Linköping / Norrköping

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87

Mencken, är ni flexibla? Hur många brukar ni vara? Jag kanske kan följa med kl 11 i värsta fall om jag biter ihop ;)
En stund kan man flexa! Jag brukar alltid vara lite sen så det är nog ingen fara... Vi brukar vara från 2-5 pers, ganska friskt tempo. Imorgon var det tänkt att dra ut mot Pålsboda (borensberg, tjällmo) för att äta lunch där! Häng på du, alltid trevligt med fler folk!:)
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Lördagsåka

Lägger en tråd även här.

Lördag 11:00 tar vi från norrping en tur och kollar över landskapet i östergötland. Har förstått att en del vill sova lite längre:tummenupp helt ok.
Skullle kunna vara lite kul om man senare på dan kunde sammanstråla åtminstone på en fika. har lite dålig pejl på vägar runt linköping men en träff i hjortkvar skull kanske vara nåt eller?????????

Ha det
Sotarn
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Låter kanon! Vi brukar stanna för en fika i hjortkvarn efter lunchen i pålsboda, det rör sig kanske om klockan 2 eller där i krokarna! Det märks om vi syns där!
Mencken
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Lägger en tråd även här.

Lördag 11:00 tar vi från norrping en tur och kollar över landskapet i östergötland. Har förstått att en del vill sova lite längre:tummenupp helt ok.
Skullle kunna vara lite kul om man senare på dan kunde sammanstråla åtminstone på en fika. har lite dålig pejl på vägar runt linköping men en träff i hjortkvar skull kanske vara nåt eller?????????

Ha det
Sotarn

Bra iniativ! Synd bara att man måste plugga idag annars hade jag tagit mig till norpan vid 11 .. Men det får bli nästa gång!

Men är det några som ska ut och köra från linkan senare idag så är det bara att skriva i tråden! Börjar få lite "hoj" abstinens .. ;)
 
Last edited:

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Är ni vakna?

Vilket väder sen.. Jag vill gärna köra idag, men det känns onödigt att ta sig till norrköping om ni tänker åka hitåt sen iaf.
 

mrgsxr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
zx10r
Hej Just flyttat upp till Motala, körde en runda mot tror det kallades Tjällmo, brukar någon köra åt det hållet såhänger jag gärnapå(är dock i motala endast på måndag) så nästa vecka hade varit intressant!
Hör av er...! :tummenupp
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Blev det ingen körning eller? Framåt eftermiddagen drog jag en sväng förbi Hjortkvarn, har nog inte varit där på två år så det var kul, riktigt fin sträcka men transporten är mördande tråkig. Åkte Linghem - Kimstad - Finspång. Efter en tur och retur repa åkte jag över Tjällmo till Borensberg och tillbaka. Lite kallt och halvtråkigt faktiskt.
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Jag stod mellan Sviestad och Saab och kollade på flyguppvisningen vid runt 2. Då gled 5-6 sporthojar förbi, så några var ute och gasade iaf.

Var sugen som fan på att haka på lite men ville inte missa draken, viggen etc :mad:
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
Blev det ingen körning eller? Framåt eftermiddagen drog jag en sväng förbi Hjortkvarn, har nog inte varit där på två år så det var kul, riktigt fin sträcka men transporten är mördande tråkig. Åkte Linghem - Kimstad - Finspång. Efter en tur och retur repa åkte jag över Tjällmo till Borensberg och tillbaka. Lite kallt och halvtråkigt faktiskt.

Jag och Matte(från gotland vet du) åkte en sväng via Fornåsa-Borensberg-Hjortkvarn -Linköing fast vi utgick redan vid 10-snåret för att hinna till familjedagen och flyguppvisningen på Saab. Mellan B-berg och Tjällmo mötte vi 5-6 hojar på vägen tillbaka till Linköping. Kanske var det några härifrån?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag och Matte(från gotland vet du) åkte en sväng via Fornåsa-Borensberg-Hjortkvarn -Linköing fast vi utgick redan vid 10-snåret för att hinna till familjedagen och flyguppvisningen på Saab. Mellan B-berg och Tjällmo mötte vi 5-6 hojar på vägen tillbaka till Linköping. Kanske var det några härifrån?

Jag såg en del hojar också men med tanke på modeller så var de nog inte ute efter att rejsa till Hjortkvarn.

Mötte för övrigt er också mellan Berg och Ljungsbro vid 16-tiden ungefär. :)
 

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
linköping
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Nån som är sugen på å köra en sväng om de blir nått väder i helgen?.. (P.S har nytaget mc-kort så ligger inte i 100 i svängarna;)....)
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Fint väder idag onsdag!

Någon som täknte ge sig ut på en tur ikväll, innan hösten gör sig påmind igen?

:rock
 

_vikt0r

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Ymaha ybr 125 -05
hade tänkt att dra till motala på tisdag och kolla speedway , kvartsfinalerna har börjat , Piraterna - Dackarna . nån intresserad?
 

Fornell

Med Lem!
Gick med
28 Jun 2007
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha Dt 125 Lc ypvs -86, Yamaha DT 125 mx -81, Fiddy 110cc -06, Speedwaycykel Jawa 500cc -06
Fint väder idag onsdag!

Någon som täknte ge sig ut på en tur ikväll, innan hösten gör sig påmind igen?

:rock

När e ikväll? :yoparty
SLutar jobba 6 och om man får åka 125:a så e jag alltid sugen :D
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Vägen Sturefors-Bestorp har fått helt ny asfaltsbeläggning:tummenupp
Varning för uppdraget grus i kurvor!
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Blir de nån körning i helgen tror ni?
Träffas ni fortfarande på McOrvars i Norrköping vid 11 hugget?


I Guess Not! Regnar här:huvet
 
Last edited:

Firefox

Member of Grums Riders
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Bläjd helsvart -08 till salu
Halldär Linköpingsbor! Har ni gett upp för säsongen eller hänger ni med på en sväng imorn eftermiddag? Jag och 1-2 till tar nog en sväng. Ska köra gokart på Sviestad till 14 men sen blir det åka av! Ses där om ni är sugna!
 
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top