Lista världens tråkigaste yrken

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Honda XRV 750
Jag har alltid undrat vilka världens tråkigaste yrken kan vara. Jag har ett par förslag, men gnugga gärna geniknölarna och kom upp med fler förslag (och nej, vi vill inte höra vad just du jobbar med :tungan )

No 1. Jobba med att rulla upp toapapper på toarullarna. Man har ju själv prövat att rulla tillbaks när man har dragit ut för mycket papper. Det blir ju jättedåligt. Tänk då vad man måste träna innan ens rullar kommer ut i de balar som säljs. Var åker de andra rullarna? U-länderna?

No 2. Jobba med att uppfinna korrekta matteformler som verkligen fungerar alltid i alla lägen. Vilket jävla jobb att provräkna och provräkna tills man är säker på att det stämmer.

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
4. tömma latriner

5. hålla koll på alla medlemmar i OT delen av detta forum :hihi

doobidoo

Prata först, tänka sen!
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
-
6. Byta patroner på pennor som hela tiden fjädern inuti lossnar på.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Slipa kåpor som man har plastat ihop igen efter en krasch. (det värsta är att man i bakhuvudet vet att man kommer att slå sönder dem igen inom en snar framtid)

Städa bajamajorna efter valfri festival

Jonathan

Guest
Iof är det inget jobb.
Men att torka sig i röven måste vara världens onödigaste sak man kan göra egentligen..

Det lär ju aldrig upphöra att komma skit så att säga så man lär ju likförbannat torka sig tills man avlider.

Men o andra sidan så kanske det blir lite otrevligt om man struntar i det :gnissla

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Jonathan skrev:
Iof är det inget jobb.
Men att torka sig i röven måste vara världens onödigaste sak man kan göra egentligen..
Då jag inte tycker om bromsspår i mina kalsonger, anser jag att torka sig är ganska nödvändigt.

Linusp3

Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Honda XRV 750
Men att sitta i fröken urs telefonväxel och svara på vad tiden är hela dagarna i ända? Då börjar man ju ticka snart!!!

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R6 -06
Se till att korvarna hamnar snyggt i korvpaketen. Man kunde tro att det var en finurlig maskin som gjorde det, men så är det inte. Har sommarjobbat en sommar med det. Dödens tråkigt. Räknade på det en gång, och kom fram till att jag pillade på c:a en miljon korvar den sommaren... :huvet

Linusp3

Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Honda XRV 750
Näe, och att packa limpskivorna snyggt i brödpåsarna kan inte heller vara nån hitt!!!

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
stå och grädda alla plättar och pannkakor som säljs färdiglagade i butik...kan inte tänka mig mer enformigt och trist jobb :huvet ...

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Jonathan skrev:
Iof är det inget jobb.

Det lär ju aldrig upphöra att komma skit så att säga så man lär ju likförbannat torka sig tills man avlider.

Men o andra sidan så kanske det blir lite otrevligt om man struntar i det :gnissla

på slutet ska du nog se att nån annan gör de åt dig :hihi

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
Førutom att skrapa tapet (måste vara Nr1 som Markus næmner), tømma latriner, hålla koll på medlemmarna i OT delen, slipa kåpor, torka sej i røven (anser jag vara vældigt nødvændigt) och att sitta i kassa så har ni ju bara listat jobb som maskiner gør.

Att sitta o titta på en maskin som stoppar en massa frimærken i plastfickor ær inget højdarjobb dæremot. Kassakossa ær ett drømjobb jæmført med detta. Dær tickar ju klockan på iaf! Och maskin jæveln bråkar ju hela tiden så jag får inte mkt tid øver till sporthoj! :4skrika

Det enda vettiga detta jobb genererar ær pengar!!

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
i_fieL_good skrev:
Se till att korvarna hamnar snyggt i korvpaketen. Man kunde tro att det var en finurlig maskin som gjorde det, men så är det inte. Har sommarjobbat en sommar med det. Dödens tråkigt. Räknade på det en gång, och kom fram till att jag pillade på c:a en miljon korvar den sommaren... :huvet
Du, jag sager bara en sak: att sta o kora maskinen som trycker ut grisskiten ur tarmarna som korven sen far som "skal". Gjorde det i exakt tva dagar, sen holl jag pa att do av naringsbrist efter att ha spytt konstant...tycker att det jobbet vore ett bra straff at peddosar, valdtaktsman etc idioter, pa livstid, hehe!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...