

Mvh micke

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 EXTREME 2024 | HONDA VFR 750FJ 1988
Dags att damma av den här tråden nu va?

Batteriet är på laddning, nytt bakdäck sitter på och imorrn blir det wr00mwr00m :yoparty

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...