Linköping / Norrköping

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Norrköping 10 maj.

Imorgon är det dags för en tripp till Norrköping. Om det är någon mer som vill hänga på, eller vad man säger, så parkerar jag hojen vid MAX 11.20-11.30 för avfärd mot Norrköping.

:confused: :tummenupp

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Hur många från linköpingsgänget kommer ut till Sviestad på Söndag(SMC-kurs 18/5)??:tummenupp

igge-kock

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2007
Hoj
honda CB1000R 09
Någon som ska med och köra med norrköpings gänget i morgon? Mc orvars vid 10 så avfärd från max 0930 kanske!?!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Kom ut till IKANO-huset i Linköping i morgon. LMS kommer att ha hojar på plats och dela ut fribiljetter till SM:et nästa helg. Vill ni ha fribiljett måste ni lova att köpa mycket korv. :D

Vi behöver också funktionärer till tävlingen så att ni vet det. Bästa sättet att se racen, närmare blir det inte.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Krokvägstips. Östra Ryd - Björsäter

Åkte en mycket krokig och kuperad väg i lördags.
Från Västra Husby-Östra Ryd och vidare mot Björsäter,
Yxnerum-Åtvidaberg-Kisa
I princip en asfalterad skogsbilväg:tummenupp
Lite grus i mitten på vägen så det gäller att inte gena
kurvorna!
En mycket lurig böj finns:skrämd där det ligger en bilverkstad på vänster sida
om man kommer från Husby-hållet.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Om det är någon som behöver ett bra garage till hojen så finns det plats där jag själv hyr. Det är centralt i Tannefors (nära till Sviestad) och är en industrilokal så det är högt i tak med gemensamma utrymmen som fikarum, toalett, dusch, m m. Garaget är övervakat/larmat av Securitas. En hojplats är cirka 10 kvm och kostar 550/mån.

Är ni intresserade så pm:a mig så kan jag visa garaget.

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
köpa olja i lkpg eller i närheten?

Hej!

Någon som vet om man kan köpa "q8 sbk racing olja" någonstans i byn eller i närheten?

Finns en firma nkpg enligt q8's hemsida, "Malmquist & Edling" men dom har semesterstängt. På macken kan man ju inte köpa, där är den mer än dubbelt så dyr...

Tackar för eventuella tips! :tummenupp

pucknick

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
03,kawasaki zx6rr
Hej!

Någon som vet om man kan köpa "q8 sbk racing olja" någonstans i byn eller i närheten?

Finns en firma nkpg enligt q8's hemsida, "Malmquist & Edling" men dom har semesterstängt. På macken kan man ju inte köpa, där är den mer än dubbelt så dyr...

Tackar för eventuella tips! :tummenupp

sist jag var i linköping fanns den på hydroscand där...

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
däckfirma?

Någon som har tips på bra firma i Lkpg som monterar och balanserar mc-däck på lös fälg till vettigt pris med tillräckligt bra service?

(Har nyttjat en liten firma på Industrigatan tills nu men dom blivit dyra(re) med tiden, första gågnen jag nyttjade dom kostade det 150kr men har sakta stigit till 300kr nu senast(!). Än värre är att dom slarvat med jobbet ett par gånger... En gång med balanseringen och nu senast med rotationsriktning. Så det blir inget mer på den firman med MC-däcken för min del.)

Fick tips om att NIFA ev gör jobbet för 150kr. Fler tips mottages gärna! :tummenupp

sist jag var i linköping fanns den på hydroscand där...

Stämde bra! Tack för tipset! :tummenupp :tummenupp :)

Last edited:

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Någon som har tips på bra firma i Lkpg som monterar och balanserar mc-däck på lös fälg till vettigt pris med tillräckligt bra service?

(Har nyttjat en liten firma på Industrigatan tills nu men dom blivit dyra(re) med tiden, första gågnen jag nyttjade dom kostade det 150kr men har sakta stigit till 300kr nu senast(!). Än värre är att dom slarvat med jobbet ett par gånger... En gång med balanseringen och nu senast med rotationsriktning. Så det blir inget mer på den firman med MC-däcken för min del.)

Fick tips om att NIFA ev gör jobbet för 150kr. Fler tips mottages gärna! :tummenupp

Stämde bra! Tack för tipset! :tummenupp :tummenupp :)

Det borde väl räckla med ett tips, om det nu är samma pris som du vant dig vid? ;)

150:- är nog någonstans bottom end, om du inte köper däcket på samma ställe. :tummenupp

mvh /ricky

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
Det borde väl räckla med ett tips, om det nu är samma pris som du vant dig vid? ;)

150:- är nog någonstans bottom end, om du inte köper däcket på samma ställe. :tummenupp

mvh /ricky

Eh, ja, tack eller nå´t? :va

Ville höra om någon här på forumet hade några direkta egna erfarenheter/rekommendationer. I brist på annat kommer jag prova NIFA men återigen, någon som har egna erfarenheter/rekommendationer? Vore kalas! :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln